Ongesteld en de BV gaat moeizamer

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ingeltje, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb een probleem. Ik ben ongesteld geworden (na 2 maanden dus al, ondanks de volledige borstvoeding:x) en nu gebeurt er precies wat er bij mijn vorige borstvoedingsperiode ook gebeurde, de BV gaat moeizamer.
    Sven is erg onrustig, trekt en zuigt, maar krijgt er gewoon niet voldoende uit. Borsten voelen wel vol aan, maar na een paar minuten lukt het gewoon niet meer.
    Dit was vorige keer het moment dat het begon terug te lopen omdat mijn zoontje toen ook niet meer goed kon zuigen. Ook moest ik toen weer beginnen met werken na 10 weken en door het kolven + flesje geven werd het steeds minder.
    Hoe kan ik dit nu voorkomen? Ik moet volgende week weer aan het werk.

Heb je tips? Alvast bedankt!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

Wat vervelend zeg, dat het nu al zo moeilijk gaat.
    Ik zou je adviseren om eerst eens een paar regeldagen in te lassen: dagen waarop je veel aanlegt en/of kolft. Misschien trekt dat net je productie naar een wat hoger niveau waardoor het weer beter gaat.

Als het straks terug blijft lopen: wat vind je van een kleine dosering domperidon. Het kan een behoorlijk verschil maken als je bijvoorbeeld 2 X 10 mg op een dag slikt.
    Er werkt in mijn ziekenhuis een verloskundige die dat al een aantal weken gebruikt en waar ze een veel betere productie mee houdt.
    Kijk voor uitleg maar eens op www.borstvoeding.com onder domperidon.

gr
    Linda

Deel Deze Pagina