Ik heb dus een doorzichtig tafelkleed, dit omdat ik de tafel wil beschermen tegen vet vlekjes, stiften van de kids etc.. Nu vind ik het best vervelend dat ie zo uitsteekt, ik zit er al tijden naar te kijken of het ook anders kan.. Ik heb echt geen idee hoe ik dit handig kan aanpakken.. ik heb gedacht aan nieten, maar dat is natuurlijk hartstikke lelijk.. Of de tafel een soort van inpakken als cadeautje.. alleen het blad dan he.. Maar hoe? Heeft iemand een idee of een goed voorbeeld.. Foto's posten mag zeker!! dank alvast..
Ik heb ooit wel het doorzichtige zeil vast geniet. Gewoon heel strak om het blad trekken en dan onderaan heel veel nieten. Kan op zich best, maar ja misschien zonde van je tafel. Het was onzichtbaar.
Onze tafels zijn behandeld met een goedje en we kunnen zelfs koffie kopjes glazen zonder onderzetters te gebruiken erop zetten en we krijgen geen kringen. Zal mijn vader es vragen hie dat heet
Was al ooit eens een topic over. Toen kwam de tafelziel naar voren. Deze is precies op maat en hoef je niet vast te zetten. Is dat niks?
Precies op maat knippen? Die van mij is ook doorzichtig maar hangt gewoon als een tafelkleed naar beneden over de randjes.
TafelzIEL is nog steeds een relatief dure oplossing, vooral omdat ze zelf aangeven dat er geen kopjes, zware voorwerpen enz. op gezet mogen worden. En stift direct afgeveegd moet worden... Misschien je zeil met dubbelzijdige kleefband aan onderkant vast maken? Is net iets minder drastisch dan het vast nieten.
Tafelbescherming - de beste tafelbeschermers op maat gemaakt | TafelzeilOnline.com Wij hebben een tafelbescherming op tafel. Zelf afknippen. Echt ideaal. Ik zou ook niet weten hoe ik een gewoon tafelkleed strak zou moeten spannen
Onze tafel is gewoon om te gebruiken en ook viltstift veeg ik er met een micro vezel doekje gewoon af eigenlijk. Het enigste waar hij niet zo goed tegen kon, waren de duplo blokken waar zoonlief mee hamerde... Maar daar kan zeil ook niet zo goed tegen. Ik vind dat zeil op een mooie tafel altijd zo lelijk!
Ik heb ook doorzichtige tafelzeilen op de tafels liggen. Het is net zo groot geknipt dat het randje van de tafel er ook nog bij zit. De flapjes heb ik omgevouwen en vast gemaakt met doorzichtige tape.
Onze salontafel hebben we gelakt met blanke parketlak. Erg sterk en goed afneembaar. Stift veeg ik er zo vanaf. En kringen komen er niet op. Op de eettafel ligt wel een doorzichtig tafelzeiltje. Dat hangt gewoon over de randen naar beneden. Wij hebben juist gekozen voor een doorzichtig zeiltje, omdat we de tafel wel wilden blijven zien. Wij gebruiken het zeiltje ook met het eten. Sopdoek erover en het is weer schoon.
op onze vorige tafel had ik het gewoon als tafelkleed liggen, maar mooi vond ik het niet. nu hebben we sinds ander half jaar een andere tafel en die kan tegen een stootje en kan opnieuw geschilderd worden als dat nodig is. de kinderen gebruiken een mega groot kleurboek als onderlegger en als er geknutseld word gaat er een plastic tafelkleed overheen.
Om even een beter idee te geven, dit is het model..dus word lastig bij de tafelpoten.. geknip en geplak.. scheurt het niet verder uit etc.. ik heb dit als oplossing, omdat de tafel dus niet behandeld is met lak of was..
Met zo'n rechte tafel zou ik voor tafel ziel of die tafel beschermer die op de vorige pagina staat gaan. Presies op maat.
Ja Misschien toch maar eens voor kijken.. qua prijs valt het geloof ik ook best mee toch? Misschien een lakje alleen op de bovenkant? tja.. even brainstormen wat het beste en voordeligste is.. bedankt voor het meedenken iedereen..