Fruitvliegjes!hoe kom je er aan en af?

Discussie in 'De lounge' gestart door Debby70, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Hier is al eens eerder een topic over geweest, toen werd er ook verteld over een bakje met water en azijn.
    Dat hielp voor geen meter bij mij, toen ik uit mijn werk kwam, zaten ze met z'n allen op de rand van dat bakje!
    Ik heb de gouden tip gevonden op internet; gewoon met de stofzuiger opzuigen. (de stang eraf) Je kunt ze met de stofzuiger zelfs uit de lucht plukken als ze weg willen vliegen :)
    Ze planten zich echt heel snel voort, voor je het weet zit je hele keuken onder.

2. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Nou ja, of een kruimeldief, zoals hierboven vermeld :p

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@Anabella

Mja ik had jouw reactie nog niet gezien toen ik dat er neer zette :)

sowwie!

4. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Bij mij zitten ze ook binnen, het meest bij de planten.
    Maar buiten stikt het ook van die beestjes, mijn kleren zitten er vol mee als ik thuis kom.

5. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    @Saskia78

Nee we hadden tegelijk gepost! ;)

6. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Ze gaan ook in flessen zitten die je bijvoorbeeld nog moet opruimen.
    Sommige mensen laten lege flessen in een tas in de keuken staan tot deze tas vol is.
    Moet je daar voor de lol eens tegenaanstoten, hele wolken vliegjes.

Dit zijn wel andere vliegjes dan die van buiten, waar je na het fietsen mee onder zit!
    Deze zijn ook uitermate irritant, misschien familie van elkaar?!?!?!?!

7. Niet meer actief

och hier ook. Ik heb een fruitvliegjes plaag en een muggenplaag in huis! Ik word er gek van..

Van het weekend wordt de keuken eruit gesloopt en dan zullen we eens zien wat ze gaan doen haha..

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    bij ons op het werk zitten ze ook , brrrrr volgens mij hadik er van de week eentje ingeslikt :confused:

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Klopt, heel veel fruitvliegjes dit jaar.
    Wij wonen net in ons nieuwbouwhuis en daar ligt (nog) niets te rotten haha, maar we hebben er ook last van.

De tip van azijn en zeepsop werkt echt!

Ik had in een dessertschaaltje een bodempje (natuur)azijn gedaan en dan een drupje afwasmiddel erbij. Gewoon een paar dagen laten staan.
    Ik het begin gaan ze op de rand zitten (ik dacht echt dat ze me aan het tarten waren hihi), maar na een paar uur of een dag liggen ze er in en heb jij geen last meer van die ondingen!

Ik zette gewoon 2 of 3 bakjes op verschillende plaatsen neer (waar ze het meeste zaten) en liet die rustig een dag of 2 staan en als ze weer terugkomen nieuwe neerzetten.

Succes verzekerd!

Deel Deze Pagina