kunnen ze er niet in stikken

Discussie in 'Voeding' gestart door Regenboogmam, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
    Hoi Allemaal,

Even een vraagje. Ik pureer alles nog voor mijn meisje. Maar wanneer mag ik iets stukjes geven? Gisteren had ik een aardappel en boontjes geprakt maar het waren nog stukjes en daar stikte ze zowat in. Ook al in een stukje broodkorst van de week. (mocht ik haar tussendoor geven van het cb) daar stikte ze ook al bijna in.

Ik vind het best eng, of is het gewoon wennen? Misschien is ze er dan nog niet aan toe.

Ze verslikt zich overigens ook vaak tijdens het spelen. Dan moet ik haar gauw op haar zij draaien.

2. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16
    Ze is morgen trouwens 6 maanden en ze krijgt al een maand fruit en 3 weken groente

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    je kunt wel gaan oefenen nu met stukjes. het is wenne voor de kids en uit reflax gaan ze vaak braken. meestal kokhalze ze dan en komt het weer omhoog waarna ze vrolijk verder gaan met eten. door dit af en toe te proberen zullen ze het van eigen gaan snappen en gaat het kokhalsreflax ook weg. heel normaal dus allemaal. mijn zoontje eet nu al stukken beter stukjes en kan al brood en potjes van 6+ eten en 2 weken geleden moest hij hier nog van kokhalzen. ben toch elke dag blijven aanbieden en nu eet hij dus stukjes. brood moet wel erg klein hoor anders moet hij nog kokhalzen maar goed dat hoeft hij eigenlijk pas volgende maand

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt prakken i.p.v. pureren.
    Ze verslikken zich minder snel in stukken die ze zelf kunnen pakken en in de mond kunnen stoppen, dan in puree met grove brokjes.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik kookte gewoon voor Kylian en dan even met de staafmixer erdoor, dan krijg je het al niet zo prutterig als een potje.
    En langzaam aan staafmixerde ik steeds minder en werd het steeds grover totdat we het gewoon konden prakken.

Met brood had Kylian ook moeite hoor, totdat ik het ging dippen in de melk, daardoor werd het zacht en kon hij het wel weg krijgen en na verloop van tijd was dit ook niet meer nodig.

Oja, ik houd niet van kokhalzende baby's, mijn hartslag gaat dan gevaarlijk omhoog en mijn paniek pijl schiet ook omhoog :D

Groetjes Anita

6. Regenboogmam

Regenboogmam Actief lid

21 aug 2008
    389
    0
    16

Dat heb ik idd ook. Zo eng!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Toch lossen de meeste kindjes dit zelf heel doeltreffend op, door te gaan kokhalzen. Ze stikken echt niet zo gauw hoor... maar ja, het blijft voor veel mensen wel een eng gezicht.

Toch wordt het door velen wel gedaan, stukjes in plaats van prakjes, zoek eens op de term Rapley, dan vind je er heel veel informatie over.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    replay is inderdaad het beste als je pureren niks vind en kleine stukjes eng. mijn dochter at met 8 maanden niks meer geprakt maar gewoon boterham in 4 reepjes en avondeten ook in grove stukjes die ze in de hand kon houden. mijn zoontje is daar nog lang niet aan toe dus verschilt er per kind

Deel Deze Pagina