Mijn dochter is nu volledig over op Forte, eerder kreeg ze Nutrilon Standaard (200 ml). Maar omdat ze om de 3uur voor een voeding vroeg en snachts (in totaal 6 flessen) , zijn wij overgegaan op forte (alsook op advies CB). Nu gaat het goed (fles om de 4 uur) en slaapt ze 's nachts door. Alleeeeeen, heeft ze nu harde ontlasting. Ik doe 1 eetlepel olijfolie/zonnebloemolie door de fles en ik geef haar VSM Kindo(nogwat) druppels. Sinds gister krijgt me dochter 100 cc Roosvice Lax, en gepersde sinasappel door haar fruithap. Maar ik zie nog geen resultaat, misschien moet ik ook even afwachten hoe dat aanslaat. Ik vraag me af wiens kindje/baby dit ook heeft gehad en wat jullie hebben gedaan om harde ontlasting te verminderen.
Je kunt ook wat extra water in de fles doen. Gewoon 10-20 cc extra.. En pruimen laxeren ook. Misschien nog wel beter dan sinaasappels, die laxeren wel, maar zijn wat "gemener" voor de darmen. Daar hebben ze ook eerder krampjes van..
sorry dat was ik vergeten te melden, ik doe ook 10 cc extra water in haar fles. (meest van de tijd drinkt ze die 10cc niet op) Pruimen wilde ik gisteren kopen maar nergen te vinden?!?
Het buikje masseren! Nathan is dan nog wel wat kleiner maar raakte helemaal verstopt van de Nutriton (tegen spugen). Ik had al van alles geprobeerd, maar sinds twee weken masseren we 3x daags ongeveer 5 minuten zijn buikje (met de klok mee, schijnt het beste te zijn) en sindsdien poept ie weer hele luiers vol. Hij blij, ik blij.
Herkenbaar. Mijn zoontje had niet altijd harde ontlasting maar het kwam regelmatig voor. Ik deed standaard 10 cc meer in de fles. En het maakt niet uit dat ze die 10 cc niet opdrinkt, het gaat er om dat de voeding verdund wordt. Maar goed, dat blijkt dus bij jullie ook niet te helpen. Misschien helpt het om tussendoor een paar lepeltjes water te geven. Sinds wij over zijn naar Nutrilon 2, (standaard versie genomen, nummer 2 vult beter dan nr 1.) is het probleem helemaal over. Nu is de poep erg zacht. Dus mocht niets helpen, troost je, over een maandje kun je nr 2 proberen, maar dan de standaard versie. Succes.
Mijn dochter krijgt de standaard voeding gemengd met extra/forte voeding, omdat ze anders ook te veel last van harde ontlasting heeft.
K. heeft er ook duidelijk hardere ontlasting van gekregen.. doe ook standaard 10cc meer in de fles.. heb eigenlijk ook nog nooit gehoord dat een kindje van forte dunnere ontlasting zou kunnen krijgen IMD?
Dit is nu wat we hebben toegepast: - 10 cc extra water in fles' - sinasappelsap (versgeperst) door haar fruithap - Roosvice Laxo 100 cc (drinkt ze niet op) en een beetje door 2 flessen - VSM druppels Vandaag heb ik pruimen gekocht. Kiwi1: als ik haar over een maand geen Forte 2 ga geven wordt ze dan niet weer erg hongerig?
Ik had een hele hongerige baby. Zelfs Forte 1 was net aan. Sinds nummer 2 standaard is het direct over. Nr 2 is veel geconcentreerder, dus vult veel beter. In combinatie met bijvoeding, drinkt hij soms zelfs zijn flesjes niet helemaal op en dat is eerder nooit voorgekomen!
Dat klinkt goed! Kan ik daar nu al, niet op overgaan? Of is dat te belastend voor haar darmen/maagje?
Nee, ik zou echt tot 6 maanden wachten. Anders s het echt te belastend. Ach, nog een paar weekjes, het is zo voorbij!