Fruitshoot ed. Wat moet ik ervan vinden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door samarinde01, 21 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Waarom word ik/word je als ouder zo veroordeeld als je je kinderen dingen geeft die in jouw ogen (of moeders die hetzelfde denken als jij) niet verantwoord zijn??
    Ik oordeel toch ook niet over hoe jij je kind opvoedt?
    Hier word je haast neergezet als slechte ouder als je je kind ranja en fristi laat drinken??
    Bizar..

2littlemonkeys en Grietjenb vinden dit leuk.
  2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Zo als ik al zei.jou keus. Houd er alleen rekening mee dat het dagelijks drinken van zoveel suiker en zuur een aanslag is op de tanden. En geloof me ik weet waar ik het over heb. Ben de enige in mijn familie die op deze leeftijd (27) nog zijn eigen tanden heeft.ze zijn slecht en ik moet steeds vaker gaatjes en wortelkanaalbehandelingen ect ondergaan. Alleen omdat, veel vruchtensappen naast water en in het weekend ranja niet als slecht werd gezien...
    Dus ik hoop echt voor je zoontje dat hij die ellende bespaart blijft. Ik neem aan dat je niet wil dat hij voor zijn 30e al een kunstgebit nodig heeft?
    Even nog een toevoeging, mijn 1e tandartsbehandeling was al nodig toen ik pas 4 jaar jong was.geen leuke leeftijd om al een gaatje gerepareerd te moeten krijgen.

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Nou inderdaad zeg! Volledig met je eens! Beetje respectvoller mag wel ;)

Grietjenb vindt dit leuk.
  4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ach ja, als je alleen water en thee geeft is dat kennelijk ook super zielig. Niet dat jij dat zegt hoor ;) Maar er zijn altijd wel mensen met oordelen, let it goooo :D

5. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Nee inderdaad niet mijn woorden.
    probeer altijd wel er op te letten dat ik geen (of weinig) "commentaar" geef over de manier van opvoeden van een ander.

Overigens ben ik zelf ook aardig 'ongezond opgevoed' maar mijn eerste gaatjes begonnen echt pas halverwege de 20.
    Zal ook met je genen te maken hebben of je tanden het 'kunnen hebben' of niet.

Om af te sluiten:
    Ieder moet lekker geven wat hij zelf wil geven aan zijn kind.
    En oordeel volgende keer iets minder hard over iemand die het in jouw ogen anders/'minder gezond' doet. Want zo komt het over alsof je iets heel slechts doet. Niet fijn..

6. Lieke1989

Als je achter je besluit staat voel je je ook niet aangevallen. Vind mijn kinderen ook echt niet zielig omdat zij bijna alleen water drinken. Dit is een forum waar meningen worden gegeven en dat is wat ik heb gedaan. En het is nou eenmaal een feit dat dagelijks alleen ranja en Fristi ongezond is. Maar nogmaals niet mijn keus. Want het is niet mijn kind.

7. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Die eerste zin slaat echt nergens op..

Verder, prima allemaal :thumup:

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Hier in de omgeving worden er veel pakjes wickey gedronken,ook fruitsoorten komt voorbij. Er zijn wel verschillende soorten in. De ene is minder slecht als de ander. Kijk maar eens achterop naar calorieën suikers en koolhydraten.
    Met mate moet het kunnen vind ik

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Nou he daar lijkt het echt wel heel erg op.
    Hier krijgt ze ook wel een pakje drinken, ranja, fristi of zo'n heel slecht flesje. Nee natuurlijk niet dagelijks en ook de meeste tijd wel water maar ik maar er zeker geen punt van als ze het bijvoorbeeld in de weekenden drinkt hoor. Als zij het lekker vind, prima! Zolang we ze niet volstoppen met allerlei troep mag het best is mijn mening.;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dat is wel heel wat anders dan eigenlijk nooit water drinken.

11. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Het gaat er denk ik vooral om, dat als je ze regelmatig "slechte" drankjes geeft, en dat dus gewoon toegeeft, dat je dan door sommige mensen gelijk aangevallen wordt over hoe ongezond dat wel niet is.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En andersom ook. Als je nooit pakjes geeft is het ineens 'zielig'...

13. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Dat zijn niet mijn woorden

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij ging het er meer om dat sommige kinderen eigenlijk helemaal nooit water drinken, en dat dat niet zo gezond is. De basis zou gewoon water moeten zijn vind ik.

15. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Het gaat vooral om de toon waarop.
    Niets zo vervelend als een moeder die haar kinderen alleen het beste geeft, en die jou dan verteld dat jouw kinderen waarschijnlijk op hun 10 aan een kunstgebit moeten omdat hij zo verschrikkelijk slechte drankjes geeft. Dat wakkert de schuldgevoelens lekker aan. En dat levert dan weer stekelige reacties terug.

teuntje83 vindt dit leuk.
  16. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Vind jij
    Maar.... Ik heb vroeger ook nooit water gedronken. En kijk.... Ik leef nog. Heb al mijn tanden nog. Heb geen obesitas. En tegenwoordig vind ik water wel lekkerder dan gezoete drankjes.

Dus ja... Water is gezonder, maar het is ook prima mogelijk om gezond op te groeien met appelsap.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Mijn zoontje van bijna 3 drinkt eigenlijk alleen maar water omdat hij bijna niks anders lust. Alleen yoghi en groene icetea maar dat krijgen ze zelden.

De oudste wilde als peuter geen water drinken en omdat ze slecht dronk zoek je dan toch wat anders dus die drinkt meestal sterk verdunde diksap. Maar nu is ze 5 en lust nu best water dus dat drinkt ze ook best vaak. En melk. Op school water en melk. Verder af en toe yoghi, icetea green oid maar op vaste momenten zoals na gym, in het weekend of op een verjaardag, niet als standaard.

Ik ben zelf opgegroeid met ranja en yoghi en in de karnemelk ging een scheut roosvicee. Mijn gebit is nog prima op een paar vullingen na die zowat allemaal veroorzaakt zijn door mijn verstandskiezen. Dus dat heeft echt geen 1 op 1 relatie met je drinken maar te maken met veel andere factoren.
    We weten allemaal wat gezond is en wat minder maar als je alles met mate doet is er weinig aan de hand lijkt mij.

18. Lieke1989

Nee het gaat mij over het feit dat jij aan geeft dat je kind NOOIT water drinkt maar alleen zoete drankjes als ranja en Fristi.
    Ik gaf dit aan zonder jou te qouten dat ik dit gewoonweg ongezond vind en het gezonder vind dat kinderen gewoon water drinken.

en om eerlijk te zijn vind ik zelfs enorm schokkend dat je er zo mee om gaat en doet of je neus bloed.
    Ja ik vind het schokkend
    Ja ik vind het fout
    Nee AF en TOE vind ik niet verkeerd
    Ja ik heb geprobeerd uit te leggen waarom ik er zo over denk.
    Aangezien er steeds meer kinderen letterlijk hun tanden verrot hebben en steeds meer kinderen door al die overdaad aan zoetigheid te dik zijn
    En volwassenen ook.en ik noem mijn eigen gebit als voorbeeld.en voor iedereen zonder problemen, fijn houden zo want het is geen pretje.
    Iedereen mag vinden en doen wat hij/ zij het beste vind maar kruip niet in een slachtofferrol en doe alsof ik je aanval want tot nu toe ben ik zo open en oprecht mogelijk gebleven.
    En ja ik hoop echt dat je zoontje echt geen tand of andere gezondheidsproblemen krijgt. Want ik gun iedereen een gezond lijf.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind de toon waarop je dat duidelijk probeert te maken erg belerend, Lieke1989.

teuntje83 vindt dit leuk.
  20. Lieke1989

Mag je vinden hoor. Hopelijk ben ik niet de enige die vind dat dagelijks alleen ranja en Fristi niet gezond is en ik heb nooit iemand hier een slechte moeder genoemt.dat maken ze er zelf van als ze mijn reactie lezen. Vind wel de keuze om een kind alleen zooi te laten drinken ipv water geen goede keus.maar als je denkt dat het allemaal los loopt ga je gang. Vind het alleen supersneu voor kindjes die denken dat dat normaal is.
    omdat ze nooit vanuit thuis hebben geleerd wat gezond is.vind dat gewoon jammer.
    En dat is gewoon mijn mening hierover.
    Net zoals mijn kinderen hier zielig worden gevonden omdat ze wel bijna alleen water krijgen.

Deel Deze Pagina