Man heeft vorige maand 2 gaatjes laten vullen. Niet gevraagd hoeveel het ging kosten, want naja hoe erg kan het zijn. Nou dat viel tegen. Geen tandarts verzekering want we hebben nooit iets en gaan 1 x per jaar op controle. Hoe duur is dat bij jullie?
Ligt eraan hoe groot de gaatjes zijn. Als het eenvlaksvullingen zijn ben je goedkoper uit dan bijvoorbeeld een drievlaksvulling. Welke codes zijn er berekend?
Ik heb hier nog een rekening liggen van een tweevlaksvulling voor 34,22 maar daar komt nog wel de kosten van de verdoving bij (13,16) en het schoonmaken van twee wortels (28,43 per stuk).
Ik zou wel een verzekering gaan nemen... Ik had ook nooit iets...super goede en sterke tanden. Tot ineens een paar maanden na de 2e bevalling. Ineens vanuit het niks ging een tand dood. Eerst hele erge pijn en daarna was de zenuw afgestorven. Binnen een paar uur. Gelukkig altijd goed verzekerd dus het koste verder niks.
Hier krijgen we altijd een gespecificeerde rekening, zodat ik goed kan nagaan of het allemaal klopt. Tot nu toe nooit een fout ontdekt. Een gecompliceerd gaatje kan echt duur zijn om te vullen, helaas!
Als je een beetje een goede verzekering hebt die meer dan zeg 450 euro vergoedt, ben je zo 40 euro per maand kwijt. Is maar de vraag of dat uit kan.
nee hoor ligt er echt aan bij wie. wij betalen voor aanvullend incl. tandarts nog geen 20pp per maand.. wij zijn daarvoor best goed aanvullend verzekerd. volgend jaar wordt ie alleen voor mijn man duurder naar 33 per maand omdat hij hoofdverzekeringnemer is en dochter een beugel krijgt
In dat geval kun je dus beter die 40 per maand zelf opzij zetten, dan heb je aan t eind van t jaar 480 Hier ook niet verzekerd, vorig jaar 600 kwijt aan een kies met wkb. Helaas had ik nu nog steeds last van die kies, dus moest er een nieuwe wkb aan gebeuren á minimaal 750. En nog een wkb in een andere kies en 2 gaten Heb nu die ene kies laten behandelen met een wortelpunt operatie vorige week. Bij de kaakchirurg, dus dit wordt gelukkig vergoed uit het basispakket! Andere kies ga ik, mocht ik er last van krijgen, laten trekken.
Tuurlijk is een tandartsverzekering prijzig. Maar als je pech hebt, krijg je een gaatje/wortelkanaalbehandeling/kroon achter elkaar in een jaar. Of je valt van je fiets en breekt 2 voortanden af. Nou reken je dan maar arm. Daarnaast heb je mogelijk kindjes of heb je een kinderwens. Mocht die in de toekomst een beugel nodig hebben, is een verzekering echt niet overbodig.
Een beugel wordt niet vergoedt vanuit een tandartsverzekering, deze komt uit een aanvullend pakket. En zelfs met de duurste, betaal je 40 euro per maand, krijg je nog vaak maar maximaal 750 op jaarbasis vergoeding op jaarbasis. Voor die afgebroken tanden moet je een aparte ongevallen verzekering afsluiten volgens mij om dat vergoed te krijgen.
En ja, wij zetten dus elke maand geld weg voor dit soort kosten, dit jaar hadden we pech, manlief ging voor 1500 naar tandarts en zoontje moet 2 nieuwe brillen. Is niet anders. Afgelopen 5 jaar hadden we niks.
Tja, ik ben ook alleen van het verzekeren als je het niet kan betalen. Dus hier geen tandverzekering. Heb ik een keer pech, dan kost dat me meer dan dat ik betaald had met verzekering. Tot nu toe altijd nog goedkoper uit zonder verzekering, dus toch al zeker een jaar of 10 kunnen sparen komt er dan een keer een dure, tja das dan pech hebben. Overigens bij een ongeluk tanden kwijt raken is zoals hierboven ook al gezegd niet vergoed vanuit je tandverzekering he. Dat is een aparte module. Mogelijk weten mensen dit niet.
Bedankt voor de reacties! Was dus idd wel een 'normale' prijs dus 250. Met tandarts vz hadden we die er nog niet uit hoor haha. Misschien volgend jaar. Afgeboken tanden zitten idd niet in dat pakket, heb ik zelf ook gehad. Kinderen zijn nu 4 en 1 dus nog tijd zat om een vz voor de beugel uit te zoeken
Is inderdaad afhankelijk van de grootte van het gaatje. Had ooit twee viervlaksvullingen, dat was schrikken Een tandartsverzekering loont bijna nooit. Ik heb ze vorig jaar allemaal langsgelopen. Je betaalt meestal 2 of 3 tientjes minder dan het maximaal te declareren bedrag. Alleen als je jaarlijks steevast tussen je inleg en je maximaal te declareren bedrag heb je er (hooguit 2 tientjes) voordeel mee. En schade door een ongeval kun je eigenlijk nooit claimen. En beugels vallen niet onder je tandartsverzekering. Ik ken iemand bij een grote verzekeraar en daar lachen ze zich een breuk om de tandartsverzekeringen: dat is voor hun in 99% van de gevallen dik verdienen.
Haha, ja dat viel even tegen idd.7 gaatjes en een wkb... en 2 brillen a 300 per stuk. Toch loont het niet om ons daarvoor aanvullend te verzekeren, dus laten we het zo. Voorgaande jaren was het beter. Pas als de kindjes misschien een beugel moeten gaan we ons aanvullend verzekeren, dan kan het wel uit.