Hoi.. Mijn zoontje is nu 5 maanden. Op het Cb hebben ze gezegd dat hij per volgende week mag beginnen met een perenhapje. Omdat het zo druk was, en de wijkverpleegkundige haast had, kon ik verder niets vragen. Misschien wil jij mij helpen met mijn vraag?! Want ik weet nu niet of mijn zoontje nu iedere dag een fruithapje mag, en of het perse alleen maar peer moet zijn. daar had de Wv het wel over nl. Of kan ik het nog wel ander (zacht) fruit proberen? Voor de eerste hapjes, pureren met staafmixer neem ik aan? moet er verder nog iets doorheen? (stukje lig o.i.d, sap?) en hoeveel peer (of ander fruit) moet ik hem geven, een hele peer, of een halfje? En wanneer moet ik hem zijn fruithapje geven? na de fles, tussen 2 flessen in? wat een vragen he?! Moet ik er nog wel bij zeggen, mijn zoontje is ruim een maand te vroeg geboren, en krijgt flesvoeding met Nutrilon nenatal1... Mag hij dan ook wel gewoon fruithapjes? Nou alvast bedankt voor het beantwoorden van al mijn vragen!
Mijn advies zou zijn om te wachten met fruit tot aan de 6 maanden. wil je toch beginnen dan zou je i.p de fruitsoorten kunnen geven die ook in de kant en klare potjes zit vanaf 4 - 6 maanden. Je kunt het fruit dan gewoon pureren en geven. zou er verder nog niets door doen. Ilja