Hallo! Zijn jullie kindjes vaak ziek? Het een is nog niet over, of het volgende begint alweer Hij lijkt nooit eens rust te krijgen zeg. Hij eet gezond, groentes en vooral veel fruit, maar toch... Zijn sommige kindjes gewoon vaak ziek? Groetjes!
Chloe lijkt ook vatbaarder dan de meeste kindjes, begint altijd met koorts en eindigt met verkoudheid, nu ook nog steeds snotverkouden na vorige week hele week koorts te hebben gehad Virussen word er dan gezegd, tja zal wel dan hè..... En waar het aan ligt, geen idee maar lastig is het inderdaad wel, beterschap met je zoontje!
Onze zoon is nooit ziek, hij is 4,5 en heeft 2 keer koorts gehad met overgeven dus een griepje ofZo, en 1 keer keel ontsteking Wel is hij een hampelman, altijd brokken maken Onze dochter is altijd ziek, ene keel ontsteking na de andere oorontsteking koorts verkouden, gemiddeld krijgt ze ook 8 of 9 kuurtjes per jaar !!! In december gekozen voor neusamandel verwijderen zodat ze minder verkouden zou zijn, ze had net een kuurtje gehad en haar oortjes en keel waren zo goed als schoon dus dat was niet nodig, in januari bleek uit een hoor test dat ze pas kon horen vanaf 85 decibel en daar haar spraak achterstand van kwam en dus toen ook buisjes gekregen Haar horen zat na de buisjes op 30 decibel heel netjes dus Maar weer was haar keel zo goed als schoon, we hadden wel aangegeven dat ze wel erg vaak pijn aangaf Maar hij wou ze er niet uithalen Nu waren we in juni weer naar de kno gegaan want ze had gewoon echt veel pijn en werd er al maanden midden in de nacht wakker van en ze was dan doods bang Een vervangende arts was er die dag en die keek en zei, na het weekend wil ik haar meteen de amandelen eruit halen ( het was vrijdag) Ze heeft nog maar een paar millimeter over om door te ademen en dat is echt gevaarlijk kan me ook niet voorstellen dat dit meisje lekker slaapt, nee dat deed ze ook niet. In haar hele leven heeft ze nog geen 1 nacht door geslapen, elke nacht werd ze 4 keer wakker helemaal in paniek, wij dachten nachtmerrie maar de arts zei dat het heel goed kon dat ze in adem nood was en daarom steeds wakker word Maarja we gingen na het weekend op vakantie dus we hebben weer een kuurtje mee gekregen na de vakantie was ze als eerste aan de beurt Sinds de keelamandelen eruit zijn is ze nog niet weer wakker geweest in de nacht ze slaapt na bijna 3 jaar klungelen en pijn eindelijk door, vind het zo fijn voor haar zelf, Met al die rust die ze nu pakt word ze een heel ander meisje, Ze zeurt en dramt niet meer zo veel ze gaat meer zelf spelen en het mooiste is dat ze niet Meer klaagt over pijn Ze is nog wel vatbaar voor oorontsteking en ze zal vast nog regelmatig koorts hebben maar ze voelt zich een heel stuk beter gelukkig ! Hier dus een kindje dat nooit ziek is en een kindje dat altijd ziek is.. Of hopelijk was !
Ik denk dat sommige kindjes gewoon vaak ziek zijn.. jammer genoeg. Hier kindjes die zelden ziek zijn. Misschien 1-2 x per jaar een enkele dag koorts en misschien 1-2 x per jaar overgeven (en daar gaat dan een hangerige dag aan vooraf maar daarna is het ook over). Ik prijs me erg gelukkig. Gezond eten is maar één aspect, verder is genetische aanleg, vatbaarheid, hoeveelheid slap (!!!) en mate waarin iemand last heft van ongemak etc bepalend voor hoe snel iemand ziek is.
Hier ook een meisje dat snel koorts/verhoging heeft.. Meestal is ze er verder niet ziek van maar daarna idd wel snotverkouden hier is t wel een stuk verbetert sinds ze niet meer naar de opvang gaat