Frustratie kwijt en zoek gelijkgestemden

Discussie in 'Corona forum' gestart door Muisje2016, 30 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En ik ben ook niet voor alle maatregelen hoor. Ik ben ontzettend pro vaccineren, maar dat vaccinatiepaspoort ben ik echt op tegen.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  2. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.494
    1.466
    113
    Nee klaag niet vraag me gewoon af waarom nou toch schuiven en doen.

    Nu ik bewuster ben van dit alles vraag ik me soms di gen af.
    En al die regels die veranderen ten goede is helemaal goed natuurlijk.

    Zo heb ik die mexi prik zo gehaald zonder vragen wand ik moest.
    Nu kan en mag ik kiezen maar Eingelijk is er geen keuze alweer.
    Wand die paspoort gaat er komen.
     
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja dat paspoort echt niks. Ik vind dat het na het vaccineren gewoon eens klaar moet zijn alles. Ik vind dat dit niet heel veel langer vol te houden is. Economisch gezien, mentaal gezien.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  4. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.661
    113
    Vrouw
    Ik heb je filmpje niet bekeken (zou momenteel vreselijk zonde xijn van het beenhammetje war staat te pruttelen ;)) maar wil hier wel even op inhaken.

    Zoals ik het zie met the great reset.:

    Heel veel mensen die met een burn out (Of andere ziekte) thuis komen te zitten gebruiken die tijd om eens goed na te denken over hun eigen leven. Over wat ze belangrijk vinden. En heel veel mensen gebruiken dat moment om het roer om te gooien. Sommigen gaan totaal ieys anders net hun leven foen. Anderen doen slechts kleine aanpassingen.
    Doe je dat niet, dan is de kans groot dag je een aantal jaar later opnieuw ziek wordt. Het was immers je eigen levensstijl die je niet kunt volhouden.

    De aarde en de wereldbevolking is ziek. Klimaat, honger, oorlog, pandemie. Wij mensen zijn daarvan de oorzaak. Onze levensstijl. Onze honger naar steeds meer. De slechte verdeling van rijkdommen op de aarde. De nadruk op onderlinge verschillen. De wijze waarop wij omgaan met dieren.

    Zou het niet mooi zijn als het zou lukken om daar verandering in te brengen?

    En dan snap ik ook wel dat het een illusie is als je gaat denken dat we ineens wereldwijd vrede kennen, onze rijkdom gaan delen met arme landen en oorlog de wereld uit is.

    Maar verandering is nodig. En ik kan het alleen maar positief vinden wanneer er wereldwijd wordt nagedacht over wat er nodig is, en hoe dat ingericht kan worden.
     
    Whoopy, Aszz en Liekje81 vinden dit leuk.
  5. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Dat is nu waar ik momenteel de grootste vraagtekens bij heb. Al vanaf het begin van deze crisis is duidelijk gemaakt dat vaccinatie de enige uitweg is. Wanneer dan de ouderen en kwetsbare mensen zouden zijn gevaccineerd zou de samenleving weer open kunnen. En dit is ondanks het vaccineren nog een ver van ons bed show. Want in mei zou dit dus kunnen maar nu kijken ze ineens al naar juli wanneer iedereen die dat wil zijn vaccinatie heeft gehad. En ik geloof gewoon niet dat we dan wel alles weer mogen. Het wordt iedere keer verschoven en ze gaan aan het uiteindelijke doel voorbij.
    Ik denk dat we nog heel lang met mondkapjes lopen, afstand moeten houden en inderdaad straks een vaccinatiepaspoort nodig hebben als je gezellig met je kids naar de bioscoop wil.

    En dan heb ik het nog niet eens over het preventief testen. Wanneer stoppen we daar mee? Als we alle kwetsbare en ouderen hebben gevaccineerd zou je er mee kunnen stoppen, geloven jullie het? Wanneer mag je verkouden gewoon weer naar buiten, de winkel of naar school? Ik denk het komende jaar nog niet....

    Nee alleen de drukte in de ziekenhuizen en IC voorkomen (helemaal terecht) is er niet meer bij. De besmettingen moeten heel erg omlaag en als dat zo is is er wel weer wat anders waardoor we hier nog langer in zitten.
     
