Fruitvoeding ( uit potjes )

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ben jij een beetje sago vandaag ofzo mij hemel je kan niet normaal reageren ( vind ik ) in dit topic en in dat andere topic zit je ook de hele tijd te katten...

    Ik heb deze vraag gesteld omdat ik me gewoon afvraag hoe andere er over denken... Is dat zo erg ? Mij god zeg let op je bloeddruk meid :) :)
     
  2. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    Ben jij een beetje sago vandaag ofzo mij hemel je kan niet normaal reageren ( vind ik ) in dit topic en in dat andere topic zit je ook de hele tijd te katten...

    Ik heb deze vraag gesteld omdat ik me gewoon afvraag hoe andere er over denken... Is dat zo erg ? Mij god zeg let op je bloeddruk meid


    Ik ben niet sjago hoor, maar ik erger me er wel aan dat je een topic start met een vraag, vervolgens gaan mensen serieus reageren en sla je werkelijk alles in de wind. Dan denk ik: stel je vraag dan niet. Ik vind het zonde van mijn tijd om een vraag serieus te beantwoorden en dan vervolgens te horen: ja dat geloof ik allemaal niet. Dan heeft die vraag geen enkele zin in mijn ogen, want eigenlijk is het dus geen vraag.

    Je zegt nu dat je je afvroeg hoe anderen er over denken, maar in je eerste berichtje vraag je: is dit heel erg voor de kleine? Daarmee impliceer je in mijn ogen dat je daar dus niet helemaal zeker van bent. Maar nu blijkt dat je dat eigenlijk niet interesseert want je gelooft alle tegenwerpingen toch niet.

    Enneh, met mijn bloeddruk is niks mis hoor ;)
     
  3. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Wij gaan ook pas bijvoeding geven als Fenja bijna 6 maanden oud is. We mogen beginnen als ze 5,5 maand is. Ik wil me hier dan ook aan houden want ik wil de kans op allergieen gewoon beperken, en als ik daaraan mee kan werken door te wachten met bijvoeding dan heb ik dat er graag voor over. Maar ieder moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt natuurlijk. Daarnaast heeft Fenja veel last van darmkrampjes gehad en wil ik dus wachten tot 6 maanden zodat de darmpjes goed zijn uitgerijpt. Hier gaat ook zoveel mogelijk verse hap op tafel komen (teminste....dat is mijn streven).

    Als jij je er goed bij voelt moet je het gewoon geven, ik zou het zelf alleen zeker nog niet dagelijks gaan geven dan. Maar af en toe eens een paar hapjes ofzo.

    Ik lees ook weleens dingen dat mensen hun kindje van nog geen 4 maanden al voeding geven die pas vanaf 7 maanden geschikts is, dat vind ik eigenlijk echt niet kunnen. Maarja das ook maar mijn mening.
     
  4. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Meisie Meisie Meisie,

    Omdat ik iets vraag wil nog niet zeggen dat ik niet zeker ben over wat ik heb gedaan, als ik onzeker zou zijn geweest dan had ik wel eerst dit gevraagd en dan pas de vraag gesteld... Ik ben gewoon benieuwd wat andere er van vinden... En ik werp niets af ik zeg alleen dat ik niet altijd geloof wat ze op de tv zeggen, werp ik dan meteen alle antwoorden af ? Denk het niet.. Maar miss dat dat te moeilijk te begrijpen is ofzo... dus :-$
     
  5. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    Tja sorry, ik vond het inderdaad allemaal niet echt duidelijk, nog steeds niet als ik het teruglees. Wist ik veel dat je bij jou tussen de regels door moet lezen wat je nou eigenlijk bedoelt... Ach ja, communiceren is ook een vak ;)
     
  6. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief


    mens waar maak jij je druk om zeg mij god.... jij hebt echt je dag niet he :) .... als je nou niets zinnigs te zeggen hebt en alleen maar kan zeuren in topics ga dan lekker weg ofzo... jezus mina :) ... gelukkig kan ik heel goed communiceren en maak ik me niet zo druk als jij doet hahahaha :) jeetje je maakt me wel melig hoor met dat zinloze gelul van je hahaha :)
     
