Frustratie kwijt en zoek gelijkgestemden

Discussie in 'Corona forum' gestart door Muisje2016, 30 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.618
    25.681
    113
    Vrouw
    Klinkt als een zware dag.

    Was vanmorgen bij de huisarts. Daar ook telefoon roodgloeiend, en assistente die voortdurend druk waren. Normaal hebben zij wel tijd voor een praatje. Nu de hele tijd dat ik zat te wachten (spreekuur liep uit) waren ze ofwel aan de telefoon, ofwel met mensen aan de balie ofwel druk met andere dingen.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  2. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Pfff, waardeloos zeg! Wij gaan pas oproepen als er meer bekend is of AZ doorgaat. Maar ik verwacht van wel, dus volgende week dan een hoop telefoontjes. Leuk vooruitzicht...
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha nu bellen ze vooral om te horen of het nog wel doorgaat. 60+ prikken we sws tenzij alles wordt afgekapt maar dat verwacht ik niet en de mensen onder de 60 met een te hoog BMI bellen ook om te horen hoe of wat. Als zij niet mogen dan krijgen ze natuurlijk nog wel hun oproep via de ggd.
    Veel onrust alles bij elkaar
     
    Liekje81 vindt dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Dochter weer aan de tijmsiroop, paracetamol en ze wilde zelf neusspray, "ja in beide neuskanten mama, dat is goed tegen de snottie".

    :eek::eek::eek:

    Kind moet je nomaliter niet bij dr neus bij in de buurt komen, logisch gezien dr historie. Nu VRAAGT ze om neusspray en bikkelde er ook doorheen, beide kanten. Vertelde t mn man en die zat me verbouwereerd met open mond aan te kijken.

    "Oh dan wordt testen ook een optie, dat scheelt dan wel weer"

    Mja niet eerder dan woensdag want dan is ze 5 dagen uit school verwijderd geweest. Voordat t volgende bericht uit school komt, dat geintje hebben we de eerste ronde al voorbij zien komen.

    Enige wat ik denk...neeeeee gaan we weeeeer. Al zou ik haar in haar huidige hoedanigheid ook zonder corona niet naar school hebben laten gaan.

    Ze kletst nu vrolijk, maar dat is de paracetamol hopelijk dat ze daarmee nog wel een paar goede uurtjes slaap mee pakt (keelpijn). Morgen omstreeks 11:00 is er geen land meer mee te bezeilen.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Die te hoog BMI is dan BMI van 40+? Of was daar intussen een andere grens voor?
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat is nog hetzelfde, BMI van 40 of hoger
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  7. dobbel

    dobbel Fanatiek lid

    12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal

    Helemaal met je eens, gelukkig heb ik in mijn omgeving veel mensen die hun gezond verstand nog wel hebben. Wij leven dus redelijk ons leven en grote bubbels met de afsraak ben je ziek blijf je thuis en anders geniet zoals altijd. Ik weet het veel vinden het onverantwoord, maar al een dik jaar gaat dat meer dan prima en is er werkelijk niemand in onze omgeving ernstig ziek ofzo geworden door corona. Angst is een hele slechte raadgever ik raad iedereen dan ook aan om de angst over boord te gooien en naar de werkelijke cijfers te kijken. Ipv de NOS te volgen. die houden de angst graag in stand.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  8. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.007
    11.684
    113
    Vrouw
    Ik wordt zo moe van dit gedoe:mad::cry:
    Lijkt het weer een paar dagen goed te gaan, komt zoon van 18 weer thuis: 'mam, ik zat eergisteren naast iemand in de bus, ze heeft nu corona' :cry:
    En er heeft er nog een uit zijn klas corona, een paar anderen laten zich testen...
    Tuurlijk daar gaan we weer:confused:
     
  9. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Och.. het zit jullie ook niet mee!! Kan me zooo goed voorstellen dat je even helemaal klaar bent met alle testen en spanning!! Ik zal duimen dat er niks aan de hand is!!
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja daar word je inderdaad niet goed van.
    Heel vervelend allemaal.
    Ik moet zeggen dat het bij mijn oudste kinderen heel goed gaat op school.
    Ik heb ze nog niet gehoord over besmette leerlingen.
    Is het een overweging om een zelftest te doen?
    Succes en sterkte maar weer.
     
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.618
    25.681
    113
    Vrouw
    Bij direct contact met een positief persoon moet je langs de teststraat.
    Supervervelend. Maar de zelftesten zijn niet betrouwbaar genoeg hiervoor.

    Bij ons ook weer een dingetje. Schoonmoeder mocht opgehaald worden uit ziekenhuis (Geen corona). Broer van man zou dit doen. Maar zijn vrouw had koorts en niet lekker... :|
    Hij had zelf even ervoor negatief getest (naar aanleiding van contact poditief persoon). Maar nu zijn ze heel bang dat hij het toch mee had genomen en aan haar gegeven (risicopatient) stress daar dus. Hij heeft het vorig jaar gehad en is nog steeds een wrak.

