fruithapjes zelf maken

Discussie in 'Voeding' gestart door puna, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Sinds kort probeer ik de fruithapjes voor mn dochtertje zelf te maken.
    Net weer een peer voor haar gepureerd en aangeboden.Omdat deze wat waterig was er een babyliga door geprakt. Dat moest ze dus niet, toen de liga vervangen door banaan. Na een paar hapjes wilde ze niet meer. Terwijl als ze een potje krijgt alles weghapt. Wat doe ik verkeerd?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    maakt toch niet uit als het waterig is?

3. Sunshine Mama

Sunshine Mama Actief lid

2 jun 2011
    395
    0
    0
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Eindhoven
    Als hier de fruit of zelfs groente hapjes te waterig zijn, gaat er naturel rijstebloem door. Eet ze goed op...

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hoe krijg je die liga er weer uit dan?
    Lijkt mij ook niet nodig om er een liga doorheen te doen... Het in ip niet erg als het waterig is en anders kun je er inderdaad beter wat rijstebloem naturel doorheen doen voor de binding!

Houdt er ook rekening mee dat vers altijd meer vult dan potje... En kijk gewoon naar je kindje, de ene dag eet ze misschien maar twee hapjes en de volgende dag tien.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Potjes bevatten veel meer water (en bindmiddel zoals rijstebloem) en daarom vullen ze veel minder, waardoor een kind misschien wel meer aan gewicht eet, maar niet aan voeding, als je het vergelijkt met vers.
    Als je liga door fruit doet smaakt het niet meer naar fruit, maar naar liga. Peer is als het rijp is zo zacht dat het niet meer te pureren is, tenzij je een smoothie wilt. Daarom kun je het beter in stukjes aanbieden of prakken, en eventueel wat aandikken met geprakte aardappel of rijstebloem.

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hele rijpe peer prakte en deed het even in een zeef, heb je wat minder nattigheid. Is hier trouwens bijzonder populair, peer.

7. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    kristelstrijbos: had een deel waar nog geen peer doorheen zat. :)
    Maar na een aantal dagen peer aanbieden kom ik nu eigenlijk tot de conclusie dat ze niet van peer houd. De banaan eet ze zonder peer dus wel.
    Goed om te weten dat ze minder fruit kan eten dan er in een potje zit qua inhoud. Weet ik veel, volgende week ga ik weer wat anders uitproberen.

8. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    een aantal dagen achter elkaar dezelfde soort fruit aanbieden helpt ook, dan wennen ze aan de smaak. In het boek opperdepop van Ah staan hele leuke recepten voor fruit en groente hapjes, die waren hier niet aan te slepen

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ik doe een klein stukje banaan erdoor voor de binding. Hier gaan de fruitjapjes er veeeeel beter in dan de potjes en vind het zelf ook lekker.

Deel Deze Pagina