Mijn dochter van 2 maanden slaapt nu in een pyjama aan 1 stuk (zo eentje met voetjes eraan), onder een lakentje met daarop twee dekentjes. Ze slaapt eigenlijk altijd met haar armpjes naast haar hoofd en als ik haar uit bed haal heeft ze ijskoude handjes. Ik vermoed ook dat ze af en toe te snel wakker wordt omdat ze het koud heeft. Nu denk ik erover een slaapzakje aan te schaffen, maar ik weet niet zo goed waar ik het beste voor kan gaan: een dunne slaapzak met mouwtjes of een dikke winterslaapzak met mouwtjes. Bij die dunne slaapzak kan ik haar pyjamaatje dan gewoon aan laten? En als ik voor dat tweede kies, wordt het dan te warm als ik er nog een lakentje+dekentje overheen leg? Hopelijk kunnen jullie me helpen
Mijn zoontje is 6,5 maand en slaapt in een winterslaapzak met mouwen. Hij werd ook vroeg wakker en was altijd koud. Nu zijn zn handjes soms nog koud hoor, maar die houdt hij dan ook nooit onder de dekens en is ook het laatste waar het bloed naar toe gaat geloof ik... Zoonlief ligt in zijn slaapzak met een korte mouwen romper met soms een pyjama, ik kijk een beetje wat voor weer het is.. Daaroverheen een lakentje en dan een dekentje. Sokjes hebben we hier nooit aan.
ik zou voor een slaapzak met lange mouw gaan dan als ik je probleem lees. anders haal je je probleem nog niet weg... dan hoef je ook minder pyama of minder deken anders heeft ze natuurlijk wel een hele dikke slaapzak extra aan. maar dat is ff proberen wat warm genoeg is, is bij ieder kindje ook weer anders natuurlijk. de puck a baby 4 seizoenen slaapzak heeft ook wantjes eraan, maar die is pas vanaf 9 maanden, ik weet niet of de kleine puckababy slaapzak dit ook heeft namelijk... maar dan kan ze ook niet duimen ofzo...
Voor lange mouw wilde ik sowieso gaan ja, maar twijfel dus nog tussen een (gevoerde) winterslaapzak of een dunne zomerslaapzak. Ik heb wel het idee dat ze het lekker vindt om onder een lakentje + dekentje te liggen, dus dan kan ik misschien beter voor de dunne slaapzak gaan? Of leggen jullie er bij zo'n winterslaapzak toch nog een dekentje overheen?
Mijn zoontje ligt in een winterslaapzak in alleen zijn rompertje onder een lakentje en een dekentje. Gaat prima.
Hier hebben dikke winterslaapzak met mouwen. Afhankelijk van het weer bepaal ik de rest. Overdag ligt ze met kleertjes in haar slaapzak en alleen lakentje. Maar 's avonds en 's nacht is het kouder op haar kamertje en nu met de vrieskou heeft ze pyjama aan, slaapzak en lakentjes met dekentje er overheen. Als het iets minder koud is dan laat ik pyjama vaak achterwege of dekentje.
Ik had een een maand of 2 geleden ditzelfde dilemma, en heb gekozen voor de winterslaapzak met mouw. En ben daar dol gelukkig mee, want ze gaat nu rollen in bed en kan er dus geen dekens meer in hebben Dus nu slaapt ze in romper lange mouw, pyjama en winterslaapzak. Toen ze nog onder lakentje + enkele deken lag had ze geen pyjama aan.
Mijn dochter draagt hetzelfde als jouw kindje en Jamila heeft ook 2 dekentjes. Voor s'nachts leg ik een warme kruik in haar bedje. Eerst in het midden en als ze naar bed gaat ligt de kruik bij haar voetjes. Ze trapt de dekentjes vaak af, vandaar de kruik.
Hier een vrij warm kereltje, maar ligt in een winterslaapzak met mouwen. Daaronder alleen een lange mouwen romper. Eroverheen een enkele velluxdeken met ovetrekje en lakentje (beetje voor de begrenzing ivm eerder inbakenen) Pyama kan altijd nog als het heeeeel koud wordt dacht ik zo. Ik doe ook maar wat, maar hij lijkt het prima te vinden..