Wat verschrikkelijk aso! Zou een bordje plaatsen voor hondeneigenaren en tegen de katten koffiedik strooien. Wij hebben ook een hond maar die mag alleen plassen en poepen in de bosjes, maar nóóit in/tegen een tuin. Echt goor
Hier net zo, ze mag niet eens snuffelen aan een hoekje van de tuin (daar waar alle reutjes plassen) Laat staan plassen of poepen IN de tuin van een ander!! ( ook niet in onze eigen tuin hoor) Wij hebben veel kattenpoep in de tuin, zo smerig! Koffiedik strooien helpt hier gelukkig wel tegen.
Even een aantal dingen beantwoorden, niet per persoon want de meeste dingen staan wel dubbel Er is momenteel geen hek om de voortuin, we zijn nog niet echt aan toegekomen om die aan te pakken. Ik heb wel geprobeerd zoveel mogelijk te bedekken met tegels zodat het voor de katten minder aantrekkelijk is. Ik ga morgen nog even flink snoeien en nog wat tegels plaatsen of verplaatsen om nog meer te bedekken. We hebben hetzelfde probleem gehad met de achtertuin toen we daar ook geen schutting hadden. Onze buurtkatten hebben letterlijk overal schijt aan. Sateprikkers, antikattenkorrels, bodembedekkers, koffiedik en ook de rozenstruik helpen geen van allen.. Het stopte daar toen we een schutting kregen en de buurkat(degene dus direct naast ons) onze tuin ging bewaken omdat ze naar buiten mocht. Zij doet overigens niets bij ons in de tuin, ben sindsdien niets meer tegen gekomen. Schrikdraad begin ik niet aan, dat is te gevaarlijk. Wil het namelijk werken op dieren die niet van mij zijn moet het algemeen schrikdraad zijn en niet zo een waar een bandje voor nodig is. In de voortuin poepen de katten onder de boom en in de weinige randjes groen/grond die nog te vinden zijn. De honden poepen regelrecht op de stoep voor onze deur of elders in de voortuin. Vanmiddag bij thuiskomst weer een verse drol gevonden :'( De eigenaar/en weet het waarschijnlijk niet eens want de verreweg de meeste hondeneigenaren hier laten hun hond los lopen ondanks dat het niet mag en lopen zelf niet op te letten op hun hond zodra ze bij de weg vandaan zijn. We zien het niet gebeuren omdat we weinig tot geen zicht hebben op de voortuin vanuit onze woning. Die zien we dus alleen als we weg gaan via de voordeur.. Dochter is pas anderhalf dus die speelt ook nog niet voor de deur want ondanks dat het geen weg is, zijn er wel fietsers en af en toe een auto. Die laat ik dus enkel in de achtertuin spelen of ik ga met haar naar een speeltuintje. Mijn man wilt inmiddels een camera gaan ophangen zodat we kunnen uitvinden welke f****** hond(en) dit zijn en dan kunnen we gaan rondvragen van wie dat beest/en is. Zelf ga ik morgen dus maar vast aan de slag om de tuin opener te maken in de hoop dat we in ieder geval de katten eruit kunnen werken. Maar echt aanpakken gaat nog niet jammer genoeg. Daarvoor moeten we beide buren on board hebben omdat er aan beide zijden een schutting is. Rechts is al akkoord, links ziet daar de noodzaak niet van in want het zit toch nog aan de muur vast ondanks dat de rest onderaan allang is weggerot. Dit duurt dus sowieso nog wel even. Bah! Wat een frustratie levert dit op zeg! Ik heb echt geen idee wat we nog meer kunnen doen. Zou schoonmaakazijn helpen?? Ik bedoel over de tegels heen gooien?
Overigens, ik ben met honden opgegroeid. En echt geen lullige beesten ook. Maar het frustreerd mij dus des te meer dat je hier inderdaad op kunt trainen zoals jij al aangeeft met waar hij mag plassen en poepen!! Dat heeft mijn moeder ook altijd gedaan, bij iedere hond die we hadden! Ik zou willen dat meer mensen dit deden.
Ik vind het echt regelrecht goor en asociaal. Onze kat kwam onlangs met een haarloze lijn op beide oren thuis. Ik vroeg me al af wat het was totdat de buren ons het schrikdraad om hun moestuin lieten zien. Hij graafde voorheen continu de versgeplante sjalotjes uit om in hun tuin te poepen (let wel: we hebben kattenbakken in huis, zélf 3000 m2 tuin, en een bos van 25000 m2 aan de andere kant van de tuin). Ik geef de buren groot gelijk. Het was eens maar nooit weer trouwens...
bizar dat jij heel je tuin moet afbakenen omdat een ander zn hond der lekker laat schijten.. camera, vervolgens aanspreken en bij niet luisteren het zakje in de brievenbus