Een stokje is gewoon ongemakkelijk, daardoor gaat een hond of kat er niet poepen. Het is geen dierenmishandeling om een bepaalde plek onprettig te maken.
Nouja ik denk toch anders over die saté prikkers... Dit is gewoon gevaarlijk (niet enkel voor katten overigens leuk als bijv je peuter erin valt.. Ik heb begrepen dat je zelfs aansprakelijk gesteld kunt worden voor de eventuele schade. Wat denk je als je een hond hebt die het toevallig op pakt en het gaat in de maag of darmen vastzitten? Google maar eens op kat beschadigd door saté prikkers en kijk even bij de afbeeldingen... Ja ik zal wel gek zijn hoor. Kijk maar eens bij dierenkliniek tiel tara een gewonde kat... Saté prikker door haar poot super diervriendelijke
Maar als TS sateprikkers plaatst in haar tuin, dan kan je wel zakjes hebben... je hond heeft gewoon in haar tuin niets te zoeken. Dus als hij wel een sateprikker in zijn bil heeft, waar was jij dan? Ik zou het ook ranzig vinden als hij in mijn tuin poept en jij ruimt het op. Je laat je hond niet in iemands tuin poepen. Echt te ranzig TS, ik zou er gauw een hek omheen zetten of paatjes met een draad ofzo!!
Kijk naar mij moet je niet kijken jullie lezen de helft halen vervolgens alles door elkaar en creëren er een eigen verhaal van... Ik heb gezegd mijn honden mogen niet in tuintjes van mensen poepen gewoon niet. Nouja iemand gaf als reactie ik vind honden poep overal vies. Ten onrecht voelde ik mij hierop aangesproken en heb ik gezegd ik gebruik gewoon zakjes... De zakjes dus voor andere plaatsen nooit in iemands tuin!!! Even goed kijken
Sommige mensen gebruiken schokdraad om hun honden in de tuin te houden. Lijkt mij dat het andersom ook werkt, en ze dan uit je tuin blijven. Maar staat er geen hekje om je tuin? Vind het zowieso niet kunnen dat mensen dat hun hond laten doen in anderen hun tuin...asociaal!
Cacaodoppen werken voor geen meter. Hebben wij ook in de voortuin en die dingen stinken zelf een uur in de wind als ze nat worden. Hondeneigenaren zijn er zelf bij, dus inderdaad enorm aso wanneer ze de hond voor je deur laten poepen/plassen. Zelf heb ik drie katten en die komen niet buiten. Ik vind dat het hebben van een huisdier voor mijzelf is en geen overlast mag veroorzaken voor buren dus naar mijn mening horen katten ook niet buiten (tenzij eigen tuin/balkon waar ze niet uit/af kunnen).
Bij zo'n schokdraad om de tuin draagt je hond een speciale halsband. Wanneer hij over de draad stapt, krijgt hij een schok en snapt hij dat ie niet verder mag. Bij dieren zonder zo'n halsband werkt het draad dus niet. En echt schokdraad lijkt me wat gevaarlijk, dat is als mens ook niet bepaald een pretje om tegenaan te lopen
Satéstokjes werken vooral tegen katten. Niet omdat ze dan constant geprikt worden door de stokjes maar omdat ze gewoonweg niet normaal door de stokjes kunnen lopen en dus ook niet kunnen zitten om te poepen. Als dit ze al wel lukt dan het niet prettig voor ze om tussen die stokjes door te graven. Dus tenzij er een inderdaad iets of iemand in valt is het verre van dieronvriendelijk.
Wij hebben ongeveer 2 weken van die saté vlaggetjes in de poep gestoken. De hint was snel duidelijk en na 2 weken waren de meeste drollen opgeruimd.
Nou nou nou overdrijven is ook een vak. Ik laat mijn mooie plantenbakken simpelweg niet verpesten door andermans dieren. Die prikkers zitten echt niet letterlijk vast in hun billen.
Een kennis van mij heeft raskatten en om ze niet uit de tuin laten te ontsnappen zit er schrikdraad op de rand van de schutting. Misschien een hekje om de tuin met schrikdraad? Of anders een half hoog muurtje om je tuin heen zetten.
Waarom is het overdrijven? Het is gewoon mijn mening, waarom telt dit volgens jullie niet? Waarom zijn jullie hierin zo perfect??? Iedereen hier heeft maar commentaar op mijn persoonlijke mening. Uiteindelijk vraagt ze om tips toch? Hebben jullie niks beters te doen dan mij continue te lopen citeren? Wat is er nou zo erg dat ik het niet vind kunnen??? Kijk dat je nou misschien van die hoge stokjes in de tuin zet, en dan zodat, de kat het ook nog ziet hmmm oké nouja misschien... Maar van die kleine saté prikkers stiekem ergens tussen verstoppen, die toch ook wel degelijk een kat kunnen verwonden, vind ik persoonlijk tever gaan! Knap dat tuintje lekker op. Zet een schutting of iets neer ben je in ieder geval al van de hondenpoep af. Vraag eventueel aan andere buren of ze hebben gezien welke hond of kat het doet. Zo moeilijk is het niet, vecht het uit met de baasjes niet een onschuldige dier. Is dit nou serieus zo'n vreemde gedachten??? Verder houden katten geloof ik niet van citrus geuren dus misschien is een leuk plantje een idee??? Zooo iedereen klaar??? Laten wij het weer eens over het onderwerp houden. Ja sorry als ik geprikkeld overkom.
@NPS maar wie zegt er dan dat ze stiekem satetprikkers gaan plaatsen op een manier dat een dier of mens het niet ziet? Ik vind ook echt dat je nogal overdreven reageert. En geprikkeld inderdaad, mooie woordspeling
ik heb nergens iets stiekem tussen geplaatst het waren ook niet van die inieminie saté prikkers.. Maar goed, koffiedik heb ik wel eens wat van gehoord maar dag is enkel tegen katten volgens mij. Ik zou persoonlijk ook proberen te achterhalen wie zn hond laat schijten en de betreffende drol persoonlijk door de brievenbus heen proppen Haha. Wij hadden een buurman die zn hond liet poepen op het gezamenlijke grasveld achter het huis. Hij was de enigste die zn hond daar liet poepen. Mn man heeft de keutel over de schutting heen gegooid, nooit meer een drol gevonden op het grasveld.
J Er komen steeds reacties op alles wat ik plaats iedereen loopt met elkaar mee...nee inderdaad het is niet gezegd dat ze dat gaan doen maar die indruk kreeg ik wel. Nogmaals ik gaf mijn mening nou die staat niemand aan prima gaan wij weer door misschien komt iemand nog met goede tips
Ik vind deze oplossing wel melig. Maar ik was denk ik over mn nek gegaan tijdens het 'planten' van de vlaggetjes.
Lololol genoeg over sate prikkers. Naar mijn weten bestaat er zo'n draad die bepaalde geluidsgolven uitstoot waar tegen die beesten niet kunnen. Moet je wel even goed kijken welke je moet kopen want sommige kunnen hoofdpijn veroorzaken bij de mens.