Werk zoeken valt nog niet mee

Discussie in 'De lounge' gestart door Mykelti, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    We zijn recentelijk van de randstad naar het zuiden van Brabant verhuisd vanwege het werk van mijn man. Heb mijn baan van 24 uur opgezegd en werk nu dus niet. De planning was eerst om volledig thuis te blijven, maar op zich vind ik een aantal uren werken in de week (max ongeveer 20) best leuk.

Nu heb ik hier dus (nog) niemand die even kan oppassen en ik kom eigenlijk alleen maar functies tegen die volledige flexibiliteit vragen, dus waar je weinig vaste dagen/tijden hebt.

Hoe doen jullie dat? Nog tips?
    Er is flexibele opvang in de buurt, maar daar kan ik ook 's morgens niet aankomen met "pas even op". Sowieso moet je dat vaak ruim van tevoren doorgeven.

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Yep, herkenbaar. Graag 7 dagen beschikbaar zijn met een flexibel minimaal 3 uren contract en 1 week van tevoren horen wat je uren zijn op welke dagen. Zalig met 2 jonge kindjes... Ook heel prettig voor de opvang ook.... ;)

Ah fijn...loop hier dus ook voortdurend tegenaan waardoor ik dus maar niet aan de bak kom. Dit soort contracten kan je alleen aangaan met of super flexibele gratis opvang of als je kinderloos bent..

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Heb je geen flexibele gastouder in de buurt? Ik ben ook flexibel gastouder en heb ook 2 moeders die onregelmatig werken.
    Ook dat ze smorgens bellen kan ik dr nog ff brengen ;) ja hier kan dat! haha
    maar helaas woon ik niet bij jou in de buurt! Succes!

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Hier het zelfde indd;)

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Is inderdaad zo @mamapeetje. Ben al op alles aan het solliciteren. In mijn eigen branche/ op mijn opleidingsniveau (management) is er al helemaal niets beschikbaar, maar ben niet te beroerd of te goed om bv schoon te maken, maar nu bv thuiszorg 100 uur per jaar en daarnaast nog flexibel. Ja en wat gebeurt er als uw kindje ziek is? Uhhh tsja, kan mijn man proberen vrij te nemen ofzo. En als er een collega ziek is, dan wordt er ook een beroep op u gedaan. Prima, maar kan mijn zoontje niet in mijn binnenzak stoppen.

@Dani: ja, die is er wel, maar begreep dat dat weer niet zo flexibel is. Maar heb afgesproken even te informeren en dan volgende week de thuiszorg even terug te bellen.

Ook is het een beetje lastig met de WW (zoals denk ik bijna iedereen heeft): ik heb best een hoge ww, gezien mijn werkverleden. Geen probleem, maar om nu van veel naar helemaal nagenoeg niets te gaan...(ja, beter iets dan niets, ik weet het :) ) én dan nog de verplichting hebben vanuit de ww om voor de rest van de uren nog steeds te solliciteren. Hmmmm

6. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    En dan gisteren/eergisteren in het journaal dat er zoveel hoger opgeleiden de banen opsnoepen van lager opgeleiden...tsja, iedereen wil aan het werk, toch? Zou me er bijna schuldig over voelen. :cool:

7. Haha (of eigenlijk niet..) herkenbaar!
    Sowieso voor parttime is het moeilijk wat te vinden. En dan ook nog flexibel, ene week 10 uur werken volgende week 40 uur euhm wat doe ik met mijn kinderen?? Pff. Ik zit nog wel even thuis denk ik..

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik merk ook heel erg dat ze het liefst iemand van 18 willen met universitaire opleiding en het salaris van een 15 jarige.

Nu ga ik gelukkig bijna met verlof en hoop daarna leuke baan te vinden maar denk dat ik hier voorlopig ook nog thuis zit.

Word werkelijk waar voor alles afgewezen.
    Supermarkt u bent te oud.
    Thuiszorg u bent niet flexibel ivm kinderen
    Eigen sector is bijna niks te vinden parttime of avonden ( en tja man werkt avonden/nacht dus heb de avonden geen oppas )
    Schoonmaak zijn ze bang dat ik me ga vervelen omdat er geen uitdaging in zit..

*zucht ik wil gewoon werken boeit me niks wat voor werk!!!!*

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier veel concurrentie van studenten (half uurtje van Eindhoven). Die zijn natuurlijk veel flexibeler en doorgaans ook goedkoper.

Denk er wel eens aan om voor mezelf te beginnen, maar wat? En dat is ook weer zo'n gedoe, geregel en wat dan nog meer. :cool:

10. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi,

Waar woon je precies (stuur anders via pb)? Wij hebben een superflexibele kinderopvang (ook laatste moment opvang) en ook een gastouderbureau. Wie weet kan ik iets voor je betekenen?

11. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Hier in het noorden is het net zo erg hoor. Voor mn verlof heb ik zo'n 300 sollicitaties verstuurd in 4 maanden met als resultaat 2 gesprekken... Logischerwijze ben ik niet aangenomen omdat ik hoogzwanger ben. Ben nu weer een week aan het solliciteren. Heb er nu zo'n 10 gestuurd en gelukkig heb ik volgende week ook al een gesprek!!! Ben er echt heel blij mee!

Weet je wat het probleem is, er zijn wel veel vacatures in mijn vakgebied (administratief/secretarieel) alleen zijn er nog meer werkzoekenden. Ik krijg iedere keer een reactie dat uit de 400 reacties de keuze niet op mij is gevallen... Naja, maar duimen voor volgende week...

Deel Deze Pagina