Drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door Biccy, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hallo allemaal,

Hoe krijgen jullie je kleintjes aan het drinken? Mijn kereltje zit nog op 3 flessen per dag, dus hij heeft voldoende plasluiers. Maar ik krijg er niks anders in. Tuisbeker houdt hij op zijn kop, rietjesbeker vind hij teveel werk volgens mij, ik heb laatst ondekt dat hij wel uit een pakje kan drinken, maar ja... hij mag van mij niet de hele dag appelsap drinken :cool: Dus dat schiet niet op, en water in pakjes heb je hier niet. Uit een sportflesje wil hij wel slokjes, maar alleen als mama het doet.

Ik ben er een beetje huiverig voor om water in zijn normale flesjes te doen, want straks drinkt hij alleen maar uit flesjes. Moet ik hem gewoon steeds zijn rietjes beker en tuitbekers aan blijven bieden, en dan komt het misschien vanzelf?

Er zit eigenlijk geen schot in, en ik zou toch graag zien dat hij meer water drinkt :)

2. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier kwam het zomaar ineens van de ene op de andere dag. Toen had hij door hoe de tuitbeker werkte en hij drinkt nu dagelijks een bekertje van ca 150ml water met een klein beetje roosvicee...

Wie weet gaat dat bij jou ook zo :)

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tuitbeker zonder antilek geprobeerd? Toen mijn dochter dat eenmaal doorhad, antilek weer teruggedaan..

4. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Dat was hier ook de oplossing. Maar die tuitbeker is hier wel gevuld met roosvicee of melk. Misschien eerst daarmee oefenen en dan overstappen op water?

5. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Anti lek heeft het inderdaad, althans, ik vind het nog lekken hoor haha, ik zal er eens iets anders indoen dan, kijken of hij dan wel eruit wil drinken :) Dank voor de tips!

6. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Mijn zoon kan helemaal niet uit een antilek beker drinken. Althans, bij 7 maanden niet. Nu drinkt hij sinds hij 1 is uit een rietjesbeker.

Ik weet het verschil niet tussen drinken uit een pakje of drinken uit een rietjesbeker. Knijpt hij in het pakje ofzo dat hij het makkelijker vindt drinken?

7. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Nee, ik ben erachter dat meneer gewoon geen water wilde drinken :cool:

8. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik zou gewoon stug de tuitbeker en rietjesbeker aan blijven bieden. Hier ook gedaan en van de een op de andere dag dronk ie er wel uit.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kreeg ze eerst water uit een gewone beker (paar slokjes) en verder uit een flesje.
    Toen ze dat goed dronk, zo rond 8 maanden, een rietjesbeker geprobeerd en had ze vrij snel door. Toen ook thee gaan geven.

10. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    hier heel lang de tuitbeker geweigerd door mw. Hield ze op de kop. Met hulp van ons aangeleerd uit een normale beker te drinken. Nu doet ze niks liever dan normaal drinken.

Deel Deze Pagina