tips gezocht! hoe ouders betrokken laten raken oc

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door nath86, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar leuke tips! Ik zit in de oudercommissie voor het kdv van onze dochter. We zitten nu met 5ouders en daarvan 1 bso ouder en 4 kdv ouders. Sinds een paar maand zijn we opnieuw gestart met de oudercommissie. Helaas blijft de intresse uit.

Hebben jullie leuke tips of ervaringen hoe we mede ouders meer betrokken kunnen krijgen? Alles is welkom!

2. Maia

Maia Niet meer actief

Het is heel lastig, wij lopen er ook tegenaan (zijn maar met 3) dus geen tips hier.

3. adi

adi Niet meer actief

Kun je misschien iets meer vertellen? Waarbij wil je ze betrokken hebben? Hebben jullie concrete plannen en zoek je vrijwilligers of zo?

Misschien zelf veel meer communiceren, op kdv zelf (uitdelen van enquêtes, ideeenbus neerzetten, ouders direct aanspreken) of per mail. Concreet vragen naar inzet daar waarbij jullie het nodig hebben.

Wij hebben in 4 jaar kdv vrijwel nooit iets gehoord van de oudercommissie, dan leeft het ook totaal niet.

4. Maia

Maia Niet meer actief

Wij hadden gisteren toevallig vergadering en we gaan nu een nieuwsbrief uitbrengen, met info vanuit het kdv (wat speelt er, zoals bij ons zijn niet lang geleden 3+ groepen gestart, er zijn uitjes geweest enz), leuke tips zoals voorstellingen in de omgeving, boekentips, een soort van agenda wat er de komende maanden is en daarbij meteen een oproepje voor helpen versieren sint/kerst e.d.

op die manier hopen we dat het wat meer gaat leven bij ouders en dat er dan ook mensen zich op een gegeven moment aan zouden willen melden voor de ouderraad.

5. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Mijn ervaring is dat als je face to face dat soort dingen vraagt aan ouders dat dat veel beter werkt dan een oproepje. Spreek gewoon eens wat ouders aan en dan kan je ook gelijk één en ander persoonlijk toelichten...

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik weet eerlijk gezegd helemaal niet wat de oudercommissie inhoudt... Toevallig morgenavond een ouderavond/vergadering waar zij ook bij aanwezig zijn! Misschien is dat ook wel het probleem?

7. nath86

nath86 Actief lid

1 jun 2011
    418
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk het idd.. We hebben wel een voorstel brief gestuurd en gaan nu ik de postvakjes een brief maken waarin we vertellen waar we voor staan. En ook de notulen komen op het prikbord te hangen. We hebben een brievenbus geplaatst en er komt een email. Waar in we vragen of er ideeën zijn vragen en ook problemen of irritaties. Ons doel word uitgebreid beschreven.

Hopelijk krijgen we meer betrokkenheid.

8. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hier ook hoor, maar minder extreem. We doen ook wel het eea om bekend te zijn/blijven:Ouderavonden organiseren, zomerfeest, flyer met OC-info in de mandjes, berichtjes in de kdv-nieuwsbrief...

Deel Deze Pagina