Hoi allemaal, Toen ons zoontje 5 maanden werd, zijn we gestart met fruitpap. Hij at toen al een maandje groentenpap en dat ging er goed. De fruitpap startte hij met 50g, maar al snel werd de hoeveelheid meer en meer. Nu zit ik met het volgende: De groentenpap blijft erg goed gaan, maar de fruitpap wil hij langs geen kanten. Hij had 2weken terug plots eczeem dus had ik de fruitpap even stopgezet omdat ik dacht dat het daarvan zou komen. Toen ik terug startte na een weekje ging het plots veel moeilijker, even wennen dacht ik. Hij was vorige week mee naar de huisarts voor zijn verkoudheid en daar zagen we dat hij wel een rood keeltje had en dat het daardoor misschien kwam dat de fruitpap niet meer zo goed ging, maar ik moest het blijven aanbieden. Ondertussen zijn we al enkele dagen verder maar er komt niet echt vooruitgang in de zaak, hij blijft jammeren als ik het aanbied, dus geef ik uiteindelijk gewoon weer een flesje. Heb net banaan proberen geven, en daar at hij met moeite 50g van op. Heb ook al eens gestoofde appel/peer gegeven, dat ging iets beter maar dan nog... Zou ik er gewoon even mee stoppen totdat hij volledig van zijn verkoudheid af is en hij geen hoestje en rode keel meer heeft, of ligt het aan iets anders? Wie heeft er hier nog ervaring mee? Dank je wel!
Gewoon een week of twee stoppen, en dan opnieuw proberen. Fruitpap is nu gewoon een extraatje, geen must.
Ik zou er even mee stopen. Je wilt niet dat het hem nu tegen gaat staan... Fruit kan door het zuur erin zeker irritaties aan de keel opleveren.
Hoera! Vandaag op de creche heeft hij toch nog eens gestoofde appel en peer gekregen en heeft hij toch een goede 150g op! Het komt goed en zal dus misschien toch gewoon aan zijn keeltje liggen!