Hoe leer je je baby zelf haar flesje vast te houden?

Discussie in 'Voeding' gestart door cvr84, 27 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvr84

cvr84 Lid

25 okt 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter van 9.5 maand drinkt niet uit een difrax fles of rietjesbeker. Nu wel uit een avent flesje. Ze krijgt dan water of thee en vind dat helemaal prima. Nu wil ik haar aanleren om zelf te drinken. Vanaf welke leeftijd kon jullie kindje zelf zijn flesje vasthouden? Ging dat vanzelf of hebben jullie het gestimuleerd?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Rond de leeftijd van jouw kindje ben ik begonnen met een rietjesbeker. Eerst hield ik die vast, later zette ik die neer en vanzelf pakten ze die dan...in het begin met wat hulp. Ook ben ik meteen uit een open beker gaan oefenen. Een hele poos met hulp uiteraard, maar rond de eerste verjaardag konden ze dat zelfstandig.

Maar ik heb ander drinken expres niet uit een flesje aangeboden. Is verwarrend met dat kiepen tov een open beker en het is ook niet zo goed voor de mondmotoriek.

3. Veera

Veera Niet meer actief

Tussen de 5-6 maand, ze hield steeds haar handjes erop en op een gegeven moment liet ik los en had ze hem zelf vast

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben altijd de fles gegeven, maar de water thee of diksap ging via een rietjes beker die ze zelf gingen vasthouden

5. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn zoontje heeft de fles zelf nooit vastgehouden. Die was liever lui dan moe. Dochtertje probeert het nu al soms.
    Zoontje dronk pas met 1 jaar uit een rietjesbeker. Daarvoor alles uit een fles. Die snapte de andere bekers gewoon niet voor die tijd. Daarna ging het ineens goed en hield hij hem ook zelf vast. We waren toen ook gelijk van de flessen af.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Fles vasthouden diftax va 4 mnd zeker zelf beetje dan heb ik zo n vast dingen hendels gekocht bij. En met 6 nd gewoon bekertje kan ze zelf met handvatten en nu 8 mnd zonder handvatten). Rietjesbeker kan ze ook vasthouden

Maar echt uit glas dronk mij oudste zelf met 11mnd.

Stimuleren is gewoon vaak geven ze vinden er zelf hoe het moet!

Deel Deze Pagina