Fruitvliegjesvallen zijn nieuw voor mij . Zijn deze te koop in een supermarkt als AH o.i.d.? En zo niet, waar wel?
Toentertijd bij een tuincentrum gekocht. Als je Googled worden ze ook veel online aangeboden en misschien bij de Kruidvat?
Wij hadden ook zo'n val in de vorm van een appeltje. Dat heeft hier 1,5 week gewerkt, toen zat 'ie vol en gingen ze alleen maar op het appeltje zitten ipv er in. Ze zijn ook nog eens duur! 8,95! Een paar jaar geleden betaalde ik er nog 5,95 voor. Gisteren vruchtvlees van een meloen met een beetje azijn in twee potjes gedaan, daar overheen vershoudfolie met gaatjes. Werkt echt super!! De rest zuig ik op of maak ik dood met een elektrische vliegenmepper. Ik ben haast nooit sjagerijnig, maar door mijn keuken vol van deze beestjes word ik dat wel!! En dat terwijl al het fruit in de koelkast ligt en geen restjes op het aanrecht.
Erg he. Ik had het vorig jaar vreselijk! Toen een x zon spray gekocht waarmee alles met vleugels doodgaat Werkt als een tiet. In de kliko gespayed, in keuken en woonkamer. Alles dood en geen last meer van gehad. Was een grappig gezicht, eerst deed ik de kliko open, hele wolken vliegjes kwamen er dan uit. Spray spray! Kliko dicht.. 10 minuutjes later weer open, NIKS. Ik echt: MUHAHAHAAA. Als een disney slechterik
Ik heb DE tip om fruitvliegjes te vangen, het werkt echt super! Vul een glas voor de helft met bijvoorbeeld wat rose en span vervolgens heel strak huishoudfolie over het glas. Daarna prik je met een mes wat kleine puntjes in het folie (stuk of 5 bijvoorbeeld), hoeft echt maar heel klein te zijn, zodat er net wat kleine openingetjes zijn. Binnen de kortste keren zaten hier de glaasjes vol (heb er 2 staan!).
Hier heb ik gisteren een plastic bakje gevuld met een laagje wittewijnazijn en een paar druppels dreft. Bakje afgesloten met huishoudfolie en een paar kleine gaatjes met en coctailprikker erin gemaakt. Gisteravond nog weinig, totdat ik vanmorgen keek. Nergens meer een fruitvliegje en het bakje lag bezaaid met vliegjes!
Ik doe tegenwoordig een beetje afwasmiddel met schoonmaak azijn in een bakje. Net alsof he limonade aanmaakt, die verhouding. De azijn trekt ze aan en de afwasmiddel plakt ze vast. Ik geloof nooit dat het werkte maar het werkt. Ik wilde dat ik dit eerder had geweten
Ik stofzuig ze weg...dan leeg ik het filter buiten en vliegen ze weg. Ik heb zo'n stofzuigerzakloze stofzuiger. Sinds ik dit doe heb ik bijna niks meer in huis. Elke avond even kijken en weghalen. Geen gedoe meer met lokmiddelen.
Ik had dit probleem ook en na 2 weken irriteren is deze sadist met de stofzuiger achter die krengen aan gegaan. Daarna heb ik de doos buiten open gemaakt (ik heb een zakloze stofzuiger). Sindsdien zit er hooguit 1. En ik doe tijdelijk vuilnis in kleine zakken en om de dag gooi ik de zak weg.
Bij etos, kruidvat en andere drogisterijen kan je ze ook kopen. Rode doosjes, maar is een ander merk dan eerder vermeld
Ik zet altijd een oud schoteltje neer met een gebruikte koffiepad erin of verse sinaasappelsap dan doorzichtige folie eroverheen en dan een gaatje erin prikken dit hoeft eigenlijk niet eens want ze komen erop af als als vliegen op stront en kunnen er niet meer uit en verzuipen erin, had binnen een dag wel 20 van die ettertjes te pakken! en goed luchten met bv een ventilator dan schoonmaken met azijn of detol ze haten die lucht en alle etensresten wegbergen of afdekken zelfs in de ijskast! Ik heb er de pest aan die beesten ze eten namelijk niet van je spullen maar leggen er eitjes op
Fruitvliegjes vanger van dr clean Werkt als een tierelier, zat bij mij binnen no time helemaal vol Edit; ik zie dat die al genoemd is
Ik heb toentertijd echt een klein laagje gedaan. Daarna weer uitgespoeld ( met vliegjes dus) daarna kan je weer een laagje toevoegen etc. Maar staat dat niet op de verpakking?