Dat scheelt nogal vergeleken bij hier. Bso 5 tot 7 groepen van 30 kinderen (afhankelijk van de dag). Spelen ook samen op het schoolplein en op de dagen dat het rustig is, worden de kinderen dus onder 5 groepen verdeeld. Voetbal, vanwege de avondklok samen op het veld trainen met een ander team. Op zaterdag toernooi met alle andere teams van de leeftijdsgroep (11 teams). Mijn dochter heeft op elke zaterdag een onderlinge wedstrijd tegen teams uit de jo8 t/m jo10. Dus hier is het prima te vergelijken. Overigens heb ik het geluk dat mijn kinderen gewoon naar de bso kunnen, maar ik vind het vervelend voor de ouders waarbij dat niet zo is.
Ik zie juist vooral bange 'schapen berichten' op Facebook, maar dat zal net aan je contacten en je belevingswereld liggen. Overigens houd ik mij ook aan nagenoeg alle regels hoor. Behalve aan de 1 persoon regeling. Ik ben het dan wel bijna nergens mee eens, maar ik heb mij wel aan de regels te houden. Daarnaast heb ik ook 2 kinderen die ik leer om zich aan de regels te houden, dan moet je het zelf ook doen. Daarom noem ik mijzelf liever kritisch. Mijn ervaring met bso en sport kan je hier boven lezen, dat zal ook per persoon verschillen. Maar ik denk dat als je mijn ervaring leest, je mijn mening wel zal begrijpen.
Hoe gaat het nu met je? Wat erg om te lezen dat je zo ziek was. Daarom neem ik de regels nog steeds serieus, laat ik mijn kinderen en mezelf testen.
En de zwemles dan? Dat is ook Jan en alleman binnen bij elkaar, hoe groot de groepen zijn verschilt, maar hier eindigen ze altijd met alle kinderen bij elkaar en dat is gauw een stuk of 40. Maar goed, het risico van de BSO is wel dat bij een besmetting kinderen weer in quarantaine, getest en opgesloten moeten worden. Zolang deze (in mijn ogen achterlijke) regels blijven, nemen wij dit risico liever niet. Maar wij hebben wel luxe om het zelf te kunnen oplossen.
Maar het is wel heel makkelijk praten als je zelf geen last ervan ondervindt omdat je thuis kunt werken bijv. en er altijd wel iemand bij de kinderen kan blijven (ook al is dat ook niet altijd eenvoudig werken met kinderen om je heen) of dat je geen inkomstenverlies hebt omdat je moet kiezen tussen 2 kwaden; je vakantie uren opmaken of onbetaald verlof. En voor die groep, geen cruciaal beroep en niet thuis kunnen werken, regelen ze werkelijk NIKS. Daar heb ik totaal geen begrip voor. Voor de bso valt echt wel wat meer te regelen zodat ze veilig open kunnen.
Zwemles is vooral een veiligheidsdingetje. Ze kunnen het risico niet lopen dat ermeer verdrinkingen zijn komende zomer. Daarbij heeft chloor geloof ik een negatief effect op corona.
Ik begrijp je helemaal. Mijn oudste heeft hooikoorts,maar durft nauwelijks te niezen als ze niet thuis is. Als ze een keer wat hoest is ze al bang dat ze niet naar school of zwemles kan. Iedere keer als ik 1 van onze meiden hoor hoesten of zie dat ze een snotneus hebben, ben ik al bang dat ik weer dagen thuis zit en werk met 2 meiden. Of dat je gewoon op het schoolplein naar je hoofd geslingerd krijgt dat je hele gezin door de teststraat moet omdat er eentje een beetje niest. Ik ben ook constant angstig dat er weer eens een kind thuis moet blijven of beide. Dat de oudste weer zwemlessen moet missen.
Wie zegt dat ik er geen last van ondervind? Dat mijn man en ik het samen geregeld krijgen wil niet zeggen dat het makkelijk is. Zeker niet nu we beiden nog niet de helft van onze vroegere energie hebben. Daarnaast zeg ik dus ook dat mijn mening is dat de BSO als 1 van de eerste weer open mag.
Ik vind het ook frusterend maar ik snap het. We hebben flinke uitbraak op school doordat ouders dachten 't is maar een verkoudheid' en hop kind naar school met milde loopneus en bingo, was geen verkoudheid maar corona. 5 klassen in quarantaine+ bso (en aardig wat besmet ook helaas) We zijn daar allemaal goed van geschrokken en ook wij laten gelijk testen bij verkoudheid. Stelt weinig voor. Wij laten onszelf altijd al gelijk testen maar onze oudste dus nu ook. Kleine moeite maar kan zeker hoop ellende voorkomen. Doordat iedereen wakker is geschud is de uitbraak ingedamd. 3 juffen zijn nog steeds uit roulatie en t is écht naar virus wat dat betreft wij zijn niet de enige ouders die nog steeds afweging maken: moet hij naar school ivm risico om covid mee te nemen naar ons?
Het lijkt onschuldig en kinderen zijn zo vaak verkouden. Maar in deze tijd kunnen we niet gaan gokken wat het kind heeft. Er bestaan niet voor niets testen en als je dit niet wilt is het de regel het kind thuis te houden. Al begrijp ik je frustratie heel goed. Iedereen is klaar met het virus. We missen zoveel leuke dingen momenteel. Het is wel vervelend dat je dochter niet naar het feestje mag.
Nou hier niet hoor. Hier met sport 24 kinderen met een trainer, 2 oudere spelers een een stuk of 5 hulpouders. En bso is hier nog steeds noodopvang. Er zitten max 10 kinderen.
Ik ben het helemaal eens met de OP. Af en toe zit ik hier ook echt te zuchten omdat ik de logica nergens meer van in zie. En het lijkt wel of de een nog harder dan de ander meegaat in de hysterie. Ik ben geen wappie, echt niet, ik hou me zo goed mogelijk aan alle onzinnige maatregelen, geloof niet in complotten, maar het hele gedoe zie ik langzamerhand met verbijstering aan.
Ik lees reacties op nieuwsberichten, ligt dus niet aan mijn vrienden en ook niet aan mijn beleving, want het zijn echt overduidelijk wappies Qua bso en sport is dat hier heel anders inderdaad (kleine stad, dat zal het verschil wellicht maken). Ik ben zelf ook kritisch, maar je kan er verder zo weinig mee. En anderen schapen noemen en zeggen dat ze wakker moeten worden vind ik echt bijdragen aan verdeeldheid, want bijna iedereen reageert daar heftig op. Al met al hebben wij het echt zo slecht niet in Nederland, ook al zijn sommige maatregelen krom en zie ik dat liever anders.
Dat vind ik dus onzin. Het risico op verdrinkingen kunnen ze niet lopen maar het risico op geestelijke schade bij kinderen en ouders is helemaal prima. Ik denk dat het vooral zo werkt dat verdrinkingen aantoonbaar zijn, geestelijke schade niet, of niet direct.
Wat "fijn" om te lezen dat er zoveel van jullie zich herkennen in mijn gevoel. Het maakt dat ik me minder alleen voel en dat de berg frustratie weer even minder is. Tijdelijk dan, want ongetwijfeld komen er nog meer van dit soort momenten. Het is dus juist niet mijn bedoeling om hier een discussie over schapen en wappies te starten. Zoals ik al zei, ik voel me geen van beiden en denk (nu, dankzij jullie reacties) dat héél veel mensen zich in dit "grijze gebied" bevinden. Ik vind het ook van weinig toegevoegde waarde hebben om jezelf of, erger nog, een ander te bestempelen als een wappie, schaap of wat dan ook. Ik denk wel dat iedereen anders reageert op een crisis en dat je daarin misschien ook wel de verschillende stromingen terugziet. Als je kijkt naar de "fight, flight or freeze" response dan is degene die demonstreert op het museumplein misschien in "fight" modus, degene die zich hyperstrikt aan alle maatregelen houdt in "flight" modus en ben ik zelf misschien wel in "freeze" modus omdat ik alles onderga ook al zegt mijn gevoel dat het niet klopt. Ik zeg niet dat de ene reactie beter is dan de andere, ze zijn anders.
Ik snap je zo goed. Ik word heen en weer geslingerd tussen alle kampen. Ik ben de maatregelen moe, maar volg ze braaf. Ik vind de maatregelen veel te streng en teveel. Maar ben zelf 6 weken ziek geweest van corona en nog restklachten. Maar dan nog .. vind ik het te heftig.. De kinderen zijn het ook moe..
Ik heb de afgelopen weken ook sterk het gevoel dat ik mij hier in omgeving moet verantwoorden waarom wij onze kinderen niet laten testen. Sowieso onze peuter niet. De oudste mag zelf kiezen als het er toe doet. Maar ik weet al waarvoor ze kiest want ze is een angsthaas eerste klas. Zelfs ogen/oren druppelen en hoest siroop nemen is al een groot drama.