groenten tips

Discussion in 'Voeding' started by mj24, Apr 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn meiden krijgen sinds enkele weken een groenten en fruit hapje. Ik maak ze meestal zelf klaar. Nu gaat fruit er prima in. maar van groenten willen ze niks weten. na de eerste hap is het al huilen.
    Moet ik dan met die groenten toch de volgende dag doorgaan, of ze de volgende dag iets anders geven?
    Moet ik na dat de eerste hap nog een paar happen geven?
    Is het verstandig om de groenten net voor de fles te geven, ik heb het idee dat ze dan alleen maar zin hebben in de fles?
    hebben jullie tips hoe ze de groenten wel lekker gaan vinden?

en de papfles. maakt het uit of je die 's avonds of 's morgens geeft. mijn meiden moeten vanwege hun gewicht nog 5 flessen.

dank jullie wel

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou het proberen tussen 2 flessen in te geven. Dus niet als ze erg honger hebben (en dus een fles willen).

Probeer 3 dagen achter elkaar dezelfde smaak te geven zodat ze daaraan kunnen wennen. Dan een dagje niks en dan weer 3 dagen een ander smaakje. Als ze heel erg huilen of hun hoofd wegdraaien zou ik stoppen met proberen, je moet het niet forceren. Het gaat in het begin toch om leren kennen/waarderen van een andere smaak dus een paar theelepeltjes is echt voldoende. Je merkt snel genoeg dat ze meer willen hebben.

Veel succes!

3. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    pap maakt volgens mij niet zoveel uit. ik geef het 's ochtends, want mijn zoon slaapt 's nachts onrustiger na een papfles. wb de groenten: ik heb in het begin ook tussen 2 flessen ingegeven. bloemkool bijvoorbeeld hoefde hij echt niet, dat heb ik weleens door zijn fles gedaan met als resultaat dat hij het nu wel eet..en inderdaad een aantal dagen achter elkaar hetzelfde geven, dan kunnen ze wennen aan de smaak.

Share This Page