Korte luteale fase, Vitex Agnus Castus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bamboe1998, 30 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bamboe1998

Bamboe1998 Nieuw lid

5 jan 2022
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames, ik ben opzoek naar wat ervaringen.
    Spiraal is in augustus er uit gegaan en sindsdien heb ik een cyclus van gemiddeld 23/24 dagen, en een menstruatie van gemiddeld 6 dagen.
    Nu 2 maanden ovulatietesten gedaan, beide positief op dag 13. Er van uit gaan dat je eisprong binnen 48uur erna is, is mijn luteale fase tussen de 8 en 10 dagen. Toch wel kort dus.

Nu wilde ik beginnen met Vitex Agnus Castus om de luteale fase te verlegen (of eerder te laten starten), alleen wanneer in je cyclus begin je ermee? Ik lees er verschillende dingen over, de ene website zegt TOT je eisprong, de ander juist vanaf je eisprong tot je me menstruatie of NOD.
    Ik ben ook begonnen met tarwekiemolie deze maand.

Iemand wat meer ervaring hiermee?
    Dankjewel!

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.765
    7.320
    113
    Vrouw
    Hier slechte ervaring ermee. Het gooide mijn cyclus in de war en zorgde voor spotting. Ik gebruikte het ook ivm een korte LF en gaf toen borstvoeding. Uiteindelijk had het gewoon tijd nodig.

Toen ik zwanger wilde worden van de eerste heb ik ook even tarwekiemolie gebruikt en ook dat ontregelde mijn cyclus. Ik ben daar blijkbaar erg gevoelig voor.

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.119
    17.127
    113
    Ik heb hier ook slechte ervaringen mee. Mijn LF was 9-10 dagen, dus wilde het graag eens proberen maar net als @JupitR gooide het mijn hele cyclus overhoop en had ik opeens last van spotting.

4. Deurstopper

Deurstopper Actief lid

17 nov 2019
    214
    257
    63
    Bij mij hielp het in eerste instantie mijn lange cyclussen te verkorten.
    Op termijn ook niet meer en werden ze net zolang als daarvoor.

5. flothe

flothe Bekend lid

27 dec 2017
    540
    334
    63
    Heb het gebruikt in de vorm van de Etos zwanger worden pillen ivm korte LF na bevalling. Die ronde direct zwanger! Je kan er gewoon elk moment mee starten, wel stoppen bij positieve test. Verder gebruikte ik ook nog een hoop andere dingen die ronde, dus of het echt geholpen heeft.. ;)

6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee, wel met een korte lf. Bij mij nooit een reden geweest dat ik niet zwanger werd, dus het hoeft niet erg te zijn :)

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.891
    18.682
    113
    Vrouw
    Hier goede ervaring mee. In ronde 19 begonnen op cd1 met monnikspeper in te nemen ivm korte lf en sterk vermoeden dat ik daardoor niet zwanger werd.. monnikspeper zou namelijk goed zijn voor de hormoonbalans en stimulerend voor het aanmaken van progesteron. Toeval of niet, maar die ronde was ik zwanger.

Deel Deze Pagina