    En stress bij ons omdat man dus zijn moeder moest halen en ons schema (weer) overhoop is.

    School gaat vooralsnog goed hier. Een van de andere klassen is wel naar huis gestuurd. Bij oudste zijn verschillende kinderen getest geweest. Maar vooralsnog is alles negatief gelukkig.
     
  12. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hier nog 1 die het gewoon allemaal zat is.
    Stomme mondkapjes waar ik een hoestbui van krijg, mensen die in m zijn nek lopen te hijgen in de winkel, ineens groep 3 die tot 19 april thuis moet blijven, groep 7 net thuis geweest.
    De mijne zit in groep 2, maar hoe lang gaat het duren voor hij thuis zit?

    Ik heb een fikse verkoudheid, vanmiddag uitslag, geen corona,
    Maar door de verkoudheid ook geen massage voor mijn vastzittende rug....
    Op werk regelmatig knaapje op,
    Ik ben er gewoon zat van.

    Maar we blijven afstand houden en niet teveel de deur uit.

    Ik merk wel dat ik me weer kan uitleven op de moestuin, dat geeft me wel een gevoel van ontspanning
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  13. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.007
    11.684
    113
    Vrouw
    We gaan idd een zelftest doen. Hij heeft in de bus naast dat meisje gezeten. Hoe lang precies weten ze niet. Het is officieel een ritje van een minuut of tien.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dan lijkt de kans me ook zeer nihil dat die dan besmet is en ik ga er ook vanuit dat die toch wel antistoffen zou moeten hebben omdat die al Corona heeft gehad.
    Mijn oudste kinderen hebben al zo vaak nauwe contacten gehad met Corona positieve personen en daar is nooit een besmetting uit voortgekomen.
    Ik ga voor jullie duimen.
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat schiet inderdaad allemaal niet op.
    Sterkte ermee,
     
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.007
    11.684
    113
    Vrouw
    Dank je!
    We denken ook dat de kans op besmetting erg klein is. Maar we gaan het zien...
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  17. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.605
    788
    113
    Dames, ben ik de enige die bang is waar dit eindigt? Wel 1 miljard voor testen uit geven.. maar waarom niet investeren in gezondheid/ ic bedden/ mensen opleiden.
    Waar gaat dit naar toe? Moet ik straks voor alles wat we gaan doen mijn kind laten testen? De mensen die we al een jaar voor wappie uitmaken hebben tot nu toe wel gelijk gekregen.. ik weet gewoon niet waar dit heen gaat.
     
    Duma, Cin85 en Wish05 vinden dit leuk.
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.850
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Niet de goede kant op voorlopig.
    Het zal vast een keer beter worden maar dat gaat nog wel heel lang duren.
    En ja dat testen voor uitjes, dat ga ik ook niet doen, dan maar geen uitjes. Genoeg wat je kan ondernemen zonder je te moeten laten testen. Het is gewoon heel stom allemaal maar helaas wel de werkelijkheid.
     
    mutskuh vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.618
    25.681
    113
    Vrouw
    Nou... we hebben nog steeds een democratie. Bill Gates heeft er nog altijd niks mee te maken. 5G verspreid nog steeds geen virus. En in de Haag doen ze vreemde dingen, maar babybloed komt daar niet bij kijken.

    Dus ik weet niet wie jij allemaal voor wappie hebt uitgemaakt, of wat jij denk dat er waarheid is geworden. Maar ik zie vooral dat men probeert de pandemie een beetje onder de duim te krijgen.

    Zomaar even of opschalen lukt alleen helaas niet wanneer je niet genoeg mensen hebt. Mensen opleiden duurt ongeveer 6 jaar had ik begrepen. Verplegers van andere afdelingen opleiden kan sneller, maar ook daar is sprake van schaarste.

    Dat er al lang een flinke structurele salarisverhoging had mogen plaatsvinden ben ik het meteen mee eens. Maar ook daarmee heb je op korte termijn niet plotseling een paar bussen vol opgeleid personeel voor je deur staan.

    Dat er aan de andere kant flink wordt geïnvesteerd om ervoor te zorgen dat je minder mensen en bedden nodig hebt lijkt mij dan weer alleen maar goed.

    Dat jij geen zin hebt in een test lijkt me vooral jouw probleem. Maak je keuze. Maar ga niet zeggen dat je dat niet wil, toch alles open wil hebben, en vervolgens mopperen dat het ziekenhuis de toestroom niet meer aan kan. (Zeg je niet, jij zegt dag je dan niet uit gaat. Ook dat is ok, maar wel jouw keuze)
     
    Whoopy, Marleen31, Happyhope en 11 anderen vinden dit leuk.
  20. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Je wordt niet alleen voor wappie uitgemaakt als je het bovenstaande gelooft, maar ook als je je vraagtekens zet bij de goede en juiste bedoeling van deze overheid in deze pandemie.
     
    Me26 en MariekeRox vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina