Mijn dochter is 5 maanden oud en hoest sinds een tijdje. Op zich niet zo erg, maar met name 's nachts wordt ze er wakker van en heeft ze moeite om weer in slaap te vallen. Omdat ze nog maar 5 maanden is, zijn er nog maar weinig middeltjes die ik haar mag geven. Hebben jullie nog gouden tips? Het is trouwens een vastzittende hoest..
Hoestdruppels van vsm, ben de naam even kwijt maar werkt heel goed, en je hebt er maar 1 van dus je vind ze vast snel in de winkel
Mijn dochter heeft bronchitis en hoest zowat de longen uit d'r lijfje. Die hoestdruppels van VSM werkt inderdaad heel goed. En dit klinkt raar, maar werkt heel goed. Vicks vaporub onder de voetjes masseren en daarna dikke sokjes aan.
Vicks vaporub mag toch niet onder de 2 jaar? Dan zou ik luuf gebruiken. En hier helpt het hoofdeinde van het bedje omhoog ook om het slijm wat te laten zakken. Tussikind helpt hier niet helaas
Dan zou ik voor luuf gaan is wat milder en geschikt voor onder de 3 jaar. Heb het op de voetjes gedaan maar ik merkte geen verschil na een week maar gewoon op zijn borstkast en toen ging het beter. En idd van vsm druppels.
Wij hebnen kaliptus onder de voetjes gesmeerd en dan sokjes aan + een doorgesneden ui op het nachtkastje en dan hoest DL enkel als ze bijna wakker is.
Het enige dat ik me kan bedenken is dat zoetigheid de luchtwegen kalmeert en melkproducten juist meer tot hoest leiden. Voor een iets ouder kindje zou ik een theelepel heel sterk suikerwater wel overwegen, maar 5 mnd is wel heel jong hiervoor. Honing mag helaas ook pas na een jaar . Maar ik lees mee, want mn oudste en ikzelf hoesten beiden heel erg, dus ik vrees dat ik straks met eenzelfde vraag zit...
Deze tip hier pas ergens gelezen en hij helpt hier wel goed: Bakje warm water aan de verwarming met een beetje luuf of eucalyptusolie erin!
Hoesten tja... Hier al 2mnd of zo. Niets helpt. Luuf wel iets beter snachts echt aanvallen doen we luuf en is gestopt. Het verwarmt lichaam en luchtwegen waardoor adem beter wordt en keel prikt minder. Verder help hier niet, tussinkind, bakjes water met.., uit, stomen etc
Wij hebben hier tijdens hoesten/verkoudheid het hoofdeind wat omhoog gedaan. Daardoor minder kriebel van slijm. Gewoon een handdoek dubbel tussen matras en bedbodem.
Kinderen onder 1 jaar mogen geen honing ivm een bacterie die erin zit! Oa. Deze site, maar je leest het overal.. "Honing hoort niet thuis in voeding voor baby's" | Ouders Online
Heb inmiddels Tussikind en Luuf in huis! Ga vanavond proberen met Luuf onder de voetjes. Suikerwater en honing laat ik, denk ik, nog even achterwege. Heb ledikant staat al omhoog vanwege reflux..
We zijn vandaag toch naar ha gegaan omdat ze al 3mnd slijmerig hoest.. Toch was alles schoon. Iets in boven luchtwegen slijm en hebben puffer gekregen om het voor slapen gaan toepassen probeten of dat helpt. Als dat binnen 2 dagen niet helpt gewoon stoppen. Gister kno gehad en dat was ook prima Helaas hier duidelijke atopie waardoor ze extra waatbaar is voor dat soort dingen in de winter.
Tussikind van VSM, Luuf. Wij gebruiken zelf een stoomapparaat speciaal voor kinderen. Hierdoor wordt de lucht bevochtigd, zodat deze niet zo droog is. Als onze dochter hoest, dan zet ik dit apparaat een paar avonden/nachten aan en dan is het hoesten snel over.