Ik zou het bij de eerstvolgende afspraak bespreken en indien er je samen niet uitkomt zoeken naar een andere praktijk.
Ik weet niet. Als ze niet opnemen is dat niet ik. Maar het lijkt mij ook niet normaal dat er vaak écht iets is. Afspraken vervroegen is evenmin normaal. Als er echt iets is heb je bij een verloskundige niks te zoeken. En anders maken zij een inschatting hoe dringend je vragen zijn.
Wij hebben hier wel een assistente alleen die werkt niet de hele dag. Dus zijn er twee momenten in gelast dat je kan bellen als je geen spoed hebt. Verder bloedprikken gaat hier buiten hun om en krijg je bericht over als je bij hun bent. En als je na het ziekenhuis bent geweest voor bepaalde dingen bespreek je dat met hun als je er de volgende keer komt. Als de echo niet helemaal juist is willen ze hier ook dat je gewoon wacht tot de volgende afspraak. En alleen belt als je echt bloedverlies of zo hebt.
Kan me voorstellen dat het niet goed voelt. Ben in de eerste paar weken ook van verloskundige veranderd, omdat bepaalde dingen niet bij mij passen. Nu zit ik bij een top verloskundige, om een voorbeeld te geven; vamiddag gebeld dat ik graag langs wilde komen en paar uur later kon ik terecht. Volg je gevoel, overstap is snel gemaakt!
Ik zou over stappen de vk is er niet alleen om als er echt iets is terrecht te kunnen. Ze zijn er ook om al jouw vragen te beantwoorden waardoor je een zo zorgeloos mogelijke zwangerschap hebt. Als ik hier bel met dat ik toch wel veel buikpijn heb maar weet niet of het harde buiken waren of toch niet. Ze wilde dat ik binnen 2 uur gezien werd en toen ik vertelde dat ik niet naar hun kon komen was er 3 uur later een collega hier om even te checken en me gerust te stellen. Ik had toen enorme banden pijn maar wist ik veel met eerste kindje en 22 weken zwanger.
De verloskundige krijgt hier bericht van. Dus als zij eerder wil dat ik kom belt ze zelf. En bij ons met een slechte 20 weken echo kun je gelijk linearecta naar boven na gyneacologie.
Hier bleek uiteindelijk alles goed te zijn werd doorgestuurd naar ac.zkh en daar was alles goed geen enkele softmarker en zeker geen drie maar voor ze die afspraak maakte waren we drie dagen verder en in die drie dagen heb ik haar elke dag gebeld (iig geprobeerd )om haar die afspraak te laten maken anders was ik waarschijnlijk nog een week verder want elke keer was het antwoord nee ik was bezig ik ga morgen die afspraak voor je maken in het ziekenhuis en dan bel ik je als ik de datum/tijd weet nou niet dus.. Ze had het gewoon verkeerd gezien en ik heb haar daar meteen over geprobeerd te bellen maar wederom druk dus belde ze drie dagen later