Fruithapjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Mammie87, 28 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Nu de groente goed loopt, gaan we beginnen met het toevoegen van fruithapjes. Omdat we de komende week 'herhaalgroente' hebben, lijkt het me handig om nu fruit te introduceren. Als er een reactie komt, weet ik dat het daarvan is.

We zijn begonnen met een halve (kleine) geprakte banaan. Dat ging er soepel in, bijna op. Hoop dat het niet teveel was en voor krampjes gaat zorgen.. Is het handig om 1 dag fruit over te slaan om te zien wat het met zijn darmpjes doet? Hoe vaak geven jullie banaan p/w? Ik wil voorkomen dat hij verstopt raakt.

Mijn vriend is allergisch voor de schil van appels, daar durf ik dus nog niet zo goed mee te beginnen. Andere opties zijn als ik Google mag geloven peer, meloen en perzik. Waar zijn jullie mee begonnen?

Ik heb zelf ook een beetje moeite met de hoeveelheden. Ik gebruik geen potjes en er wordt vaak gesproken over eetlepels. Maar ik meet het niet echt af nu. Hoe strak letten jullie hierop bij jullie kleine?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zachte peer kan. Meloen is nogal moeilijk te pletten, dat wordt gewoon water. Appel beviel hier niet de eerste maanden.

Ik heb nooit op hoeveelheden gelet. Dochter was een hongerig ding, dus ik gaf haar gewoon wat ze wou. Dat was al vrij snel vrij veel.

3. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bij de oudste heb ik het wel vaak zelf gemaakt en eigenlijk nooit geen maten aangehouden met hoeveel ik gaf.
    wat ze kreeg geen idee das al zo lang geleden..
    je kan wel in de winkel kijken naar de potjes wat er in zit aan soorten fruit dan weet je wat je kan proberen.
    ik geef zelf wel uit een potje/cupje.
    de jongste is vaak niet eens wakker rond de tijd dat ik het zou kunnen geven of ze neemt een paar hapjes en ze hoeft niet meer.
    gelukkig gaat de groente er wel goed in

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Mango viel hier ook in de smaak en mag ook vanaf 4 maanden. Banaan gaven wij bijna nooit omdat zoontje al moeite had met ontlasting. Ik gaf de eerste keer een paar hapjes van iets nieuws en erna bij geen reactie gewoon zoveel als hij wilde, met de eerste weken een maximum van 100 gram ongeveer.

5. Koon

Koon Niet meer actief

Dat banaan stopt is een fabel. Kan je gerust geven dus.

6. Veera

Veera Niet meer actief

Banaan gaf ik echt niet na de eerste hapjes. Nog steeds weinig want krijgt moeite met poepen en krampen..
    Ik gaf zoveel ze zelf aangaf te willen na een fles en alles door elkaar groente fruit.. Geen dagen hetzelfde

7. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Banaan kan wel degelijk verstoppen, ene kindje is daar gevoeliger voor dan het andere. Hier max. 2 keer per week banaan. Appel deed ik altijd schillen voor de kleine, even koken/stomen en tot moes pureren. Zelfde met peer , rijp of niet. De moesjes waren echt favoriet hier. Verder idd mango en uiteindelijk combinaties gemaakt : appel/peer, mango/banaan, appel/ abrikoos (gedroogde abrikoos afspoelen met lauw water en mee stomen en pureren) Af en toe een potje maar meest vers. Wat later uitgebreid met meloen maar die is waterig en lastig prakken. Toen stukjes beter gingen dit dus, grovere moesjes of hele rijpe peer in kleine stukjes.
    We deden fruit ook 3 dagen achter elkaar aanbieden de eerste keer, behalve banaan dan. Als ze niet reageren kun je gewoon dagelijks wisselen.
    Veel eetplezier! :)

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Meloen gewoon lekker pureren is ook heerlijk

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dan heb je toch gewoon water?

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Meloen, peer, banaan, appel en mango waren de eerste fruitsoorten hier. Meloen vooral tijdens de echt warme dagen ivm het vocht. Appel kookte ik eerst en maakte ik appelmoes van. Hiervoor gebruikte ik pinklady. Die geeft lekkere appelmoes, ook als je niks toevoegd. Eventueel kun je later voor de variatie af en toe wat kaneel toevoegen ;)

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    onrijpe banaan stopt. Een overrijpe banaan laxeert
    Ik geef appel met wat kaneel ( kook ik zonder schil) en peer, je kunt evt mango geven, perzik

Deel Deze Pagina