  7. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    mens waar maak jij je druk om zeg mij god.... jij hebt echt je dag niet he .... als je nou niets zinnigs te zeggen hebt en alleen maar kan zeuren in topics ga dan lekker weg ofzo... jezus mina ... gelukkig kan ik heel goed communiceren en maak ik me niet zo druk als jij doet hahahaha jeetje je maakt me wel melig hoor met dat zinloze gelul van je hahaha

    Bijzonder dat jij voor mij gaat bepalen of ik mijn dag wel of niet heb. Ik begon met 2 heel normale reacties hoor. Maar jouw reactie daar weer op riep bij mij irritatie op. En de rest van wat je zegt, daar ga ik niet eens op in. Daar is dit forum niet voor bedoeld. Het zal het leeftijdsverschil wel zijn dat ik je niet zo goed begrijp...
     
  8. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Denk dat dat het is ja.. Miss dat wij iets helderder nadenken en niet overal een punt van maken... ;) doei.. fijn weekend :D
     
  9. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Om maar weer even terug te komen op je vraag....wij hebben met 4 maanden ook een fruithapje gegeven.
    Mijn meisje was/is er ook echt aan toe. Als wij 's avonds aan het eten zijn dan wil zij ook. Helaas of de groenten moet ze nog wel even wachten.
    Maar ze geniet echt van het fruit en ik heb er geen problemen mee om eerder dan 6 maanden te beginnen. Iedereen doet gewoon wat zij zelf willen.
     
  10. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    Denk dat dat het is ja.. Miss dat wij iets helderder nadenken en niet overal een punt van maken... doei.. fijn weekend

    WIJ iets helderder nadenken? Wie is wij? Of mag je op jouw leeftijd nog namens iedereen op dit forum praten? Als je 10 jaar ouder bent leer je namelijk wel dat je beter alleen voor jezelf kunt spreken....

    Ik hou er over op hoor, vind het mooi geweest.

    Jij ook fijn weekend hoor! :)
     
  11. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Goed idee om maar weer terug te komen want dat van Noodles gaat nergens over :)

    Maar die kleine van ons is er ook gewoon aan toe dat merk je gewoon... Hij zat zo te smullen was gewoon ontroerend :D
    en met groenten wacht ik ook nog wel ffies maar fruit vind die wel lekker :D
     
  12. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Oei het wordt nog een pittige discussie hier... Hou het gezellig meiden! 8)

    Dat stond ook al in mijn vorige berichtje, marketing. Die lui van Olvarit hopen simpelweg meer potjes te verkopen. Zou ik ook doen in hun geval, want er trappen genoeg mensen in.

    Ik stel voor dat iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt en Chantal als jij je goed voelt bij het geven van een fruithap; lekker doen! Ik ben echter door dit topic nog meer overtuigd dat ik beslist niet eerder had willen beginnen met bijvoeden.

    Ben wel met Noodles eens dat je je vraag dan eigenlijk niet had hoeven stellen, want je bent er voor jezelf volgens mij toch al uit...

    Goed weekend allen tesaam'!

    Six
     
  13. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Wij ook, alleen heb ik van niemand advies gekregen maar ik heb zelf deze informatie uitgezocht.

    Persoonlijk zou ik sowieso niet eerder beginnen dan 4 maanden.
     
  14. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Ik zut net nog eens even terug te lezen en wil je er nog wel even op wijzen dat dit fruitsuikers zijn, die zitten er van nature in en worden er dus niet extra in gestopt. Ga maar eens kijken op de potjes in de winkel. Dan heb je een potje in bananensmaak en stoppen ze er extra appelsap in, waarom? Om het zoeter te maken, want dat vinden babietjes lekker was hun commentaar in dat tv-programma. Nou dat vind ik dus niet nodig... Dan pureer ik wel lekker een banaantje of een appeltje zelf - zo gepiept.
     
