frustratie UWV

Discussie in 'De lounge' gestart door Niekepiek, 2 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ok, als ze je niet weggestuurd heeft en een vervolgafspr heeft gemaakt dan zal het wel goed zijn?

2. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik zou een klacht indienen bij het UWV en vragen om een andere coach ...dat recht heb je namelijk...
    Uiteraard zou ik me wel houden aan de procedure welke het UWV heeft bepaald...al is het alleen maar om jezelf niet in de vingers te snijden.
    Echter kan ik heel goed je fustratie begrijpen hoor met het UWV...wat een rot instelling is dat , zeker als je het ook nog eens niet treft met je coach's
    Succes met je onderneming !

3. Logan

Logan Niet meer actief

Frustrerend zeg! Lekker onduidelijk allemaal.
    Heel veel succes met je eigen zaak, collega :D

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou de volgende keer zeggen:
    Zo.. En nu helpen graag in plaats van afbranden en negativiteit!
    Echt dat soort types direct de mond snoeren.
    Al doe je het niet helemaal juist, ze is daar om je te helpen.
    Dom wijf.

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Thnx collega;)!

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik laat het gewoon even lekker zo.
    Ben al heel blij dat ik mijn frustraties even hier kwijt kan bij jullie:D.
    Heb het alweer wat laten zakken, en ga er nu weer met frisse moed tegenaan, ik doe het tenslotte allemaal voor mezelf en niet voor die muts:p, dus slikken maar en verder want dan kan ik zo snel mogelijk aan de slag met mijn eigen bedrijfje.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

De algemene teneur bij het UWV schijnt iig te zijn dat iedere werkloze echt-echt-ECHT niet aan het werk wil en zo lang mogelijk uitkering wil trekken... en zo word je dus ook behandeld.

Ik had al niet zo'n hoge pet van ze op, maar een tijdje terug had ik een stel ouders ter kennismaking om te kijken of ze hun kindje hier zouden gaan brengen, (ik start als gastouder). Die man had SPH gedaan, jaren in de jeugdzorg gewerkt en werkte nu bij het UWV om dus werklozen te begeleiden naar terug een baan vinden.
    Ehm, ja, geen wonder dat hun adviezen nergens over gaan....

Zou het me dus niet al te zeer aantrekken en bij vragen over wat je allemaal al gedaan hebt, vooral zeggen dat je daarmee wacht tot je toestemming van hen hebt... ;)

8. Harrinda

Harrinda Niet meer actief

Ik ben dankbaar dat ik een goede baan en goed inkomen heb. Merk wel dat je in nederland vaak extra hard moet vechten om normaal inkomen of werk te vinden. Je wordt eerder tegengewerkt als dat je fatsoenlijk hulp krijgt, en als je met alle goede bedoelingen toch dingen probeert wordt je dus op deze manier afgestraft!!! Heel veel succes ermee. hopelijk kom je straks een vriendelijker persoon tegen die met je mee denkt...

9. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik werkte tot een maand geleden bij UWV, nu zie ik het van de andere kant (ziek uit dienst tot verlof, dus ziektewetuitkering > zwangerschapsgerelateerd).

Je hebt ALTIJD het recht om om een andere adviseur werk te vragen. Het is belangrijk dat jij je serieus genomen voelt door je adviseur en dat je samen kunt werken aan jouw re-integratie. En nee, daar jaag je niemand mee in het harnas, is gewoon jouw recht. Verder zou ik die screenshot WEL doorsturen. Je hebt gewoon gelijk, punt.

Je hoeft er overigens niet eens een klacht voor in te dienen (maar het staat je uiteraard altijd vrij!), het enige wat ze vragen is de reden, zodat dit teruggekoppeld kan worden en je een andere adviseur toegewezen krijgt. Je bent hierin niet de enige ;)

Succes! Ik hoop dat alles snel goed komt en je lekker aan de slag kunt :)

10. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Gedeeltelijk waar. De adviseurs die jij ontmoet wanneer je een afspraak hebt kunnen inderdaad tijdelijk zijn. Daarom is het wel een goede tip van Bosi om te bellen (en wanneer je niet zeker bent van het antwoord; meerdere keren bellen met dezelfde vraag), de mensen die jij aan de telefoon krijgt, hebben namelijk een behoorlijk uitgebreide opleiding moeten volgen om jou te woord te mogen staan en worden zolang ze er werken veel gecoached. Dus mocht je een vraag hebben en twijfel je aan het antwoord dat je (bijvoorbeeld via de werkmap) van de adviseur krijgt, kun je het nog altijd telefonisch proberen bij de medewerkers die daar klaar zitten.

11. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat ontzettend klote.... He is ook nooit goed! Je had ook thuis kunnen zitten en uitkering trekken. Waarom zon houden dan he...

Ik ben sinds een oaar maanden gastouder en heb die 'training' ook gevolgd. Ik had natuurlijk al wat gedaan maar ik kreeg niet de vraag, er werd gezegd dat het niet mocht, meer niet. Dus ik hield me stil! Kvk hoef ik niet perse dus dat probleem had ik niet. Bedrijfsplan... Helemaal een lachtertje. Ik heb namelijk gezegd hoe het zit: ingeschreven bij een gasouderbureau en zij doen het zakelijke stukje. Ik vang de kinderen op. En blijkbaar wordt dat als zelfstandige gezien. Ik hoefde er dus niet veel werk van te maken en met 2 kantjes met mijn visie was ik klaar.

Een wereld van verschil dus. Hopelijk ligt dit alles je niet in de weg wn krijg je wel je uitkering. Succes met het beginnen!!!
    Tip: niet te enthousiast mensen wijzer maken dan nodig.. ;)

Deel Deze Pagina