Hallo, Mijn dochter is 4 maanden oud. ik wilde al vanaf het begin volledige bv geven maar omdat ik weinig productie heb geef ik bv + kv (bijvoeding) Omdat ze nu beetje gewend is om uit een fles te drinken, weigert ze soms de borst. dat wanneer ze heel moe is, slaap heeft dan heeft ze geen zin om te drinken aan de borst (fles gaat natuurlijk sneller) Ze wordt dan superboos en dan wil ze al helemaal de borst niet dus geef ik haar kv. Nu ben ik begonnen met kolven. Ik krijg er niet heel veel uit. is heel verschillend wanneer ik veel bezig ben. ik kan wel in 1 keer ongeveer 120-130 cc eruit krijgen. maar niet altijd. vandaag voordat ikhaar ging voeden om ongeveer 11 uur heb ik 100 cc gekolfd uit 1 borst. daarna was ze wakker en had natuurlijk honger. ik heb haar de andere borst gegeven. ze heeft ongeveer 10-15 min gedronken en daarna begon ze te mopperen. ze moet namelijk moeite doen met zuigen. ik legde haar toch in de box zodat ze kon spelen maar mopperen ging verder dus dacht ik ze heeft niet genoeg gehad. Ik gaf haar mijn gekolfde melk (50cc) en die andere 50 cc wilde ik op een andere moment geven. toen het op was ging ze huilen, blijkbaar had ze nog steeds honger en gaf ik die andere 50 cc ook. Daarna ging ze spelen en slapen. Nu wilde ik weer kolven maar vind het nogal moeilijk, alsof er geen melk meer is. Straks als ze wakker is en weer gaat mopperen van dat ze de borst niet wilt en boos gaat worden dan moet ik aar fv geven en dat wil ik juist niet. Wat kan ik het beste doen. Ik dacht probleem op te lossen met kolven maar het lukt niet elke keer een voeding te kolven voor haar, laat staan een voorraadje wegleggen. Ik twijfelde een electrische kolf aan te schaffen maar als ik met dat ook niet veel uit krijg dan is het zonde. groetjes
hoi als je je productie op wilt krikken is een elektrische kolf wel handig. Je kunt er ook 1 huren voor een week, je koopt er dan een persoonlijk afkolfsetje bij, rond de 30 euro. Dan kun je altijd nog beslissen of je daarna zelf een elektrische kolf koopt. Verder kan helpen: - voor het kolven je borsten warm maken en masseren - BV thee drinken - vaker kolven, even 2 dagen lang elke 3 uur kolven - fenegriek capsules nemen ( te koop bij de Tuinen) Succes en bij meer vragen hoor ik het wel! Mirjam