Frustratie even kwijt

Discussie in 'Voeding' gestart door Gentle, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee potjes heeft ze nooit gewild, en ik ben het volkomen met haar eens ;) Bah! Het is ook echt niet dat ze niet eet omdat ze pijn heeft, want dat kan ze goed aangeven. Ze wil gewoon niet, omdat ?!?!?!?

Eetdagboek heb ik een poos gedaan, maar ik werd daar erg zenuwachtig van. Ik was er dan nog meer mee bezig. Zolang ze elke dag iets (een paar hapjes) fruit of groente eet, ben ik min of meer tevreden. Maar idd, met zo'n paniekerig CB word ik niet geruster!!

Ze zit nu trouwens met haar lengte inmiddels ook vrij laag (onder -1), terwijl ze niet kort of klein was bij haar geboorte. Wij zijn allebei niet klein, maar ook niet groot (ik 1.70, mijn man 1.75). Mijn man is wel vrij mager, dus dat zie ik wel terug. Maar we zijn niet écht klein. Maar goed, joh, ik kan haar niet groter maken, en ik probeer maar te genieten van de leuke kanten (mensen voor de gek houden ;)).

Julia was trouwens niet prematuur of dysmatuur, maar die vraag heb ik wel eens gehad. Dat vond ik wel gek, zeg je toch niet? Maar ja...

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou je niet te druk maken. Ik weet dat ik dat bij Eva destijds ook deed, die kwam dan tussen de 12 en 15 maanden 60 gram aan en groeide dan wel zo'n 2 cm en ik had ook zoiets van, hoe zorg ik ervoor dat ze nou wat meer gaat groeien? Want ze werd steeds dunner. Maar het cb maakte zich minder zorgen dan ik, ze deed het verder prima, dus zorgen maken was niet nodig, het verbaast me dan ook dat jouw cb zulke dingen zegt, precies het tegenovergestelde wat ons cb heeft gezegd.

Het belangrijkste is dat ze genoeg drinkt en die kleintjes kunnen soms groeien op héél weinig. Ze komt nu ook op een leeftijd dat ze echt niet zoveel meer nodig heeft.

Eva begon op een gegeven moment wel weer wat meer te groeien. En van 1 tot 2 jaar en van 2 tot 3 jaar 2,5 kilo per jaar (en van 1 jaar tot 15 maanden dus zo goed als niets (60 gram)).

Eva is en blijft gewoon een klein/slank meisje, echt zo'n poppetje (zeker als ik haar vergelijk met haar nichtjes, die zijn veel forser gebouwd), prima toch?

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Gentle, Julia is toch ongeveer Noor d'r lengte? Noor was bij de 14mnd check 77cm, zal nu dus wel richting de 79cm gaan vermoed ik.

Ik heb ook 1x daar commentaar op gehad en ik heb gezegd dat ik haar niet langer kan kijken. Ikzelf ben 1.66 en mijn man is 1.98.

4. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    valentijn heeft rond zn anderhalf jaar ook maanden niet gegeten
    frustrerend is dat

weet je wat hier goed hielp, hij ging van 1 op andere dag ineens weer eten en bleef dat doen

kinderstoel eruit en met kussen onder de kont op een gewone stoel!
    en niet voor hem opscheppen aan tafel en lekker zelf gaan eten

tja en toen wou meneer ineens wel!

Deel Deze Pagina