Frustratie over zo weinig eten en drinken!

Discussie in 'Voeding' gestart door Female, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ik moet even frustratie kwijt over een kind dat zooo weinig eet en drinkt.
    Ik wordt er soms helemaal moedeloos van.

op een dag eet hij 1 broodje (vaak niet eens helemaal op). 's middags ipv brood maar pap omdat hij anders helemaal nauwelijk vocht binnenkrijgt.
    Fruit eet hij 9 vd 10 keer niet, 3 happen en meneer wil niet meer.
    's avond eet hij met mazzel normaal warm maar vaak nog niet de helft of zelfs nog minder.

Een kleintje wordt geadviseerd 500 cc zuivel p/dag. Er zijn dagen dat hij maar 100 wil. Geen melk, yoghurt, danone, niet uit een beker, fles, rietje niks.

Voor de rest drinkt hij ook bijna niks. Hij komt mss heel krap aan 500 cc per dag. heel krap.

Laatst op het cb geweest, hij weegt nu 8,5 kg. Alles was goed zeiden ze, hij was tevreden en zag er goed uit enz. en is gewoon een kleine eter/drinker. (wij waren zelf allebei ook zo licht vroeger) maar het is zo frustrerend dat hij niks wil!

De laatste keer op het cb was hij maar 500gr. aangekomen, in 3 maanden :confused:

Ik heb echt alles geprobeerd. brood in stukjes, uit losse hand, fruitpap, potje, stukken fruit etc etc. :(

Moest het ff kwijt. Zijn er meer meiden die dit hebben?

2. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    Ze zeggen dat ze zichzelf echt niet kunnen uithongeren dus hij zal er wel genoeg aan hebben.

3. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Zolang je kindje groeit is het goed lijkt mij. Maar zodra het gaat afvallen dan aan debel trekken.

Hier is onze dame nog geen 100 gram gegroeid in 3 maanden. We zitten in de medische molen met haar .

4. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Na de leeftijd van 1 jaar groeien ze minder hard....500 gram in 3 maanden is echt niet weinig.

Hier ook een dame wat zo weinig eet. 's ochtends een paar happen pap, 's middags een half broodje, fruit helemaal niet, avond eten erg wisselend (en dan wil ze meestal alleen maar vlees)

Drinken is net zo...ook krap 500cc.

Qua melkproducten is 300 cc echt voldoende hoor. Ik zou ook zeker geen 500 cc aanbieden omdat melkproducten erg vullen.

Lynn wil tegenwoordig haar broodje met een vork eten, is interessant.
    En ik wissel heel veel af. Qua broodbeleg, qua pap/cornflakes etc....
    Dat zorgt dat ze ook meestal wel wil eten.

Het zijn meestal fases. Straks eten ze weer even weer beter, en dan gaat het weer slechter. Zo gaat het hier al maanden :rolleyes:

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    die van mij is de laatste 2.5 maand iets meer dan 400 gram aangekomen en hij eet juist wel veel
    dus voor iemand die niet echt veel eet is 500 gram aankomen rond deze leeftijd nog netjes hoor
    juist nu ze zoveel bewegen komen ze niet meer veel aan

zolang hij goed slaapt en vrolijk is en goed te pas en goed plast zou ik me er niet meer zo druk om maken

6. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Na een tijdje komen ze ook minder aan. Mijn dochter was in 5 maanden tijd amper 1kg aangekomen. En ik weet van op mijn werk dat baby's na 1 jaar ineens heel slecht kunnen gaan eten.

Maak er geen strijd van want jij wint toch niet. Maakt het gezellig aan tafel, geniet van jouw eten. Zien eten doet eten zeggen ze vaak en misschien juist als jij wat relaxter eronder bent dat hij dat gaat voelen.

En maak je geen zorgen hij krijgt wat hij nodig heeft.

7. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik snap dat je gefrustreerd raakt, maar ik denk dat je het gewoon moet accepteren. Opdringen werkt averechts, en vaak gaan ze vanzelf weer beter eten.

