Nou precies dit dus. En als je je kind elders onder moet brengen omdat je niet thuis kunt werken, dan heb je dus ook extra contacten dus heeft het sluiten van de bso 0,0 zin.
Overgeven en verhoging is toch geen reden om te testen? (Los hiervan ben ik helemaal niet anti-testen, mijn 4-jarige vond er zelfs niets aan, maar ik zou alleen bij typische Corona symptomen en/of koorts testen )
Idd maar kind is echt wel ziekig. Hoestte vannacht na t overgeven wat na. Nu niet meer en ze heeft 37,7. Ik moet dit weekend werken waarbij afstand echt niet altijd mogelijk is. Ben bang om toch iets door te geven ondanks dat ik geen klachten heb. Eerder geen last van gehad maar nu toch wel onzeker. Ik denk dat ik t vanochtend aankijk en regelmatig haar temp op neem.
Ik snap je frustratie zeker! Ik heb bij kou ook meteen een loopneus. Een keer snuiten en het is klaar. Ik snap die moeder van de jarige ook. Bij mij zou het ook geen probleem zijn als jouw kind zou komen, maar idd ze heeft rekening te houden met de andere ouders. Heel erg sneu voor jouw dochter Ik heb mijn zoon van 9 nu ook weer thuis met een verkoudheid. Hij heeft al corona gehad. Nu inmiddels 9/10 weken geleden had hij de positieve test. 2,5 week was hij ook verkouden. Kreeg van de GGD het advies om te testen: positief. Toen ik voor de uitslag belde, vroeg de medewerker of ik een bron kon aanwijzen. Dat kon ik niet. Daarom gaan ze uit van vals positief op oud virus, want het was binnen de 8 weken. Nu dus opnieuw verkouden. Het zal vast weer een gewone verkoudheid zijn. Wij hebben besloten hem niet te testen. We zijn bang dat de test gewoon weer positief zal zijn. En omdat het dan buiten de 8 weken is zal het advies zijn: met zijn allen in quarantaine. En dat van de rest van het gezin er ook vals positief gaan testen. Dus zit zoon weer zijn schoolwerk thuis te doen
Mijn kind had dus geen typische coronaklachten, geen koorts, niet verkouden enz maar ' slechts ' 1x overgeven, buikpijn en een middag hoofdpijn. Positief. Ggd gaf aan dat kinderen vaker deze symptomen hebben of juist geen symptomen.
Eigenlijk wordt ik heel boos en verdrietig wat ik hier allemaal lees. Ik ben zelf aan het opknappen van een corona besmetting en ben echt dood en dood ziek geweest, bijna in het ziekenhuis beland, ben ik toch een jonge fitte vrouw en dan toch zo geraakt. De reden dat ik besmet ben geraakt is op mijn werk op een kinderdagverblijf. Met mij nog 8 leidsters. We hebben het gewoon over gekregen van de kinderen. Kinderen die waarschijnlijk MAAR een snot neus hadden maar we hebben ook kinderen gehad die hoestend en met koorts bij ons verschenen en als je ouders dan belt krijg je een snauw. Om nog maar te zwijgen hoe ze reageren als je ze vraagt of ze van plan zijn om hun kind te testen. Mijn eigen kinderen zijn ook getest, beiden positief, geen enkele klacht. En dan kan je idd zeggen dat kinderen er geen last van hebben maar denk aub verder, als je ze bij opa of oma achterlaat en die aansteekt, of weer bij de juf/ leidster achterlaat die misschien risico groep is. Ik heb de andere kant nu helaas ervaren en wordt heel boos van mensen die zo luchtig doen dat t waarschijnlijk maar een kinderverkoudheis, laat je kind verdorie testen, het is zo laagdrempelig en bij negatief kan je kind weer van alles doen, ik zie echt zo het probleem niet. En dat je kinderen bang maakt voor elke verkoudheid, dat is maar net hoe je het zelf maakt. Mijn kinderen hebben het dus beide gehad en ervaren de hele corona en het testen nog steeds niet negatief omdat wij er tegen hun gewoon over doen alsof het normaal is.
Herkenbaar. Ik merk aan mezelf dat ik steeds meer down/depressief wordt. Ik vind ook dat de samenleving steeds harder wordt. Mijn dochter heeft het zwaar en sinds vorig jaar maart is het pittig met haar. Ook onderling mis je de ontspanning van even wat drinken, hapje eten, tijd samen. De jongste heb ik alweer 2 weken een dag thuis moeten houden van de opvang ivm een hoestje. De werkdruk wordt alleen maar hoger.
Gister kreeg ik een pop up op mijn telefoon dat ik foto’s van 3 jaar geleden kon bekijken. Zag ik mijn lieve blije jongste zoontje van toen 2 jaar met heerlijke snottebellen aan een ijsje likken. Ik wil terug naar die onbezorgdheid. Ik heb het ook helemaal gehad. De maatregelen snap ik, maar ik heb er geen zin meer in. De oplossing (vaccinaties) dat komt zo slecht op gang en is zo’n bureaucratische rompslomp. Ik hoop dat we tegen de zomer toch echt weer wat lucht hebben en weer leuke dingen kunnen gaan doen. En niet bang zijn om een kindje met een snotneus in huis te halen.
Ik zou gewoon eens contact opnemen met de BSO wat er mogelijk is. Hier gaat mijn dochter wel naar de BSO omdat we allebei buiten de deur werken maar ik weet ook dat er uitzonderingen worden gemaakt wanneer het thuis niet meer te regelen is. Hier zijn ze juist heel flexibel. Ze zijn juist blij met alle kinderen die komen. Sporten doen ze immers ook allemaal door elkaar dus tja, je hebt je best gedaan maar het houdt ook een keer op. Ik zou niet afwachten en vandaag proberen contact op te nemen. Het is natuurlijk van de zotte dat je al je vakantie uren moet opnemen omdat je kinderen niet naar de opvang zouden mogen.
Buikgriep heerst momenteel dus ik zou niet testen en wat je al zegt ze hebben toch een lang paasweekend. Hier was mijn jongste van 8 pas ook ziek met keelpijn en hoofdpijn en toen de afweging gemaakt of ze normaal wel naar school zou zijn gegaan. Normaal was ze dus ook niet gegaan en daarom thuisgebleven. Zelf kreeg ik dezelfde klachten en heb me maar weer laten testen en die was negatief en dochter was allang weer beter en kon weer naar school.
Diarree en overgeven komt veel voor bij een coronabesmetting. Ik zou zeker laten testen want stel het is wel zo kan er actie ondernomen worden voor degene die met de positieve in contact gekomen zijn.
Klopt hoor, die verdeeldheid vind ik ook niets. Prima als iemand wel de vaccinatie neemt bijvoorbeeld, daar heb ik toch geen last van? Maar andersom wordt je vuil aangekeken. Dat vind ik jammer. Schapen zijn in mijn ogen de mensen die klakkeloos alle regels volgen zonder zelf goed na te denken, en vervolgens nog pissig worden als ik zeg dat ik het niet eens ben met de regels en de meeste ook niet begrijp. Dus met wakker worden bedoel ik zelf na gaan denken. Zoals hier bijvoorbeeld al wordt genoemd, de bso is dicht, maar op straat en bij de sport gaat wel alles weer door elkaar. Hoeveel zin heeft het dan dat die bso dicht is? Hopelijk is dit een antwoord op je 'wakker worden' vraag? Overigens lees ik net dat wappie tegenwoordig een geuzennaam schijnt te zijn en dat men zichzelf ook wel snappie noemt ipv wappie. Nu heb ik dus dat liedje in mijn hoofd.
Ze heeft inmiddels koorts en is echt ziek. Ze wordt vanmiddag getest. Ik kan er niet omheen met een paasweekend voor de deur en allebei een cruciaal beroep..
Klopt. Toen ik corona kreeg begon het met verhoging en overgeven. Dacht dat ik (buik) griep had. Niet dus. Gelukkig had ik voor de zekerheid meteen getest! Ik vond corona ook totaal niet lijken op verkoudheid ofzo. Bij ons allemaal eigenlijk niet. Onze dochter is nu snotterig naar school. Ze loopt hier al zo lang mee en ze is negatief getest. De juf vind het wel prima, anders blijf je aan de gang bij die kleuters!
Ik hoor dit vaker. Dat degene die het echt hebben hele andere klachten hebben dan verkouden of keelpijn. Bijv erge hoofdpijn, verhoging, spierpijn, overgeven en erg moe.
Het is allemaal frustrerend en vervelend. En ik zie ook niet het nut van alle maatregelen. En de interpretatie ervan kan ook heel verschillend uitpakken bij verschillende mensen. Ik lees hier van iemand dat sommige schapen "niet meer zelf kunnen nadenken" en dat dat "zielig" is voor die mensen. Maar is het niet veel frustrerender om over elk regeltje te gaan nadenken of het wel werkt en dat tegen de meetlat leggen van hoe vervelend dat regeltje is? Als je gaat zoeken kom je altijd tegenstrijdigheden tegen. Daar boos over worden levert je niks op. Het hele pakket van regels bij elkaar levert wel wat op. Dat heeft namelijk enorm veel zieken, doden en code zwart kunnen voorkomen (en nee daar is geen bewijs voor). En natuurlijk moet er wel voortdurend bekeken en geëvalueerd worden welke regels versoepeld kunnen worden en waar eventueel strengere regels nodig zijn. Maar dat laat ik graag over aan mensen die daar verstand van hebben en meer kunnen overzien dan mijn eigen kleine kringetje.
Ik snap heel goed dat het voor veel mensen erg lastig is dat de BSO dicht is. Dat mag wat mij betreft ook echt een van de eerste dingen zijn om weer open te doen. Maar .... Als ik hier kijk. BSO is een groep van 30 kinderen uit alle klassen van 2 scholen een hele middag door elkaar in 1 ruimte. Begeleid door 3 professionele volwassenen. Sport zijn groepjes van max 14 kinderen buiten. Begeleid door een van de ouders met hulp van een oudere speler (rond de 16 jaar) Dat kan je toch niet vergelijken?
Klopt, en ook bij mensen om ons heen die ziek zijn geweest van corona ervaarden dat zo. Erg moe ook inderdaad en benauwdheid, pijn bij de longen. Ik vond de buitenlucht ook vreselijk stinken! Maar verkoudheid of snotterigheid? Nee dat heb ik nog bij niemand gehoord.
Nou ja, in Brazilië loopt het volgens mij helemaal uit de hand... @ot. Ik ben het ook zat. Voor mezelf vind ik het niet zo erg. Ik kan gewoon werken en heb mijn gezin. Ik ben niet eenzaam. Maar voor de kinderen vind ij het sneu. Mijn zoontje zit weer thuis omdat hij hoest. Een paar weken geleden was hij doodziek opgenomen in het ziekenhuis. Daar heeft hij een coronatest gehad (negatief), maar hij durft het niet nog een keer. Gelukkig hebben ze lang weekend dus hopelijk kan hij volgende week weer naar school. Ik mis ook de logica van alle regels. Afstand houden, mondkapje etc snap ik nog wel. Maar de avondklok verschuiven naar 22.00 terwijl Rutte voorheen zei dat het dan helemaal geen nut heeft. Tja, ik vind het allemaal niet zo geloofwaardig meer als ze zichzelf tegenspreken. En (horeca) zaken die nu al zo lang gesloten zijn. Ik vind het echt heel erg voor die mensen.
Ik kan prima zelf nadenken, maar de meeste wappies roepen heel hard dat mensen die alles opvolgen schapen zijn. En volgen dus zelf de regels absoluut niet op. En de schapen zijn dan de mensen die alles opvolgen en niet roeptoeteren op Facebook Zoals @Mamafiets al aangeeft, je kan het er niet mee eens zijn, maar wat heb je eraan je er druk over te maken? Ik ben het ook niet overal mee eens, denk daar dus over na, maar volg wel alles op, het is wat het is. Ben geen schaap en ook geen wappie Ben het trouwens niet met je eens over de bso, op de bso komen ze toch echt anders met elkaar in contact dan op het schoolplein op weg naar huis. Ben het er wel mee eens dat er voor een aantal mensen beter geregeld moet zijn wat betreft opvang.