Frustratie kwijt en zoek gelijkgestemden

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Muisje2016, 30 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Dat klopt niet, deze cijfers gaan immers niet over het aantal besmettingen maar over het percentage mensen dat klachten krijgt na besmetting. Die percentages is niet iets dat hoger of lager wordt als er meer of minder mensen corona oplopen.

2. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

18 jan 2016
    3.025
    5.138
    113
    Dat denk ik ook inderdaad. En over een paar jaar staat er een ander virus op de stoep, worden er dan opnieuw dit soort maatregelen genomen?

Ik denk dat deze pandemie zorgt voor een fundamenteel andere kijk op gezondheid en ziekte. Ik hoop op sommige punten ten goede (meer aandacht voor preventie en gezondere leefstijl) maar ik vrees ook op veel punten ten kwade (vaccinatiepaspoorten, testbewijzen om aan iets deel te mogen nemen, blijvende mondkapjes en social distancing).

julia80, Spectre, Helicryse en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Nou hier ook een gelijkstemde hoor.
    Ik snap er soms echt niks meer van. Een Rutte die zegt dat testen zonder klachten geen zin heeft. Maar wij onze kinderen maar moeten laten testen bij geen klachten. Daar doe ik niet aan mee. Een ollongren die gewoon naar de 2de kamer mag gaan omdat ze ‘geen klachten’ heeft. Maar wij moeten in quarantaine. Ik vind de regels nu echt te ver gaan. Na 1 jaar hebben die regels ons niet geholpen. Ga kijken naar andere mogelijkheden.

4. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Idd angst creëren onder kinderen. Jakkes! Ik ben zó anti mondkapjes! Vooral bij kinderen. Dat helpt toch echt niet. Want idd kinderen spelen buiten schooltijd ook gewoon met elkaar.

5. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Ik ben er ook bang voor... Heb het voor mezelf de tijd gegeven om te kijken hoe het er voor staat als de meerderheid gevaccineerd is (behalve ikzelf ;) ) en hoe of alle maatregelen dan ook weg vallen. Eerlijk gezegd ben ik bang dat corona nooit meer verdwijnt en dat we regelmatig met een nieuwe variant te maken krijgen. En dan stopt het voor mij qua meedoen. Dan geen mondkapjes meer op, geen afstand houden en gewoon weer met de hele familie samenkomen. Anders is dat toch geen leven meer als dat voorgoed (of voor een aantal jaar) normaal moet worden?

zonnetje2015 en Muisje2016 vinden dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.849
    18.595
    113
    Vrouw
    Vooral dat laatste maak ik me zorgen om. Effecten van de vaccinaties zijn al zichtbaar, maar blijkbaar moeten we toch nog gaan geloven aan een corona paspoort... Waarom??
    In andere landen noemen ze het trouwens 'health code pass' of 'green pass'. Ik denk ook dat dit gewoon het toekomst beeld gaat worden, omdat ze alles in het leven maakbaar willen hebben, zo ook virussen....
    Daarom ben ik zwaar anti corona paspoort.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb een mail terug gehad van school en wat ze zeggen is: het is het advies van de GGD, het kind is inderdaad een week thuis met klachten en pas later bleek hij/zij positief te zijn en dan zou hij/zij andere kinderen kunnen hebben besmetten omdat hij/zij toen mogelijk al positief was. Het is natuurlijk weer enorm ver doorgedacht en ook volstrekt onlogisch maar ja we doen er helemaal niks aan behalve maar ja en amen knikken. Over het missen van de Paasviering wordt niet gesproken, mijn dochter is er echt ontdaan over. Ze keek er zo naar uit. Vandaag kregen we ook een mail van de leerkracht dat de kinderen morgen worden verwacht in de Meet op bepaalde tijden en dat er wel van de ouders werd verwacht dat wanneer een kind om wat voor reden dan ook niet in de Meet kan komen dat we dit wel moeten melden.
    Wij zijn morgen allebei werken en mijn oudste dochter is gelukkig thuis en kan op haar zusje letten maar ik heb al gezegd dat mocht er iets niet lukken in de Meet dat ze dan maar moeten laten voor wat het is. We gaan weer niet van alles uit de kast trekken om in de Meet te komen, dan maar buitenspelen ;)

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.771
    113
    Vrouw
    Hoe beroerd ook, het klopt wel wat de GGD zegt. Als je een week doorloopt met je coronaklachten voor je gaat testen 'moet' je toch de mensen met wie je contact hebt gehad op de dagen voor je klachten kreeg inlichten.
    In dit geval de klas van het betreffende kind.
    Maar dat neemt niet weg dat het heel beroerd is als je allebei moet werken.
    Maar dit probleem had je anders vorige week gehad.

Nu maar hopen dat er verder niemand positief test...

Whoopy vindt dit leuk.
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.575
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dat hoop ik ook dat er verder geen positieve leerlingen bij komen.
    Hier gaan alleen de groepjes van een besmette leerling naar huis en nooit een hele klas en al helemaal niet bij 1 besmetting in een klas.
    Als het kind vorige week al was getest en deze was toen al positief dan was alleen het groepje van het kind naar huis gegaan en stel dat er een keer een kind bij mijn dochter in haar groepje positief test dan heb ik daar vrede mee want dan is het ook te begrijpen maar dit is zo vergezocht allemaal en ook weer de hele timing is bagger.
    Mijn dochter barstte ook in huilen uit toen ze hoorde dat ze morgen weer thuis moet zitten en ze weer geen Pasen kan vieren en dat alle andere klassen wel lekker naar school kunnen en een feestje kunnen vieren.
    Ik vind het inmiddels ook wel steeds lastiger te verkopen aan mijn kinderen en hoop niet dat dit vaker zal gaan gebeuren op deze manier.

Zxcvb vindt dit leuk.
  10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Madrid is natuurlijk geen land. Daarnaast zijn er andere maatregelen van kracht, er is een avondklok, wijken zijn afgesloten, thuis mag je geen mensen ontvangen behalve als je alleen woont. Die maatregelen zijn al lange tijd van kracht en zijn stapje voor stapje opgevoerd.

Maar de prijs is wel dat de hele wijken afgesloten zijn geweest (en nog, momenteel zijn er nog 5 wijken afgesloten en dat is 20% van de madrileense bevolking), je niemand thuis mag ontvangen (nog steeds niet) en het land een stuk groter is dan Nederland.

Deze vrijheden zijn pas iets van de laatste 1,5 maand. En pas op 19 maart gelden minder harde maatregelen. Met een provincie grens die op slot is.

Ik denk dat als Den Haag zegt "Rotterdam mag meer maar de pay off is dat de stadsgrenzen dicht zijn, een paar wijken op slot zijn en je thuis niemand mag ontvangen" niemand daarvan blij gaat worden.

Dus ik vind dit totaal niet te vergelijken. De cijfers lijken mee te vallen idd, maar daar is wel een hoop aan vooraf gegaan.

Whoopy, Elsss en Felice vinden dit leuk.
  11. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Mijn 4 jarige was afgelopen zondag volledig in paniek. Huilend (bijna krijsend) zei hij dat hij maandag niet naar school kon, want hij was ziek, hij hoestte nog een beetje, etc. DAT KAN TOCH NIET MAMA, DAT MAG IK NIET MAMA.

Hij was overigens negatief getest en hoestte misschien nog 1 of 2 keer per dag. Vrijwel helemaal beter. En wat ik al zei, geen Corona.

Toen dacht ik wel even van sh*t hé, dit is niet normaal meer. Dat een 4 jarige zo vol angst reageert op een hoestje waar we voorheen niet eens over na zouden denken.

Helicryse, Kleintjuh85 en Kukido vinden dit leuk.
  12. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Kijk dan even naar Zweden? Daar leeft men weer bijna zoals normaal en de cijfers zijn vergelijkbaar met die van Nederland.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou, niet bepaald hoor

Daar zijn de restricties tot 11 april met advies te verlengen tot 3 mei

Niet meer dan 8 mensen voor bijeenkomsten. Uitzondering voor begrafenissen daar geldt een maximum van 20. Overtreding daarop kan resulteren in een gevangenisstraf van 6 maanden.
    Bezoek verboden (kunnen) gelden voor verzorgingstehuizen

Winkels moeten gaan garanderen dat mensen alleen boodschappen doen of gaan shoppen. Eten in een winkelcentrum kan maar mag alleen maar alleen
    Tot 31 mei geldt een reisverbod voor niet essentiële reizen.

Overigens had Zweden met de meest losse restricties de meeste besmettingen per 100.000 inwoners in Scandinavië . 739 (cijfer van eind december).

Het huidige cijfer is gemiddeld over 7 dagen 5.444 covid gevallen. De cijfers lopen de afgelopen week ook dagelijks weer op

Ik vind dat nauwelijks leven als normaal.

Overigens kent het land ook een pandemie wetgeving sinds 8 januari.

Plus het feit dat het land 11 keer zo groot is als Nederland met bijna de helft minder inwoners

Niet vergelijkbaar dus.

Whoopy, Elsss, Poolvos en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Hooguit de aangrenzenden gemeenten die minder overlast hebben van bepaalde wijken, maar dat weegt niet op tegen de belasting van de bravere rotterdammers. En degene die t al niet zo nauw nemen wat andermans bezit is, voelen zich vast ook niet erg aangesproken door regels.

Ik ben veel gewoon echt beu, hou me er nog wel aan. Morgen met frisse tegenzin naar de zaak voor een paar uur (nieuwe collega erbij ook fijn als die gezichten ziet ipv camera beelden) maar ik duik echt geen hokje in oid.

Met die vermelding van die zelftesten uitrollen voor onderwijs gaan bijv. mijn nekharen overeind. Blaastest prima maar daar houd t ook op. Leerlingen hebben al een "breuk" met school, wat een veilige omgeving zou moeten wezen en waar je stabiliteit moet verwachten is dat alles behalve op t moment. Ga dan ook nog eens periodiek met stokkies aan de slag.

Doe dat lekker bij de volwassenen die erbij betrokken zijn ofzo, die hebben iets ander referentiekader en kunnen het heel anders beredeneren. Een keer een test bij klachten oke, maar niet periodiek een veegactie met mogelijk nog een tweede test er achteraan bij de GGD, plus nog eens testen bij klachten daartussen.

Die waanzin gaat mij een brug te ver. Laat die kinderen gewoon lekker met rust, hun wereld staat toch al op zn kop.

Helicryse en Kleintjuh85 vinden dit leuk.
  15. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.055
    14.771
    113
    Vrouw
    Het is ook ontzettend sneu:(
    Ik denk dat de school besloten heeft nu de hele klas naar huis te sturen, juist omdat het al een week geleden is. Het heeft de mogelijkheid gehad om verder de klas door te gaan.

Maar dan nog is het voor een kind echt niet leuk.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik snap dat je het beu bent. Ik.ben het ook beu. Ik.ben het zat en wil gewoon weer eens met vrienden af kunnen spreken op een terras bv. Ik ben het meer dan beu.

Maar het is gewoon niet zinvol om.over de grens te kijken en zeggen "ja maar, daar gaat het een stuk beter, zie je wel!! Alles is slecht hier". Er zijn dan vaak veel strengere maatregelen aan vooraf gegaan. Ik vind het afsluiten van complete wijken nogal wat. Dat kunnen mensen een avondklok een aanslag op hun vrijheid vinden, gewoon je wijk niet uit kunnen is van een ander kaliber. En alleen maar omdat dan de terrassen kunnen (waar je dan geen reet aan hebt als je toevallig in zo'n wijk woont, want je mag er toch niet uit)

Ja het is k*'t, ja het is waardeloos, ja iedereen is maatregelen moe, ja het is allemaal waar. En ik.begrijp dat iederen het zat is. Echt er is niemand die dat niet begrijpt. Maar ga niet vergelijken.

Whoopy, Aszz, Mamafiets en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Mijn ook 4 jarige dochtertje vroeg vanmorgen of ze thuis wel mocht hoesten :cry::cry::cry:

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Waarin onderscheidt het Zweedse coronabeleid zich?
    ‘In Zweden is op coronagebied vrijwel niets verboden. Er zijn alleen maar aanbevelingen met betrekking tot afstand houden en het dragen van mondkapjes, waar dus ook lang niet iedereen zich aan houdt. Scholen, winkels, zwembaden en horeca zijn gewoon open, zij het met beperkingen. Zo mag je na 8 uur ’s avonds niet meer uit eten of alcohol kopen. Mensen kunnen naar de voetbaltraining en naar de kapper. Thuiswerken wordt aanbevolen, maar is niet verplicht. Feitelijk heeft Zweden geen lockdown.
    Bron de Volkskrant vorige week.

Dit vind ik toch wel een stuk normaler leven dan bij ons.

En zie hier de golf, loopt exact zo als in NNederland. Dus dan is mijn conclusie (als ik in mijn eigen straatje denk) dat alle maatregelen totaal geen zin hebben.

Screenshot_20210401-084611_Samsung Internet.jpg

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ga je niet overtuigen. Heb ik ook geen zin in eigenlijk. Ik zou zeggen lekker in je bubbel blijven en je overal over blijven irriteren en in het leven staan met de instelling dat het gras altijd groener is aan de overkant.

Whoopy, chrystel73, Aszz en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.954
    113
    Vrouw
    Idem dito, alhoewel jij voor mijn gevoel juist degene bent die in een bubbel zit en er niet uit komt. Zelfs met de feiten voor je neus zie je het niet, want ik neem aan dat je zowel de Volkskrant als Trouw onder betrouwbare bronnen schaart.
    Ik irriteer mij nergens aan (waarom dit vooroordeel? Omdat ik kritisch ben?), behalve af en toe aan het gekriebel van mijn mondkapje, maar daar heeft iedereen wel eens last van. Verder heb ik een prima leven en voor mij persoonlijk is er weinig veranderd, ik ga naar mijn werk, ik mocht al die tijd gewoon nog sporten in teamverband, de kinderen gaan nog steeds naar de bso en thuis feestjes zijn een stuk goedkoper dan in de kroeg.
    Echter beschik ik over empathie, dus ik vind het erg vervelend voor mensen die thuis moeten werken, niet mogen sporten, een opvang probleem hebben voor hun kinderen omdat de bso dicht is en mensen waarbij hun social leven totaal is ingestort. En dit alles met alle gevolgen van dien.

Kleintjuh85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina