Lidl notenmix niet goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Child, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik heb gisteren granola gemaakt met de notenmix van de lidl (gewoon noten zonder toevoegingen)
    De granola is alleen een beetje plakkerig geworden omdat de luchtvochtigheid hier in huis verschrikkelijk was door het weer.
    Maar dat moet het probleem niet zijn geloof ik.

Ik heb het net door de yoghurt gedaan en er zaten 2 hele vieze happen bij. Alsof het verrot was.
    Als ik google vind ik 1 reactie van iemand die wel eens verrotte hazelnoten in de mix heeft zitten.

Hebben jullie ervaring mee dat het niet goed is?
    Het moet bijna wel aan noten liggen want overige ingredienten zijn honing,kokosolie en havervlokken....

En kun je er eigenlijk ziek van worden?

2. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik maak altijd granola van de ongebrande/ongezouten noten van de Lidl. Maar nog nooit zoiets mee gemaakt.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Ik eet die noten regelmatig uit het vuistje. Eigenlijk nooit problemen. Maar het kan natuurlijk wel, een slechte hazelnoot, die kom ik wel vaker tegen in diverse notenmixen. Een beetje bittere smaak? Kwaad kan het niet denk ik. Bacteriën/schimmels die het goed doen op nootjes, houden vaak minder van dierlijke gastheren

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Van verrotte noten kun je juist heel ziek worden heb ik begrepen. Twijfelgevallen mik ik daarom altijd meteen weg.
    Overigens, ik heb die noten van de Lidl ook regelmatig en die nog niet gehad dat ze niet goed meer waren.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik vind die notenmix zowieso heel smerig van de lidl

Deel Deze Pagina