Hoe oud waren/zijn jullie babietjes toen je begon met de fruithap : En wat waren ongeveer jullie voedingschema's? Isabella krijgt nu 5x 180cc/6. En ze heeft net sinds 2 dagen een paar hapjes fruithapje gehad Ze vond/vind het helemaal geweldig Edit Moderator: Hier is een apart topic voor. Graag goed kijken!
ik ben beginne met groetehapje op 1e kerstdag en alicia was toen z'n 3,5 maand (ze is van 12 september) het is beter om met groetehapje te beginne is mijn vertelt. alicia had niet meer genoeg aan haar flesjes en daarom mocht ik al eerder met dit beginne. met 4 maanden kreeg ze en greonte en fruit en 2 wk later zat ze op 4 flesjes en 1 potje groente en 1 potje fruit/ 1 stuk fruit als je over een tijdje wilt beginne met fruit/groente dan moet je wel gewoon de 5 flesjes blijven aanbieden. zolang je meisje tevrede is met 5 flesjes zou ik zowiezo nog geen bijvoeding gaan geven
Nou ze heeft er net niet genoeg aan dus ik geef haar nu rond 11 uur een paar hapjes fruithap ( kan 3 dagen met een potje doen) Dus dan kan ze ook een beetje aan een lepel wennen.
Jelle was ruim 5 maanden toen hij zijn eerste fruithap kreeg. Hij kreeg al voeding voor hongerige baby's en hij zat al aan de liter en daar had hij toen niet meer genoeg aan.
Ja precies, isa zit ook op een liter inderdaad. Maar ze is ook wel groot dus ik probeer gewoon kleine hapjes en kijk even hoe ze er op reageert. Tot nu toe wel goed in ieder geval. En hoe deden jullie dat dan, alleen eerst fruit of groente of tegelijk?
Hier kreeg Joris vanaf 4 maanden elke dag een paar hapjes fruit, dat na een half maandje vaak een heel potje was wat hij opat. En vanaf 5 maanden ben ik begonnen met groente aan te bieden. Dit ging beide prima en vanaf 6 maanden zat hij op een volledige maaltijd (potje met aardappelen/groente/en soms vlees). Ook vanaf dat hij die volledige maaltijd kreeg is er een fles vervallen. Weet niet meer precies op hoeveel flessen hij toen zat, maar er ging dus toen pas 1 fles vanaf. In het begin deed ik wel nog wat melk aanbieden na de maaltijd, maar dat was na een week of 2 ook niet meer nodig. Toen at hij zo goed de maaltijd op dat hij genoeg had.
Hier zaten we ook rond de 3 maand op de liter. En we gebruikten al hongerige-kindjes-voeding. We zijn toen nutriton gaan gebruiken door de flesjes. En dat ging prima, opeens weer een uur extra per fles. vanaf 4 maand ook nog rijstebloem ipv nutriton. We zijn uiteindelijk met groente begonnen met 5,5 maand. Dat is (vaak) veel zachter voor de darmpjes dan fruit. Het CB had ons ook geadviseerd om het 3,5 maand fruit te gaan geven, maar ben blij dat we zelf met de nutriton zijn begonnen. Zeker als het advies van bijvoeden op 6 maanden ligt..
Ik vind het wel erg vroeg om met fruit- of groentehapjes te beginnen als je kindje nog maar 3 maand is. Volgens mij zijn de darmpjes daar nog helemaal niet klaar voor. Wij wachten tot ons zoontje ongeveer 6 maand is.
Damiën krijgt sinds een paar weekjes nu af en toe wat fruithapje, gemengd met liga... En dat gaat prima! We merkten dat hij steeds als wij wat aten, hij het eten bijna uit onze vingers zat te loeren . Eerst even een klein beetje geprobeerd, om te kijken of z'n darmpjes er goed op reageerden en het ging heel goed... Als we nu niet snel genoeg zijn met het lepeltje, begint meneer heel hard te protesteren Gewoon aanvoelen wat je kindje aangeeft! De één is er gewoon eerder aan toe dan de ander...
7,5 maanden was hij toen we met fruit begonnen (we waren met 6 maanden met groenten begonnen). Voedingsschema hadden we toen nog niet, hij kreeg gekolfde melk op verzoek en het verzoek wisselde nogal... Groenten kreeg hij als wij ook warm aten en fruit zoals het uitkwam. Je weet van het advies van het CB/de WHO om niet eerder dan 6 maanden met bijvoeden te beginnen?
Denk dat het dan verschilt per consultatie bureau want ik mocht gewoon beginnen van ze met fruithapjes toen devlin 4 maand was. Dit omdat devlin meer honger had steeds toen devlin 3,5 maand was kreeg hij tussendoor een paar lepeltjes fruit en toen hij 4 maanden was kreeg hij gewoon een heel potje en de groente kreeg hij toen hij 4,5 maand was
Wij gaan pas met bijvoeden beginnen als Eva 6 maanden is, is veel beter voor de darmpjes en evt, allergieen. Ze zal echt geen honger krijgen, ze krijgt borstvoeding op verzoek. En ze kan haar hele leven nog vast voedsel eten, dan is het net zo leuk . Is het trouwens niet veel beter om extra flesvoeding te geven? Ik weet dat daar een limiet aan zit, maar lijkt me nog altijd beter dan vast voedsel.
Ik begin als hij 6 maand is met groente! Dus nog een paar weekjes wachten! Nét 3 maand vind zelf wel heeeeeeeeeeel vroeg.... Maar goed, ieder zijn eigen!
Jelte was ruim 6 maanden toen hij voor het eerst groente kreeg. Fruit met 6,5 maand. Ik heb dat heel bewust gedaan. De darmen hebben een *rijpings* proces nodig van 6 maanden, andere organen zijn volop in ontwikkeling, die moet je niet te snel belasten. Bovendien hebben ze hebben ze het eerste jaar genoeg aan melk, in ons geval borstvoeding.
Een dikke week voordat onze knul 6 maand werd zijn we begonnen met groente. Je verteld dat je 3 dagen met 1 potje kunt. I.v.m. hygiene is dat niet aan te raden als zo'n potje open is kun je het nog max. 24 uur bewaren meende ik. 3 dagen zou ik echt niet aanraden. Als je kind je het eten uit de vinger kijkt komt dat omdat hij jou na wil doen. Hij associeert als hij jullie ziet eten dat nog niet met een volle maag. En al zou hij het graag willen jij bent zijn ouder en moet dus voor hem beslissen en het is verstandiger om nog even te wachten. Stel je kind wil over 10 jaar een flesje bier omdat vader dat ook krijgt ? Geef je dat dan ook omdat hij het zo graag wil ?
@dirksmama, ik geloof dat dan hier mama en papa beslissen . (overigens ook bij bier op 10 jarige leeftijd )