Ik heb gisteren granola gemaakt met de notenmix van de lidl (gewoon noten zonder toevoegingen) De granola is alleen een beetje plakkerig geworden omdat de luchtvochtigheid hier in huis verschrikkelijk was door het weer. Maar dat moet het probleem niet zijn geloof ik. Ik heb het net door de yoghurt gedaan en er zaten 2 hele vieze happen bij. Alsof het verrot was. Als ik google vind ik 1 reactie van iemand die wel eens verrotte hazelnoten in de mix heeft zitten. Hebben jullie ervaring mee dat het niet goed is? Het moet bijna wel aan noten liggen want overige ingredienten zijn honing,kokosolie en havervlokken.... En kun je er eigenlijk ziek van worden?
Ik maak altijd granola van de ongebrande/ongezouten noten van de Lidl. Maar nog nooit zoiets mee gemaakt.
Ik eet die noten regelmatig uit het vuistje. Eigenlijk nooit problemen. Maar het kan natuurlijk wel, een slechte hazelnoot, die kom ik wel vaker tegen in diverse notenmixen. Een beetje bittere smaak? Kwaad kan het niet denk ik. Bacteriën/schimmels die het goed doen op nootjes, houden vaak minder van dierlijke gastheren
Van verrotte noten kun je juist heel ziek worden heb ik begrepen. Twijfelgevallen mik ik daarom altijd meteen weg. Overigens, ik heb die noten van de Lidl ook regelmatig en die nog niet gehad dat ze niet goed meer waren.