    Anniek88, zonnetje2015, Mapje en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Het is een illusie om te denken dat er ooit wereld vrede komt. Waar verschillende volken samenleven, ontstaan ook conflicten.
    Ik geloof niet in die nonsens die ze willen met een great reset... globalisering klinkt leuk op papier, maar in werkelijkheid pakt het nooit goed uit voor jan met de pet. Alleen het feit al dat in deze crisis de meest rijken, nóg rijker zijn geworden zegt mij genoeg.
     
    Loufoque, zonnetje2015 en Nellie4 vinden dit leuk.
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Ik vind het heel vreemd dat daar geen duidelijkheid over komt. Want komt het paspoort er nu wel of niet? Ik ben (bijna) overtuigd van het laatste en ik vrees een grimmige en oneerlijke samenleving.... dat paspoort is reden genoeg voor mij om mij niet te laten vaccineren want ik weiger gewoon mee te werken aan zulke absurde praktijken.
    Aan de andere kant, hoe ga ik mijn kind uitleggen; 'nee sorry jongen, wij kunnen niet naar de efteling/ zwembad/ bioscoop want wij hebben ons niet gevaccineerd en willen ook niet steeds moeten testen '

    :confused::confused::confused:
     
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja ik snap het probleem met vaccineren niet, dus aan mij heb je niks.:roflmao: Het werkt nl wel, dat zie je aan israel en engeland waar het gewone leven weer opgestart wordt. En tja, dat willen we natuurlijk allemaal wel. Ik hoop dat de bereidheid onder 60 plussers groot genoeg is.
     
    Whoopy en Mamafiets vinden dit leuk.
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat vind ik ook. Het houdt ook echt een keer op. Ik denk dat het uiteindelijk ook zover gaat komen dat kinderen ook gevaccineerd zullen moeten worden. Ben er bang voor. Je kan ze moeilijk eindeloos gaan laten testen als ze eens een feestje of een uitje hebben. Dan kan je nooit meer iets spontaans ondernemen.
    OT: ik hou overigens mijn hart vast voor morgen, hier staat de AZ vaccinatie voor donderdag op de agenda en ik zie nu al op tegen al die telefoontjes die we weer gaan krijgen ;)
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    Ja maar hier zien ze de effecten van het vaccineren ook al. Dus waarom de hele bevolking willen enten? Belangrijkste is toch dat bepaalde groepen beschermd zijn en de druk op de zorg minder wordt.. dit richting gaan we toch op?
    Ik heb echt geen problemen met vaccineren. Maar op deze manier met het geven van voordelen..... voor hoe lang ? 1 zomer? 1 jaar? De rest van je leven?:confused:
     
    Wish05 en Liekje81 vinden dit leuk.
  11. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Maar dit zou toch ook absurd zijn als we dit blijven doen? Dat bedoelde ik dus met bovenstaande bericht, ze gaan compleet asn het doel voorbij. Als ze kinderen al zouden vaccineren zal dat pas eind van dit jaar zijn. Moeten kinderen tot die tijd in quarantaine bij een besmetting in de klas? Moeten we überhaupt dan nog testen?
    Dat is het hele stomme eraan, beginnen met maatregelen is één maar kom er maar weer eens vanaf....
     
    Anouk2005, Luna86, zonnetje2015 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat ze nu alle volwassenen oproeoen snap ik wel. Als je niet voldoende vaccineert, zitten we in het najaar weer met die corona. Het is voor nu echt the way out zeg maar. Maaar ik vind wel dat het dan klaar moet zijn. Dan mocht het nodig zijn, alleen net zoals met de griepprik en niet iedereen. Hoewel ik het zelf niet erg zou vinden hem bij wijze van elk jaar te halen wegens mn werk. Ik wil echt geen corona, ondanks dat het voor mij waarsch mild zal zijn. Maar dat weet je nooit zeker.
    Wat meerderen zeggen: elke keer lijkt er wel weer wat om niet te versoepelen. Het is een keer klaar he. En dat dat dan deze zomer qua reizen nog met maatregelen als testen of vaccinatiepaspoort is, ok, daar kan ik nog inkomen. Maar niet om bij elk bezoekje wat je hier wil doen aan dierentuin, restaurant met een paspoort te moeten gaan zwaaien.
     
    kadootje, Anouk2005, zonnetje2015 en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier nog niet opgeroepen. Komen als het goed is woensdag binnen, maar zo niet, wil je niet iedereen al opgeroepen hebben. Ik zie ook wel op tegen al die telefoontjes. Heb er zoveel gehad. Ben ook wel klaar met dat gedoe met AZ.
     
