Frustratie kwijt en zoek gelijkgestemden

Discussie in 'Corona forum' gestart door Muisje2016, 30 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.611
    790
    113
    @Mamafiets
    Of alle ‘wappies’ daarin geloven zeg.

    Ik vind het raar dat zowel Gommers als Rutte zeggen dat het geen zin heeft om te testen als er geen klachten zijn. Er wel voor 1 miljard aan testen worden uit gegeven wordt om mensen te testen die geen klachten hebben...

    En zo zijn en er nog wel meer vraagtekens die ik heb.
     
    Bloempjelief, mutskuh, Helicryse en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Hier op het forum maken diegene zichzelf voortdurend uit voor wappie. Met uitspraken als: ik zal wet weer wappie genoemd worden, maar ik denk ...

    Er is precies 1 keer iemand door een ander wappie genoemd. Die ging ook vrij ver in haar uitspraken.
     
    Whoopy, Felice en Trirani vinden dit leuk.
  3. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    973
    908
    93
    Over wappie gesproken.. 247A0441-17BC-488C-B0DD-9049BD2AEC21.jpeg
     
    Spectre, Wish05, Rabi en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Ik zeg toch ook dat je vraagtekens mag hebben. Maar dat jij een besluit niet begrijpt, of ermee eens bent betekent toch niet direct dag er van alles achter zit.

    Wat betreft testen zonder klachten. Het is toch al lang en breed bekend dat je besmettelijk kan zijn dagen voordat je klachten krijgt? Daarom dus test en.
    Rutte zwamt wel vaker uit zijn nek als hem dat uit komt. Van Gommers heb ik deze uitspraak nog niet gehoord.

    In het licht hiervan. Ik ben eigenlijk wel benieuwd bij de fieldlab experimenten. Iedereen moet en negatieve test kunnen tonen. En als resultaat heb je een veilig (of veilig genoeg) evenement.
    Hoe wel mensen, die een kaart hadden, zijn er niet gegaan omdat ze positief testen?
    Want juist aan die cijfers kan je betekenen hoeveel besmettingen je hebt voorkomen.
     
    Whoopy vindt dit leuk.
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.356
    12.051
    113
    Vrouw
    In het weekend de zelftest gedaan. Die was negatief. En hij heeft nergens last van, dus weer loos alarm:thumup:
     
    Anouk2005 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  6. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Oh fijn dit topic! Ik vraag me ook af in hoeverre het zin heeft om steeds al die kinderen te testen, is daar wel eens onderzoek naar gedaan? De andere groep 7 op de school van mijn kids moest in quarantaine: juf was positief getest. Op dag 5 hebben alle kinderen zich laten testen: allemaal negatief. Ik vraag me echt af hoeveel coronagevallen, of beter nog hoeveel ziekenhuisbedden bespaard blijven met al dat testen van kinderen.

    Ik vind het allemaal veel te ver gaan. Ik snap wel dat het de leiders van ons land te heet onder de voeten wordt met volle ziekenhuizen, echt. Maar ik hekel echt het hele gebeuren rondom mondkapjes, preventief testen, niet in buitenlucht mogen sporten, niet in buitenlucht naar de voetbalwedstrijden van mijn kids mogen kijken, en wat nog meer. En het feit dat we bepaalde levens nu veel hoger waarderen dan we ooit gedaan hebben (dat is heel gebruikelijk in de zorg, zo wordt ook bepaald welke medicijnen worden vergoed bijvoorbeeld).

    Dat het een aantal jaren duurt voordat de IC capaciteit is opgeschroefd snap ik. Maar daar hadden we toch echt een jaar geleden al aan kunnen beginnen, waarom is hier nog steeds geen actie op ondernomen? In tijden van crisismanagement domineert automatisch en ook wel begrijpelijk het korte termijn denken, maar dat is nog geen excuus om lange termijn te negeren.
     
    MariekeRox, Mapje, Helicryse en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.254
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Haha nou gelukkig maar ;)
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  8. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat hoor ik vaker, maar zelf denk ik : Voor opleiding heb je begeleiding nodig, juist op de werkvloer- daar is al een tekort- en zijn veel mensen overwerkt . Ik kan me voorstellen dat het lastig te realiseren is om dan juist nú nog meer te vragen van mensen die al op het maximale van hun kunnen zitten. Ik heb ook geen idee hoeveel mensen er nu de ic opleiding wíllen volgen. En hoewel het voor de huidige ic'ers een investering in de toekomst is natuurlijk, het begeleiden, kan ik me voorstellen dat het nu gewoon écht even niet gaat. In elk geval niet nog meer dan ze altijd al doen.
     
    Whoopy, Indiana en Rabi vinden dit leuk.
  9. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Zit wel wat in denk ik. Het zal ook echt niet zo simpel zijn als hoe ik het kort door de bocht schets. En roepen vanaf de zijlijn is natuurlijk makkelijk.
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Vandaag gebeld door school dat m'n zoontje van 4 aan het niezen en hoesten was dus of hij opgehaald kon worden :cry::cry::cry:
    Ik snap het vanuit school heus wel, ze volgen gewoon de richtlijnen.. Maar ik vind het zo sneu.
    Hij is gewoon vrolijk en niet ziek. Nu moet ik hem voorstellen of hij een test wil doen en zo niet dan misschien het risico dat hij vrijdag niet naar de koningsspelen kan terwijl hij zo'n zin had daarin :$:$
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Mag je een zelftest gebruiken voor school?
    Wij beiden hebben trouwens hooikoorts, dus grote kans dat onze zoon het ook heeft. Paar weken terug was hij ook al 'verkouden'. Zijn zusje ook weer verkouden, zo blijf je bezig......
     
  12. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.830
    1.677
    113
    Vrouw
    Nope. Hier in ieder geval niet. Een test van de ggd volstaat alleen.
    Hier ook steeds verkouden kids. Om gek van te worden. Testen of thuiszitten.
     
  13. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.918
    15.362
    113
    Hier niet, alleen van de GGD.
     
  14. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.356
    12.051
    113
    Vrouw
    Ik verlang zo naar de tijd dat je nog gewoon verkouden mocht zijn...
    Ik snap je goed. Ik heb vanmorgen nog zitten dubben of mijn zoon van 5 wel naar school kon. Hij kuchte een paar keer. Doet hij het hele weekend al. Is verder niet verkouden, maar had wel even de vraag of de juf dat niet voor een verkoudheid aanziet.

    Zo raar dat je in de stress schiet als je kleuter een keer kuchto_O

    Hopelijk knapt hij snel op en kan hij vrijdag toch fijn mee doen met de Koningsspelen...
     
    Mapje en Spectre vinden dit leuk.
  15. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Oh wat vervelend @Spectre :( Mijn kids zijn gelukkig al wat ouder. Die snotteren niet mee te pas en te onpas. Maar als ik mijn kids een keer hoor snuiven word ik daar ook direct onrustig van. Zij doen dat ook bewust in de klas zo min mogelijk (op eigen initiatief), erg eigenlijk.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  16. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Heb ik vorige week wel gedaan, iom de GGD. Die gaf aan dat dat wel mocht.
     
  17. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Ja erg he. Hier snuft dochter een beetje sinds het weekend. Ik zit al heel de dag te wachten of we niet gebeld worden. Morgen is ze jarig dus dat zou ik zo sneu vinden. Wanneer houdt het op dat we ons zorgen hoeven te maken over een keer een kuchje of een loopneus.
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  18. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ja en de hele tijd telefoon in de gaten houden of je gebeld gaat worden pfff

    Zoon.hoest nu al 3 weken nadat hij flink ziek is geweest (wel negatief gelukkig) heb vorige week maar briefjes meegegeven voor de juf voordat ze zouden bellen. Ik ben ondertussen al 4 week aan t kwakkelen...
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.254
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja die Koningsspelen knijp ik hem ook voor. Vorige keer werd het paasontbijt al door de kinderen hun neus geboord omdat ze ineens met de hele klas in quarantaine moesten wat achteraf helemaal niet nodig is geweest ;)
    Zaterdag heb ik met mijn jongste van 8 jaar een leuke oranje outfit gekocht maar heb haar wel gezegd dat het ook ineens zomaar zou kunnen dat het niet door kan gaan omdat er iemand ineens positief getest wordt in de klas.
    Bizar natuurlijk om hier een kind mee op te zadelen.
    Vorige week was er een positieve ouder en daarvan is het kind van school gehaald en we zijn nu 7 dagen verder en heb daar niks meer over gehoord dus ik vermoed dat daar verder niks uit is gekomen.
    Duimen duimen duimen en ik hoop dat je zoontje niet nog meer verkouden zal worden.
     
    Zxcvb en Spectre vinden dit leuk.
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Ik was bang dat ik J ook moest gaan ophalen maar de (kleuter)juffen doen hier gelukkig niet moeilijk. En ik vermoed bij de oudste ook hooikoorts maar tot nu ook nog niet naar huis moeten komen.
     
    Zxcvb en Spectre vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina