Hallo, Even een vraag... Onze zoon is bijna een half jaar. Hij kreeg steeds 's ochtends een heel potje fruit en 's avonds een half potje groente (die kleine potjes). Wat ik mij afvroeg... kunnen ze gewoon van beide een heel potje krijgen??? Hij kan het echt wel op hoor, maar het leek ons wat veel. En we willen dus nu overstappen naar de grotere potjes vanaf 6 maanden. Kan dat ook helemaal? Of is dat teveel? Of is het juist precies afgestemd op de leeftijd??? xxx
Volgens mij kan dat gewoon. Wij zijn rond die tijd ook op de 6 maanden potjes overgestapt. Nu eet ze ook met de pot mee (zoutloos), maar als ze een potje krijgt dan kijk ik meer naar de smaak dan de leeftijd. Ze kan nu 8 maanden potjes krijgen, maar ook 12 maanden potjes. Als ze met de pot mee eet, krijgt ze toch veel grovere stukken dan wat in een potje zit.
En at ze die potjes helemaal leeg??? Vond je dat niet wat veel? Het lijkt zo veel in één keer. En Jelmer krijgt anderhalf uur later ook alweer een fles....
met 6 maanden mogen ze best van bijde een heel potje als ze dat op kunnen. met 6 maanden gaan ze ook over op 800cc melk per dag dus dan wordt het zo aangevult met eten. mijn dochter at met 6 maanden al 8 maanden potjes en met 8 maanden gewoon een bord vers, niet geprakt maar gewoon grote grove stukken. mijn zoontje is hier echter nog niet aan toe en kan pas sinds 1 week stukjes doorslikken en kan nu ook dingen eten zoals rijstewafeltje. verder 800cc melk en een half potje groente en een heel potje fruit. groente eet ie pas echt sinds ik minder melk ben gaan geven schema hier (is sinds deze week over op opvolgmelk 6+ en dus nog maar max 800 melk op advies cb) 6 uur flesje 200 10 uur flesje 200 12 uur fruit soms half en soms heel potje en wat water/sap 2 uur weer flesje 200 4 uur soms wat extra drinken met soms wat lekkers (meer knabbelen dan eten op rijstewafeltje) tussen 6 en 7 het laatste flesje melk van 200cc en soms komt hij dan nog snachts maar krijgt dan gewoon water
Ze geven meestal zelf wel aan als ze genoeg op hebben (of ze gaan spugen ). Als ze daadwerkelijk een heel potje op kunnen zul je ook gaan merken dat de flestijden verschuiven (later worden) of dat er zelfs een fles afgaat. Met 6 maanden zat mn zoontje op 3 flessen (7:30-15-19:30).
Hier gaat een fruitpotje altijd maar half leeg en een heel potje avondeten gaat altijd leeg. Ligt er ook aan wat je baby lekker vindt denk ik.
hier gaat een hele pot fruit op en meestal een half potje groeten (de grote potten) maar als ik zie dat ie nog op een lekker tempo eet dan krijgt ie de ander helft ook. en als wij dingen eten die hij ook mag hebben krijgt ie t gewoon op zn bordje... daarna wel aan de schoonmaak maar is erg leuk om ze zien hoe ze dan voedsel ontdekken.
Ik heb de potjes voor 4 mnd en 's morgens gaat er ongeveer 3/4 potje in en het groentepotje van 's avonds gaat wel helemaal op! Ons schema ziet er ongeveer zo uit: 08.00 fles 10.00 fruit 11.30 fles 14.30 fles 17.00 groente 18.30 fles 23.00 fles
Heb jij een bepaalde reden om 10.00 uur een flesje te geven en fruit tussen de middag te doen? Hoe doe je het als je kleintje straks een boterham krijgt?