  14. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.162
    3.120
    113
    Vrouw
    In Israel is een enorme tweedeling in de bevolking ontstaan. Het is nou niet dat het ‘gewone’ leven daar weer is opgestart. Ja voor het deel dat gevaccineerd is wel maar voor het andere deel niet.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.846
    16.878
    113
    Vrouw
    #175 Spectre, 5 apr 2021
    Laatst bewerkt: 5 apr 2021
    Precies dit. In Engeland gaan ze trouwens ook weer open.. Johnson zegt weliswaar dat voor de pubs etc. geen paspoort nodig zal zijn, maar ik moet het zien. Als het daar kan op die manier, dan kan dat hier toch ook wel:rolleyes:
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.553
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja en dat gaat hier ook gebeuren ben ik bang. Ik hoop het niet, maar de voortekenen...
     
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.661
    113
    Vrouw
    Ik snap heel goed dat je tegen het paspoort bent. Ik sta daar zacht gezegd, ook zeer kritisch tegenover.
    Maar ik vind het niks te maken hebben met de overweging van wel/niet willen vaccineren.

    Een vaccin neem je on jezelf en je naasten te beschermen tegen een ziekte. Of je neemt hem niet omdat je vind dat de mogelijke bijwerking niet opwegen tegen het voordeel.

    Als je dan zo fel tegen een paspoort bent kan je gewoon vaccineren en dan lekker nergens heen gaan waar een bewijs wordt gevraagd.
     
  18. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    En daarom geloof ik ook niet in die grote reset. We kunnen het op klein niveau al niet op één lijn komen, laat staan globaal.
     
  19. Picolientje

    Picolientje Actief lid

    14 mrt 2017
    301
    261
    63
    @Mamafiets
    Ik ben het uiteraard ook met je eens dat er iets moet veranderen in de wereld en ik ben het ook met je eens dat de plannen in the great reset ontzettend goed klinken. Het zijn de kleine lettertjes waar ik me zorgen om maak. Met de huidige maatregelen en de indirecte vaccinatieplicht zijn er al signalen dat we die kant op gaan. Je krijgt pas meer vrijheden als je dit, zus en zo doet. En dat is de kern van die hele reset. Het zal me niks verbazen dat we dezelfde kant opgaan als landen zoals China, wellicht in minder mate. Denk maar aan 'smart cities' waar nu al plannen voor zijn in Nederland.

    In het filmpje wordt heel helder uitgelegd hoe alles nu al verweven is met elkaar, hoeveel dubbele agenda's er al zijn (inclusief bronnen die je zelf makkelijk kunt nagaan).
    Hierdoor heb je niet eens zoveel keus of je eraan meewerkt of niet.

    Maar wat ik al aangaf, het is niet mijn bedoeling om anderen per se te overtuigen, maar ik deel het voor degene die het willen zien. Dit is in ieder geval mijn visie hierop, maar ik kan het natuurlijk verkeerd zien. Ik hoop het zelfs ;)
     
    Roosje35 en Mamafiets vinden dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.169
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Vandaag helemaal plat gebeld. Ik en mijn collega's hadden echt rode konen van het bellen. Ik begrijp de onzekerheid bij mensen maar wij weten ook niet meer als dat er op het internet is te vinden. Ik had als kers op de taart ook nog iemand die boos werd omdat wij enkel met AZ prikken en een vader die boos was dat ik een consult voor zijn zoon met verhoging, keel en oorpijn eerst moest overleggen met arts want hij werd er doodziek van dat alles op dat k Corona werd gegooid en de ene na de andere gvd, willen ook niet testen dus dan maar door naar de vieze afdeling van de Hap ;)
     

Deel Deze Pagina