  15. jolanda1976

    jolanda1976 Bekend lid

    29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Hier ook eerder begonnen met 3 maanden al geprobeerd.Nu krijgt ze soms wel eens een half potje fruit en ook al heeft ze wat groente gehad en vind het echt lekker en ze heeft er ook geen last van.

    Ben eerder begonnen omdat ik ook merkte dat ze soms niet genoeg aan dre flessen had(en nog wel nutrilon voor hongerige baby's :confused: )
    Maar heb ook een flinke meid bij de geboorte was ze 4130 gram en nu al op de 7 kilo :)
     
  16. lidia

    lidia Fanatiek lid

    hoi chantal,,

    geen verwijt hoor ;) damian is ook 4 maanden en krijgt ook fruit .. was alleen benieuwd naar de rede!

    merk wel dat Damian vers gemaakt lekkerder vind dan uit een potje..het is veel sneller op :D (en gezonder en minder duur)
     
  17. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik zal niet zeggen dat het per definitie slecht is voor je baby, maar ik vind het hoogst onverstandig. De darmpjes van een baby zijn bij de geboorte nog niet af, die zijn met een maand of 6 pas klaar. Begin je eerder met bijvoeden, dan verhoog je het risico op allergieën. En waarom zou je dat doen?

    Nee, dat klopt niet, alleen bv geeft dat beschermlaagje. Sterker nog, kunstvoeding tast het beschermlaagje dat bv legt juist aan. Het duurt dan 2-4 weken voor dat herstelt is. In kv zittten inderdaad ook eigenschappen die het immuunsysteem helpen, maar nooit zo goed als in bv. In bv zitten namelijk levende anti-stoffen.
    En het laagje in de darmen heeft niets met het inmuunsysteem te maken.

    Dit vind ik een rare redenatie. Er wordt toch steeds meer ontdekt door nieuwe onderzoeken. Dat heeft niets met bangmaken te maken, maar juist met het feit dat men ziekten wil voorkomen. Denk je nu echt dat men dingen gaat verzinnen om angst te kweken?

    Commercie. Sigaretten e.d. worden toch ook nog steeds verkocht?

    Als je op zoek gaat, zul je verschillende onderzoeken vinden waarin duidelijk wordt uitgelegd waarom het beter is te wachten tot 6 maanden.

    Ik vind trouwens wel dat je raar reageert op Noodles, die je gewoon van informatie voorziet :( .
     
  18. slingeraap74

    slingeraap74 Actief lid

    1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Ik ben ook al ook met 4 maanden begonnen en ik geef alleen vers fruit. Finn was er echt aan toe en hij had ook steeds honger. Nu met het fruit erbij hoor je hem niet en is hij heel tevreden.

    Groentehapjes moet hij nog aan wennen.. Die geef ik nog wel uit pot maar wil zo snel mogelijk zelf gaan maken, maar moet eerst even wat ijsblokjesbakjes halen om het te kunnen invriezen want per dag maken werkt niet echt heb ik al ondervonden.

    Het is echt wanneer jou kind er aan toe is. Ik was vroeger ook een week of 10 toen mijn moeder al fruit mocht geven en ik ben er niet slechter van geworden. Ik heb nergens last van en mijn vriend ook niet.
     
  19. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Indy poept soms ook maar 1 keer in de 4 dagen maar dat is voor mij juist een reden om wel eerdser te beginnen met een fruithapje (ook op aanraden van mijn CB)...sinaasappelsap/fruit werkt namelijk laxerend en er is dus een grote kans dat ze met een fruithapje erbij beter gaat poepen...ze heeft hier zelf overigens weinig last van hoor..ze is een heel vrolijke baby die bijna nooit huilt.
     
  20. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    ik ben van het cb in belgie al bij 4 maand mogen beginnen met fruit en groenten.
    alleen kreeg ik de tip om door een potje groenten een koffielepel plantaardige olie te doen om haar goed te laten poepen. en dat gaat hier allemaal prima, eet per dag 1a2 potjes fruit en een potje groenten.
     

Deel Deze Pagina