Wat geven jullie allemaal voor groente aan je kleintje rond de 5 maanden? Ik heb gezien dat ze best veel mogen. Avocado, radijsjes, tomaat, aubergine, courgette enz. Experimenteren jullie ook wel met groenten? Dus niet alleen de standaard groenten zoals bloemkool, worteltjes enz? En lusten jullie kindjes veel? Ik heb nu net avocado gemaakt dus ben benieuwd of ze het lekker vindt
Op deze site kun je vinden wat ze rond de 5 maanden allemaal "mogen" . http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html Rosalie eet tot nu toe graag doperwten en wortels. Bloemkoop hebben we ook geprobeerd maar dat vind ze niet echt heel erg lekker. Van de week ga ik gourgette proberen. En vond ze avocado lekker?
Esmee eet: -wortelen -wortelen met doperwtjes -doperwtjes -gemengde groenten -sperzie bonen -snijbonen -bietjes -rode kool -bloemkool -brocolli en dat met of vis of tartaar of gehakt en er gaat een aardappel door heen , alleen groenten vind ze niks aan dan weigerd ze het op te eten
Thanx randi, ga het proberen.. Ik lees ook dat je tomaat mag geven..Ik neem aan dat dit eerst gekookt wordt?
op 22 weken zou ik voorzichtig zijn met tomaat omdat dit een allergene groente is en dus wel allergie kan veroorzaken en ook wat moeilijker verteerd. het wordt inderdaad eerst gekookt of gestoomd maar zou bij haar eerst een klein hapje proberen om te zien hoe ze reageerd erop. het één kind kan natuurlijk gemakkelijker iets verdragen dan het andere hé
Tomaat is nog niet zo geschikt hoor, daar reageren veel kinderen sterk op (allergeen). Zeker als je al voor de 6 maanden gaat bijvoeden, dan zou ik daar maar nog niet aan beginnen.