Frustratie OHRA!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Drieka, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

    Amare Niet meer actief

    Wist je dat je bij ohra je eigen risico in 10 termijnen kunt betalen? Ik doe dat nu, en alles wat ik niet opmaak wordt teruggestort.

    Ik wist namelijk al dat ik dit jaar veel kwijt zou zijn aan eigen risico en had ook geen zin in zo een grote rekening, werd hier door de ohra zelf op gewezen.

    Overigens denk ik dat het de schuld van het ziekenhuis is dat je de rekening zo laat krijgt.
     
  2. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit dus. Ik begrijp dat het veel geld is en slecht uitkomt, misschien kan je een betalingsregeling treffen? :(
     
  3. hardlopertje

    hardlopertje Bekend lid

    9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Jullie vinden 9 maanden lang:p. Wij kregen vorige week een brief dat de kosten van de bevalling van onze dochter zijn gedeclareerd. Onze dochter is in maart 2013 geboren. Belachelijk dat het nog zo lang naar dato mag.

    Maar opzich had je het zelf kunnen weten, maar moet wel eerlijk zeggen dat ik het nog nooit heb mee gemaakt dat je eigen risco wordt gebruikt voor dit soort dingen. Ik ben regelmatig bij de longarts te vinden en heb daarvoor nog nooit eigen risico hoeven te betalen. Wel voor mijn medicijnen.
    Ik heb mijn eigen risico in februari altijd al op, dus misschien heeft het er ook mee te maken dat als de factuur van het ziekenhuis komt bij eigen risico al op is.

    Wij zitten bij onvz en dat bevalt ons super. Wij krijgen heel veel dingen vergoed en zitten lang niet in het hoogste pakket.
     
  4. mumija

    mumija Niet meer actief

    Ja daarom; het komt altijd slecht uit. Ik wist dat het nog moest komen, en had nog wat vakantiegeld apart gezet daarvoor.
    Op dat moment niet leuk dat ik het niet op kon maken ;), maar nu hartstikke blij dat ik het gedaan.
    Hoef ik eindelijk eens geen betalingsregeling te treffen haha...zie het toch weer als zoveel maanden een vaste last.
    Heel fijn hoor dat het kan, en moet er soms ook gebruik van maken maar nu was ik het een keer voor.
     
  5. Monique1985

    Monique1985 Fanatiek lid

    7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Dat is toevallig.. Ik kreeg ook terug vanwege geboorte .. Was een fout.. Kind is2,5 jaar .. Zelf was het me niet opgevallen .. Week later stond er 206 euro op me rekening :)
     
  6. Drieka

    Drieka Niet meer actief


    Omdat het vorig jaar 1 keer gebeurd was en wij dachten dat het iets eenmaligs was! Nu zal mijn man zeker overstappen op Agis daar is geen twijfel over mogelijk want blijkbaar ben ik een stukje beter verzekerd, ik betaal net zoveel als mijn man per maand maar ben dus wel aanvullend verzekerd en dat is dus de reden dat ik voor een ziekenhuisopname blijkbaar niet mijn eigen risico kwijt ben, hebben we net uitgezocht.
     
  7. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Zoals gezegd hebben we dit jaar zoveel financieel tegenslagen gekregen, dat we de mogelijkheid niet hebben gehad om elke maand voor ons beiden een bedrag opzij te zetten (naast het maandelijkse sparen) voor ons eigen risico.

    Ik had nog een beetje opzij staan en dat wordt komende maandag opgemaakt voor mijn eigen risico waar ik het laatste bedrag van 222 Euro moet betalen.

    Misschien daardoor ook mijn frustratie, het is gewoon eventjes teveel allemaal. We zijn eindelijk zwanger, helemaal gelukkig en weten dat we voor de baby dingen moeten kopen.
    Twee maanden geleden ging de auto stuk, helaas hij was 22 jaar en de reparatie zo hoog dat hij het niet meer waard was, we kunnen helaas niet zonder auto dus tja, nieuwe auto moeten kopen. Jaaa het was misschien een oude auto en we hadden het kunnen incalculeren maar dat niet gedaan omdat we al jaren zonder problemen reden en hij had weinig km op de teller staan.
    Twee weken terug moesten we met spoed onze hond laten steriliseren want ze zat tegen de 3de loopsheid in 5 maanden aan wat teveel was met hormonen en aangezien ze elke keer 5 weken loops was met heel erg veel lichamelijke klachten, tja, dan kies je voor de gezondheid voor de hond en niet voor je geld!

    Nu hebben we eindelijk eventjes rust en overzicht in onze financiën en aangezien die operatie zo lang geleden was, dacht ik gewoon dat het echt totaal vergoed werd, maar helaas heb ik me daar dus flink in vergist en ja, dan komt zo'n groot bedrag toch rauw op je dak.

    Natuurlijk snap dat iedereen eigen risico moet betalen maar ik, als chronisch zieke ben het sowieso elk jaar al kwijt en elk jaar wordt het duurder gemaakt en ik moet het maar blijven betalen met mijn uitkering, normaal kreeg ik elk jaar in December zo'n 150 Euro als compensatie van het eigen risico voor chronisch zieken maar dat is verleden jaar afgeschaft en krijg ik dus ook niet meer.
    Het wordt gewoon steeds lastiger gemaakt en dat zit me soms hoog.

    Hopelijk is het nu voor iedereen duidelijk waarom ik wat gefrustreerd was :D
     
  8. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Komt waarschijnlijk omdat het ketenzorg is. Ik kan bijna niet geloven dat je door een aanvullende verzekering je eigen risico voor ziekenhuisopnames kunt afkopen.
     
  9. mumija

    mumija Niet meer actief

    Oh maar je frustratie begrijp ik volkomen..;). Vertel mij wat..
     
  10. novaa

    novaa Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik kan het me ook niet voorstellen. Volgens mij heeft TS het gewoon verkeerd begrepen.

    @TS: bel maandagochtend op naar ohra en ga met ze in overleg. Heel vaak zijn instanties bereid om betalingsregelingen te treffen. Dan hoef je het niet in één keer te betalen maar kun je het uitspreiden. dat geeft hopelijk wat meer ademruimte.

    En dit klinkt misschien wat hard, maar adem in, adem uit. Jullie verwachten een kindje! Dat is een mooie tijd. Probeer je daar ook op te richten ipv op de geldzorgen. Denk in oplossingen, niet in problemen.
     
  11. Iejoor

    Iejoor Nieuw lid

    12 dec 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je je eigen risico in het begin van het jaar al kwijt bent aan medicatie, betaal je later natuurlijk geen eigen risico meer aan operaties of wat dan ook. Wat het eerst gedeclareerd wordt, kost je eigen risico, meestal is dat niet het ziekenhuis..
     
  12. Drieka

    Drieka Niet meer actief


    Begrijpelijk maar het is nu Oktober en ik betaal nog een deel van mijn medicatie dus dat wordt niet als eerste allemaal gedeclareerd ;)
     
  13. Drieka

    Drieka Niet meer actief


    Ik ga maandagochtend ook direct bellen en vragen om het in een paar termijnen te betalen, is toch wel wat gemakkelijker.
    Het is ook een mooie tijd met de zwangerschap maar als er in een paar maanden tijd zoveel financiële dompers komen dan is het op een gegeven moment echt te veel.
     
  14. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Idd Ohra doet echt niet moeilijk is mijn ervaring. Ik kreeg vorig jaar in 1x mijn volledige eigen risico, de eigen bijdrage van 220 euro van de kraamzorg én een eigen bijdrage van 300e aan andere behandelingen. Drie rekeningen tegelijk. Dat had ik toen ook niet ff liggen en 1 belletje was voldoende om het in drie termijnen te mogen betalen.
     
  15. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik ben in nov in de molen gegaan ziekenhuis onderzoeken echo scan punctie bloedonderzoeken enz enz en in febr geopereerd aan tumor in nier en ja ik had over 2013 350 euro en over 2014 350 euro en dat in 1 maand tijd.kreeg de rekeningen in maart
    ik heb het in termijnen mogen betalen was totaal geen probleem

    en ik wist dat ik 2 keer de 350 kwijt zo zijn
     
  16. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Ik vind het toch triest dat ze van 2 jaren terug ook nog aan kunnen komen met rekeningen.

    Maar goed, weer wat geleerd, niks aan te doen, betalen moeten we toch.
    Komt alleen vreselijk slecht uit nu.
     
  17. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Het kan. Maar dan betaal je meer voor de aanvullende verzekering. Tot nu toe heb ik alleen maar gemeente pakketten gezien die zoiets aanbieden. Mensen die een uitkering hebben.

    Edit; even op de website van agis gekeken, maar zij bieden dat niet in de reguliere pakketten aan.
     
  18. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Ja dat gaan we volgend jaar ook vragen, normaal gebruikt mijn man trouwens geen zorg, hij heeft nu gewoon 2 jaren op rij 'pech' gehad maar ik ben het wel elk jaar kwijt dus ga wel bij Agis vragen of ik het er dan gewoon elke maand bij kan betalen, dan krijg ik in elk geval geen verassingen meer.

    PS we hebben het bij OHRA nagekeken maar de rekening hadden ze 26 Juni van het ziekenhuis binnen gekregen dus helemaal niet abnormaal laat, OHRA heeft het gewoon nog 3 maanden laten liggen dus ja, dat vind ik dan wel erg teleurstellend.
     
  19. Drieka

    Drieka Niet meer actief


    Ik ben ook afgekeurd en krijg een uitkering, ik heb een aanvullende verzekering bewust gekozen omdat er meer dingen vergoed worden dan.
     

Deel Deze Pagina