Hoi meiden, Sinds drie dagen zitten we ineens met een ander eetschema, zomaar uit het niets Het gaat als volgt: 07.30 fles 180/6 (gaat prima) 10.00 fruithapje bijna 200 gram 12.00 wil ze nu geen fles meer, echt niks. Heb dr nu een boterham aangeboden met melk eroverheen, dit gaat er als koek in. Daarnaast wil ze wel drinken uit een bekertje, de helft gaat er natuurlijk langs maar zo krijgt ze wel wat melk binnen. 16.00 groentehap bijna 200 gram, yoghurt vind ze nog erg vies dus dat lukt (nog) niet (fles wil ze ook echt niet om 16.00, de schud al haar hoofd als ze m ziet..) 20.30 laatste fles 180/6, dit gaat ook prima. Kan dit zo of krijgt ze nu toch te weinig flesvoeding binnen? Ze eet wel alles van een lepeltje Bedankt alvast!
Is het een idee om een papje te geven? Omdat je aangeeft dat ze van een lepel kan eten. Heb er zelf nog geen ervaring mee hoor, maar misschien kan ze op die manier wel haar melk binnen krijgen.
Hier ook een kindje dat de fles liever niet heeft hihihi. Hij krijgt smorgens 180+6 ( totaal dus 200ml) en die gaat op, als laatste fles krijgt hij dit ook dus zit hij daarmee al aan de 400ml van de min 500 die hij nog zou moeten hebben. Ik doe vaak idd gewoon smiddags pap ( is ook 180+6 plus de pap dan nog erbij) en dat vind hij heerlijk. Happen is hier dus ook favo. Hij krijgt zelfs sinds deze week ook een boterhammetje op het kdv en hij vind het heerlijk, zit echt te happen naar het brood en word ook boos als het te lang duurt voordat weer een hapje krijgt. De leidster van het kdv vind het prachtig hoe hij dan zit te miepen om een stukje en geeft idd ook aan dat het geen flessenkindje is. Heb je mss al eens geprobeerd om haar rond 1 of 2 uur een yoghurtje te geven, hier zijn aardbei en banaan erg populair en dan heeft hij toch weer 110ml zuivel binnen hihi ( af en toe beetje smokkelen mag best vind ik hahahaha) Wat je ook zou kunnen proberen is van die fruithapjes waar zuivel doorheen zit, heeft ze toch weer een beetje binnen en dan samen met haar flessen zit ze toch aan het minimum. Ik tob er ook nog geregeld mee hoor, is heel moeilijk maar tja dwingen kan je ze ook niet dus probeer ik maar een beetje te smokkelen zodat het ongeveer wel goed zit. heel veel suc6 en ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes Kim
Ze heeft nu ongeveer 460cc zuivel nodig. Een deel van de zuivel mag ook in de vorm van aangezuurde zuivel zoals yoghurt en kwark. Als ze lekker uit een bekertje drinkt dan zou ik wat meer van haar opvolgmelk in een beker aanbieden. Nu ze minder dan 500cc opvolgmelk krijgt moet je wel vitamine D gaan bijgeven!
ik zou ook zeggen, geef een papje Lust je dochtertje vast! Ik lees dat ze al kan drinken uit een bekertje, mag ik vragen wat voor bekertje? Met tuutje of zonder? Het consultatiebureau adviseerde ons om bekertje met tuutje niet te gebruiken maar zo over te stappen naar een gewone beker.. vindt zo bizar...ik dacht dat zon beker met tuutje een soort overgang was naar de gewone beker zeg maar...
Hallo! Nou vanochtend weer drama, ze wilde maar 30 cc drinken. En ze moest vandaag naar kdv, waar ze vanochtend ook niet wilde. Wel een hele fruithap van 200 cc naar binnen zonder moeite. Toen wilde ze wel om 13.00 uur de fles en vanmiddag om 16.30 thuis ook weer. Snap er niks van Dus nu krijgt ze vanavond om 20.30 de laatste fles, die gaat er met gemak altijd in. Dan heeft ze vandaag niet zo heel veel gehad, morgenochtend begin ik met pap, eens kijken hoe dat gaat... O ja ze drinkt wel graag uit een gewone beker, zonder tuut. Het gaat nog niet makkelijk, de helft gaat er langs maar zo leert ze het alvast. Heb inderdaad ook nu een tuitbeker van difrax aangeschaft, om ook maar eens te proberen als ze geen fles wil..