eten bij de oppas

Discussie in 'Voeding' gestart door cs1986, 2 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ons zoontje is nu 8 maanden oud en eet als volgt:
    08.00 pap 180/6 met 6 scheppen pap
    10.00 fruit
    12.00 1 of 2 broodjes en beker melk
    15.00 rijstwafel
    17.30 warm eten met beker melk
    18.30 griekse yoghurt.

Sinds vorige week wil hij geen fles meer. Het probleem is dat de oppas geen brood of harde dingen wil geven. Ze vindt dat eng. Heeft iemand tips wat ik dan kan meegeven?

2. adi

adi Niet meer actief

Oppas wil geen brood geven? Tot welke leeftijd is het de bedoeling dat ze blijft oppassen dan?

3. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Nou het gaat om de oppasoma. Ze heeft vroeger vervelende ervaring gehad met geven van brood aan baby, dus voorlopig durft ze het niet aan... Ik respecteer dat, alleen vind ik het lastig om een alternatief te bedenken. Mag mijn kindje bijvoorbeeld 2x pap? Of heeft hij voldoende aan een extra schaaltje yoghurt?

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik veronderstel dat oma overdag oppast?
    Kan je het warm eten op haar oppasdagen niet 's middags aanbieden en het brood thuis 's avonds?

5. tuc

tuc Niet meer actief

eerlijk zou ik een andere oppas zoeken, dit zou voor ons geen optie zijn omdat onze kinderen rapley opgevoed worden, die krijgen dus uitsluitend stukken;)

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Kan je niet een keertje samen met oma een boterhammetje doen?
    Vervelend van die ervaring,maar wellicht kun je laten zien dat zeker kindjes van 8 maanden prima stukjes kunnen eten.
    En dat de kokhalsreflex er voor zorgt dat verslikken niet zo snel gebeurd?

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou ook gewoon eerst samen een paar keer een boterham geven.
    Dan kan ze zien hoe het gaat!
    Afhankelijk van hoe vaak ze oppast is 2x granenpap ook geen ramp.
    Maar ze zal het toch een keer moeten leren lijkt me zo?

8. cs1986

cs1986 Actief lid

7 mrt 2013
    117
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het meedenken! We proberen nu het warm eten tussen de middag te geven en broodje in de avond. Samen een broodje geven heeft niet meegeholpen...

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou dan ook warm eten aanbieden maar mijn ervaring is dat kinderen veel akeliger verslikken in gepureerde aardappel met groenten als in brood ;) Is bovendien veel moeilijker op te geven als ze zich erin verslikken.

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Klinkt vies maar laat oma anders het boterhammetje in de melk dopen, dan is het zacht en soppig en verslikken ze zich niet. Kleintjes vinden dit vaak nog lekker ook. Neem aan dat oma niet elke dag oppast dus stukjes leert hij dan thuis wel eten en zo krijgt hij bij oms toch hetzelfde binnen als thuis.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Bij mijn weten geeft 'nat' brood wat gesopt is in melk oid juist meer kans op verslikken!
    Brood wordt dan een natte kleffe bal en zie die maar eens op te hoesten als het verkeerd schiet! Absoluut geen garantie dat ze zich dan niet verslikken...
    Dan kun je net zo goed pap geven!

Deel Deze Pagina