Eenzaam, tips om nieuwe kennissen/vrienden te "maken"

Discussie in 'De lounge' gestart door Marloes86, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes86

    Marloes86 Niet meer actief

    Na de komst van onze kleine zijn meerdere vriendschappen verandert en sommige zelfs afgesloten. Door andere levensfasen, zich niet in de situatie van een ander in kunnen leven waarbij een vriendschap meer energie kost dan dat het plezier opleverde...
    Ik merk dat ik me wat eenzaam begin te voelen...
    Herkent iemand het, en hoe ben je daar mee omgegaan, hoe heb je nieuwe contacten gelegd?
     
  2. danielle

    danielle Actief lid

    17 aug 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    Daar wil ik ook wel wat tips over te weten komen.
    Mijn wereldje is best wat kleiner geworden nu ik 2 kindjes heb en ook geen werk meer heb. Mijn familie woont op ruim 1 uur afstand dus dat is ook al niet dat ik daar even heen ga...
     
  3. fluitekruid

    fluitekruid Fanatiek lid

    5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoek een hobby.
    als je een wekelijks clubje hebt zul je merken dat je daar snel contacten legt. Met name als je iets kiest waar je niks van weet of wat je helemaal nog niet kan want dan zijn de meeste mensen heeeeel behulpzaam en leg je heel makkelijk contact.
     
  4. potjesoep

    potjesoep Bekend lid

    13 apr 2014
    713
    0
    0
    zoek een sportclub of een hobby uit en ga er mee aan slag in ene groep formatie , of maak een praatje in de sport club of hobby clubje en spreek dan eens spontaan af om een kopje koffie in het dorp of stad te drinken als je met iemand klikt.

    ben zelf ook geen sociaal dier maar zo doe ik dat een beetje , heb ook maar twee goede vriendinnen en die zie ik ook niet al te vaak
     
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zoek een baan, vrijwilligers werk, een hobby, (team) sport of via het Internet of wat dan ook andere moeders uit de buurt.
     
  6. girlwithredhair

    girlwithredhair Actief lid

    9 mrt 2013
    260
    0
    0
    013
    Inderdaad, een hobbyclubje. Sinds ruim een jaar zit ik op naailes, en daar heb ik erg leuke contacten opgedaan!
    Of vrijwilligerswerk, ook een goede tip.

    In welke regio woon je?
     
  7. LadyLaila

    LadyLaila Bekend lid

    31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Kijk eens of er mamagroepen of ontmoetingsgroepen zijn. Ik ga 2 keer in de week naar zulke groepen. Moeders lekker praten en kinderen lekker spelen. 1 is op school van de oudste en 1 in het wijkcentrum Oudste gaat naar de funclub daar en moeders kunnen bakkie doen. Voornamelijk gaat het over opvoeding heb er tot nu toe 2 mensen die ik daarbuiten ook zie
     
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.452
    10.654
    113
    Ga babyzwemmen of gymmen met je kind. Ontmoet je ook andere moeders.
    Of als je kind op het kdv zit of de psz, dan lid worden van de ouderraad. Daar kan je ook erg leuke contacten aan overhouden.
     
  9. Marloes86

    Marloes86 Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties,
    Ik werk 4 dagen in de week, in wisseldienst in de zorg, vandaar dat het lastig is om bij een club aan te sluiten, de ene week kan je wel, dan weer 2 weken niet...
    Maar babyzwemmen kan natuurlijk gewoon wanneer het uitkomt en is ook een plek om nieuwe moeders te ontmoeten. En idd als hij straks naar de psz gaat zal dat ook wel komen. Nu hebben we oppas aan huis, ca 1 a 2 dagen in week, doordat we allebei in wisseldienst werken is meestal 1 van ons 2 thuis met de kleine.
     

Deel Deze Pagina