Meisje plast alle kanten op

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door missle, 24 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    We doen een eerste poging met zindelijk worden van ons 2,5 jarig dochtertje. Ze gaat op de wc zitten als we haar er op zetten en ze plast dan ook bewust (voor het slapen als de luier toch af gaat met verschonen). Alleen plast ze dus steeds schuin omhoog onder andere tegen haar eigen been aan en over de bril heen. Ik ben al wat gaan zoeken via google en zie daar wel dat een boogje omhoog genoemd wordt bij meisjes, door het bekken niet de goede kant op te kantelen. Maar mijn dochter "sproeit" meer haar been nat dan dat het een net boogje is. Ik zie met de luier verschonen daar op het eerste gezicht niets vreemds bij haar, maar ik heb dan ook geen vergelijk verder...

Van jongetjes wist ik al dat het alle kanten op kon gaan met plassen, met een meisje is dit nieuw voor mij.
    Herkent iemand dit? En eventueel een oplossing hiervoor is welkom!

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Een beetje naar voren laten leunen? (niet te ver :))

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ellebogen op de beentjes laten steunen?

4. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Dat gaat een uitdaging worden :) , want zelfs met de brilverkleiner van Ikea er op dan vindt ze het nog zo spannend dat ze de rand heel stevig vast wil houden

5. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.325
    676
    113
    Utrecht
    Onze dochter heeft dat ook veel gedaan, alles nat over de rand van het toilet heen (naar voren). Zij zat dan niet goed, inderdaad moet zij haar bekken naar achteren kantelen en wat naar voren leunen tijdens het plassen dan gaat het wel goed. En goed haar beentjes wijd doen.. Nu gaat het heel goed sinds ze goed zit.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Mijn dochtertje had dat ook altijd! Altijd over die rand van het potje.... knietjes goed bij elkaar laten houden en beetje voorover buigen.
    Hier is het goed gekomen hoor. Ze heeft ook nog een tijdje gehad dat ze over haar onderbroek plaste op de wc als ze die niet ver genoeg naar beneden deed. Maar nu gaat het prima

7. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Hier ook hetzelfde. Beentjes bij elkaar houden anders plast ze er keihard tussendoor

8. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Onze dochter heeft dat ook soms, ze leunt dan te ver naar achteren.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier ging het juist mis met een brilverkleiner, zittend op een gewone WC bril hield ik haar vast onder de armen zodat ze niet erin zou zakken. Zij steunde dan met de handjes op de bril. Haar billen hingen er wel een beetje in en om evenwicht te bewaren moest ze dan automatisch een beetje voorover leunen.

Na een tijdje (dik half jaar? Iets langer?) hoefde ik haar niet meer vast te houden.

Op een potje moest ik haar goed instrueren dat ze goed naar achteren moest gaan zitten en dan idd beetje voorover leunen. Ging ook vaak mis in het begin, maar oefening baart kunst ;).

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier beentje bij elkaar en ellebogen op de knietjes, dan gaat het goed :)

11. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Ik denk dat ze niet genoeg ontspannen was, als ze op het potje zit lijkt het beter te gaan dan op de wc. Dan maar voorlopig even vooral het potje en af en toe wennen aan de wc.

Haver11 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina