bruine afscheiding gehele cyclus door...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door stopcontact, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Wie heeft dat ook?

Ik ben zo'n 7 maanden gestopt met de pil omdat we graag een 2e kindje willen. We zitten nu in de 3e ronde.
    Sinds het stoppen met de pil heb ik eerst een paar maanden bruine afscheiding gehad rondom mijn eisprong ( werd steeds 14 dagen later ongi) Maar nu, en vorige maand, heb ik het bijna alle dagen. Soms een dagje niet maar de meeste dagen wel.
    Kan niet door de sex komen, het ruikt niet raar ofzo maar maak me toch wel een beetje zorgen.
    Daar komt trouwens ook nog bij dat sinds de geboorte van ons zoontje het klussen pijnlijk is geworden. Alsof er een knik in zit.... Daardoor staat het klussen op een laag pitje en doen we het eigenlijk alleen rondom eisprong :(

Vanmiddag ga ik naar de gyn voor onderzoek. En ik ben al zo bang voor de eendenbek.

Iemand ervaring hiermee?

Oja, ik heb een ks gehad dus er zijn geen gekke dingen met mijn onderkantje gebeurd ;)

2. Romper

Romper Bekend lid

3 feb 2012
    506
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toevallig had ik vandaag bruine afscheiding. Als ik zoiets een keertje heb, doe ik het aan ontpillen wijden. Maar ik kan me voorstellen als je er zoveel last van hebt, je je wel afvraagt waar het door komt. Ik kan je er helaas geen antwoord op geven.

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik heb er geen last van maar het lijkt me wel inderdaad verwarrend en vervelend. Hopelijk kan de gyn je iets meer vertellen waar het vandaan komt. En niet bang zijn voor de eendenbek meid. Voelt misschien koud en een beetje vervelend, maar dat is het dan ook.....Laat je iets weten???

Succes

4. Wishing

Wishing Actief lid

18 feb 2012
    225
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook wel eens gehad, alleen was dit wel tijdens het slikken van de pil. Heb nooit echt een duidelijk antwoord van de dokter gekregen alleen en andere pil.

Niet bang zijn voor de eendenbek! Vaak als je aangeeft dat je een beetje nerveus bent pakken ze al de kleinste :) (heb zelf deze ervaring) Het is maar heel even. Je kan het :)

Hou je ons op de hoogte? Succes!

5. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    He spannend allemaal meid. Eendebek is niet zo pijnlijk als je een beetje probeert te ontspannen.

Hier ook een week last gehad van bruinige afscheiding. Nu eindelijk ongesteld. Ik heb dit nog nooit gehad. Maar na deze mk had ik hier ineens heel erg last van. Bij mij is dit echt een vooloper op mijn menstruatie geweest.

Succes!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    #6 Antares, 1 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2013
    hey meis...

Ik heb het na de bevalling van mijn dochtertje gehad...had een cyclus van 21 tot 36 dagen varierend (dacht al jeuhhh want had PCOS voor de bevalling) Maar vloeide dus van een week voor ongi (was meer bloed dan 4 dagen ineens) tot 2 weken erna....dus bijna de hele cyclus. Was het 3 dagen weg kwam het weer eraan!

BIj mij bleek na controle of er iets met mijn baarmoeder mond was niets aan de hand, uitstrijkje was goed. Maar mijn bloedtest wees uit dat mijn hormonen nog van streek waren en dat ik geen eisprong had. Mijn lichaam stootte dus constant mijn baarmoederslijmvlies af want dat was zelfs na een hardere bloeding nog heel dik...te dik dus want mijn lcihaam reinigde zichzelf dan constant.

Ik zou als ik jouw was ff je angst tegen de arts vertellen...en misschien om een doorverwijzing vragen voor een echo zodat ze kunnen kijken of er neits mis is...ook een bloedtest en een uitstrijkje...voor het laatste moet je toch echt een eendebekje erin...maar zoals gezegd er zijn kleinere!! en geloof ook geen ijzeren dat ze die hebben zijn zachter...en als het niet goed gaat kan je om wat van die gel vragen, en een arts die heel voorzichtig doet en je gerust steld....gewoon je angst uitspreken dan kan er over gepraat worden en rekening mee gehouden worden! Maar echt...stelt weinig voor meis...als het eenmaal goed zit is het zo gedaan!

Succes ermee!

7. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden dames!

Nou, ik ben gisteren geweest (reageer nu pas omdat ik daarna direct een avonddienst had)

De gyn heeft een uitstrijkje gemaakt. Dat ging redelijk maar pijnlijk was het wel.
    Toen een inwendige echo. Hij kon zien dat er bij mijn littekenen van de ks een holte zat. Hierin blijft mensruatiebloed achter wat er gedurende maand uit komt. Was dus niets raars, kwam vaker voor volgens de gyn.

Ook heeft hij gelijk even naar mijn eileider/eierstokken gekeken en hij zag links een ei van 10 mm. Moet mn rechter eileider goed zn best doen deze maand ;)

Over 2 weken kan ik bellen voor de uitslag van het uitstrijkje. En het advies was : word maar zo snel mogelijk zwanger :p Hij herkende me van voor en tijdens de zwschap van ons zoontje en moest erg lachen om mij weer te zien. Ik heb namelijk tijdens de nacontrole gezegd dat ze mij maar dicht hadden moeten naaien. Hij zei toen lachend "ik zie je over 1,5 jaar wel weer haha"

Deel Deze Pagina