4 maanden oud en nog honger na fruit en groenten hap

Discussie in 'Voeding' gestart door Rilana, 9 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    mn dochtertje is op aanraden van het ziekenhuis begonnen met friso comfort en fruit +groente vanwege haar moeilijke ontlasting .
    ik begin om 600 als mn man de deur uit is met een fles van 180+6 schepjes .
    om 9.30-1000 1 liga met uitgeperste sinaasappelsap en wat gepureerde peer.
    om 12.00-1230 fles van 180 +6 schepjes
    15.30-1600 groentenhap (heel potje van 125 gr )
    1800-1830 fles 180+6 schepjes
    2100 -21.30 laaste fles 180+6 schepjes

maar steeds als ik een fruit hap of groentenhap heb gegeven dan heeft ze nog honger (smak geluiden handen en slab in mond ,huilerig)en eerst deed ze het ook na een fles en als ik die ophoogde naar 200 water en 6,5 schepje ook nog maar nu ik na 180 water en 6 schepjes nog 2 schepjes nutrix er bij doe is ze verzadigd maar wat zou ik nu met de hapjes moeten want meer durf ik niet te geven vanwege die darmen want dat gaat nu eindelijk goed .

wie heeft er een idee :(:

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    krijgt ze ook een speentje? Van een hapje wordt de zuigbehoefte niet bevredigd, zou dat kunnen zijn.

Mijn dochter was rond de 3/3,5 maand ook zo ontzettend hongerig, maar dat is helemaal afgenomen hoor. Nutrix zou ik weglaten, dan heeft het ook weinig zin dat je comfort geeft. Nutrix schijnt nogal stoppend te werken.
    Misschien eens overleggen met het ziekenhuis of je comfort mag mengen met extra. Daar deed Ymke het erg goed op, maar nu heeft ze dan niet meer nodig.

3. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    een speentje wil ze al meer als een maand niet meer en hiervoor wilde ze hem alleen als je hem klem zette tussen haar jas en een doekje anders spuugde ze hem gewoon uit .
    het ziekenhuis heeft zelfs de nutrix aangeraden dus ik er vanuit dat het oke is .
    maar ik wordt woensdag door hem gebeld hoe het gaat dus dan kan ik het er wel eens over hebben

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Mij is toen door het cb verteld dat nutrix stoppend werkt, omdat Kylian ook een niet te stillen honger had hebben hun fantomalt aangeraden.
    Dit is een geur en smaakloze poeder die je door alle dranken en hapjes kunt doen en die dan 30 caloriën extra toevoegen aan het voedsel.

Misschien kun je proberen om je kleine na het fruit/groente hapje een flesje water aan te bieden.
    Kan ze nog even lekker zuigen en krijgt ze wat extra vocht binnen wat ook weer wat kan helpen met de stoelgang.

Groetjes Anita

5. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    dat hebben we al eens geprobeerd maar als er iets anders als melk in haar flesje zit wil ze het niet zlef niet wat ranja of thee het is er echt een met gebruikts aanwijzing

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    en laat me raden

die hebben ze er niet bijgeleverd :) :) ;)

Kylian moest in het begin ook nog niet veel hebben van diksap hoor, maar op een gegeven moment groeiden de 2 slokjes uit tot een half flesje enz enz. ;)
    Kylian wil geen water of thee drinken dus dan blijft er al snel alleen ranja over (carvan cevitam) :rolleyes: en melk.

Groetjes Anita

7. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Ik geef Noortje ook altijd nog wat te drinken bij fruit en groente. Gewoon water. Misschien helpt dat, dat vult de maag ook een beetje en zo krijgt ze ook meer vocht binnen (is ook weer goed voor de ontlasting)

8. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    dat heb ik al meerdere keren geprobeerd maar ze wil geen water . ranja , of thee als er geen melk in de fles zit drinkt ze niet

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Heb je al kabouterthee geprobeerd?Is speciaal voor baby's/kindjes.

Of anders misschien één schepje voeding in een flesje water,zodat het toch een beetje die smaak heeft?

Deel Deze Pagina