Onze dochter eet nu al heel wat groentes. Nu vraag ik mij af of ze al boerenkool mag ? Wij hebben altijd de deelblokjes uit de vriezer. Op de verpakking staat dat er geen zout oid aan toegevoegd zit. Kan ik haar dit geven ?
5 maanden is erg jong voor groente, laat staan een vrij zware koolsoort als boerenkool. Bloemkool en broccoli zijn lichter, omdat je daar niet de bladeren maar de bloemen van eet. De meeste koolsoorten gaan pas goed tussen de 9 en 12 maanden, zuurkool ietsjes eerder.
Ik vraag je toch niet of 5 maanden te jong is om groente te eten ? Jouw mening hoeft niet die van iedereen te zijn.
Kool is eigenlijk de groente waarvan ze adviseren om er het langste mee te wachten. Van de week heeft onze kleine een blaadje spitskool meegegeten, maar hij kreeg er veel wind van, dus ik laat het weer even rusten.
Omdat ik toen Kylian zo tegen de 6 maanden was me ook afvroeg welke groente hij nu eigenlijk mocht eten en welke niet stuitte ik toen op het volgende lijstje tot 6 maanden nitraat arme groente dit zijn asperge aubergine bloemkool boerenkool broccoli champingnons courgette doperwten knolselderij komkommer koolraap kouzeband maïs paprika peultjes pompoen prei rabarber rode kool savooie kool schorseneren snijbonen sperciebonen spruiten taugè tomaten tuinbonen uien witlof witte kool wortelen zuurkool Er staat wel bij dat ze van kool en uien last kunnen hebben van hun darmen. (hoeft dus niet) Na 6 maanden mogen ze ook de volgende groente maar niet vaker dan 2 x per week ivm nitraat. andijvie bleekselderij chineese kool koolrabi amsoy (ik zou niet weten wat het is en hoe het eruit ziet) paksoi postelein raapstelen rode bieten alle soorten sla spinazie spitskool venkel Met dingen zoals kool hebben we toen nog wel even gewacht maar uiteindelijk kwamen we erachter dat Kylian prima tegen koolsoorten kan maar geef hem bruine bonen en meneer heeft last (ondertussen niet meer) Groetjes Anita
Pluk bedankt voor het lijstje. Julia eet graag bruine bonen (wel uit een potje) en heeft nog nooit last van haar darmen gehad na het warm eten.
Zo zie je maar dat elk kind weer anders reageert op bepaalde dingen. Zo vond Kylian gewone gekookte aardappels met een stukje vlees en gekookte soepgroente erdoor heerlijk. Hij is nu ook een mannetje dat liever een gewone prak te eten krijgt dan ander "spul" Groetjes Anita