Over het weinige aankomen.. toen ik met Alyssa naar het cb ging met 14 maanden was ze bijna een kilo afgevallen. En dat terwijl ze juist hartstikke goed eet. (Per dag: 2 boterhammen met beleg, 2 stuks fruit, een liga o.i.d, 8 van de 10x avondeten ook goed, en een beker yoghurt. En daarbij drinkt ze ook genoeg)
    Nu zette ik haar vandeweek op de weegschaal, en toen was ze weer ruim een kilo bijgekomen.
    Ik bedoel ermee te zeggen dat je je geen zorgen moet maken over zijn gewicht. Dat zegt niet altijd wat.

8. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    ik herken het probleem helemaal.
    tara heeft dit ook.
    vanaf het begin af aan is ze nooit een goede drinkster geweest en nu met de fruit en groentehap stuiter ik weer op dit probleem.de ene x gaat het lekker dan denk je we gaan de goeie kant op,maar nu is het weer mis.
    ze heeft net ook maar iets van 4 happen op.ben net bezig met brood,en dat gaat redelijk.
    met de flessen net zo.ze komt soms nog niet eens aan de 500.

maar ja ik zie dat ze groeit en vrolijk is maar het is iid erg frustrerend!

liefs linda

9. Writer

Writer Niet meer actief

meid maak je niet druk , is weet makkelijk praten , want ook mijn zoontje van 4 en half maanden drinkt weinig , ze zouden iets van 800 cc moeten hebben rond deze leeftijd maar hij drinkt 500 ,soms 600 , heb me ook druk gemaakt maar cb zei hij groeit lekker en verder vrolijke vent slaap heel goed , dus maak je niet druk , heb nog steeds zo iets dronk hij maar meer , maar hij is echt snel vol , en heel blije vent

als jou ventje ook gezond uitziet en vrolijk is zou me proberen niet te druk maken ;)

10. hoi,

mijn vriendin haar dochtertje is 6 weken te vroeg geboren..
    nu is ze bijna 8 maanden..
    niks willen eten, drinken..
    van de fles vaak maar 80 - 100cc
    3 happen fruit
    en bijna geen groente
    iedere dag was weer een gevecht...
    Ze heeft een keer in het ziekenhuis gelegen met uitdroging..maar afgelopen week ging het gewoon echt weer niet..
    ik zat erbij..
    ze slaat gewoon echt die fles weg.. ze wil gewoon echt niet..
    nou ze hebben alles al geprobeerd..
    ze zijn vande week weer terug gegaan naar het ziekenhuis
    haar dochtertje heeft nu 5 dagen daar gelegen
    ze hebben haar onderzocht en goed in de gaten gehouden, ook met eten enzo

Nu blijkt.. dat haar maagje gewoon klein is! Ze heeft gewoon echt genoeg aan wat ze krijgt!

Ze moeten wel extra in de gaten houdne, vanwege uitdrogen.. maar de etenstijden, zijn iig geen gevecht meer...

weet niet of je er wat aan hebt.. maar iig sterkte meid!

11. Female

Female Niet meer actief

Hoi meiden

(De laatste tijd heel weinig tijd gehad dus sorry voor de late reactie!)

Bedankt voor jullie antwoorden.
    Het is ook niet zo dat ik Kynan aan het 'pushen' was hoor met eten, maar ik voelde me er wel een beetje rot over.
    Ik probeer nu het wat meer naast me neer te leggen.

@ Xena; jeetje wat een verhaal zeg. Dus er was niks aan de hand! Wat een geruststelling ook voor de ouders...

@ Bibiche Ik denk wel dat je hier gelijk in hebt ja
    (Ookal blijft het zonde dat ik voor hem bakken in de prullenbak moet kieperen, maar daar moet ik mss eens wat minder op letten)

Drinken gaat nu overigens wel beter. Ik heb 1 broodje vervangen door pap, heeft ie meteen weer een hoop melk binnen. 's avonds laat ook een flesje 150 cc gewone melk. Die drinkt ie dan helemaal op.
    Verder gewoon wat roosvicee of diksap.

En idd hij is vrolijk, goed in zijn doen en heeft echt goede natte luiers ,

Dus ik ga vanaf nu RELAXTER zijn!

Nogmaals dank voor jullie geruststellende adviezen

12. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Nou gelukkig meid :)

Gestopt met bv dus? Allang?