Het liefste nemen we natuurlijk geen alcohol...

Discussion in 'Zwanger worden' started by SandraK, Jul 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    maar met dit warme weer vind het wel eens lekker om een biertje te nemen als ik lekker in de tuin zit 's avonds...
    Een malt-biertje....dat kan toch geen kwaad? ;)

2. maloeke

maloeke Actief lid

Jun 2, 2006
    291
    0
    0
    hey!!ik drink echt wel af en toe een drankje met alcohol erin!Je weet nooit hoe lang het duurd voordat je zwanger bent dus ik ga af en toe nog ff lekker uit mijn dak!!!

liefs

3. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Ik zou er niet te moeilijk over doen. Ik pas wel beter op na m'n ei, maar als je echt niets meer zou mogen drinken zou het een "godswonder" (en dat is het natuurljk ook, maar je begrijpt me wel) zijn als mensen uberhaupt ooit kinderen zouden krijgen....Wellicht duurt het wel een jaar voordat je zwanger bent en dan heb je al die tijd niet kunnen genieten!

4. patje

patje Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,923
    0
    0
    overijssel
    Ik drink ook nog wel ff lekker door hoor. Na mijn ei pas ik idd ook wel op, ik drink dan niet teveel. Ik ben niet echt een alcohol fan maar als ik in een kroeg sta of een disco kan ik aardig wat weg tikken.
    Niet meer zoveel als voeger, maar goed dat hoeft ook niet. Het moet wel gezellig blijven en ik heb de volgende morgen niet graag een hamer in mijn hoofd. :)
    Weten jullie wat lekker is?? Purple rain: Je neemt een flugel en dezelfde hoeveelheid blue curacao en aanvullen met 7-up!!! Net ranja, heerlijk.
    Daar drink ik er zo 10 van op, maar dan loop je wel vaak naar de wc. ;)

5. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    hahaha linkt lekker die purple rain....gaan we ooit eens uit proberen ;)
    Zelf vind ik rooie wodka met red bull ook lekker....wel met een ijsklontje en een rietje...hihihi

6. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Geef mij maar een witte wijn!

7. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ook ik neem gewoon af en toe nog lekker een borreltje hoor, pasgeleden nog weekendje weggeweest naar zandvoort en tja ze smaakte aardig moet ik zeggen... :oops:

maar ja dat was het weekend nadat ik donderdag's ongesteld was geworden, maar na de eisprong let ik er idd ook wat meer op, je weet immers maar nooit, maar verder nee hoor gewoon af en toe eens lekker een borreltje gewoon doen, weet jij hoelang het wel niet kan duren eer het zover is... :)

8. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ik drink net zo lang tot ik een positieve test in handen heb en dan laat ik het staan. Vorige keer ook zo gedaan. Kan geen kwaad zei de vk. De eerste 6 weken leeft je kindje van zijn eigen vruchtwater en komt er nog niets van jouw binnen.(meen ik mij te herinneren)

9. Katootje

Katootje Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,909
    0
    0
    Gelderland
    Voorlopig drink ik ook nog even gezellig door. Als ik daar zoveel rekening mee zou hebben gehouden dan stond ik al ruim een jaar droog.
    Een breezer, stasser, maar vooral ook Hoegaarden wit bier gaan er echt wel in. En met deze tropische dagen...jammie. :)

10. neeltje

neeltje Fanatiek lid

Feb 17, 2006
    3,289
    0
    0
    af en toe een borrel kan helemaal geen kwaad hoor! geniet er nog maar van zolang het nog kan

11. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    heerlijk toch, ik ben zelf totaal geen bier drinker, drink meestal cola vieux of apfelcorn met veel ijs, maar de laatste paar dagen met die hitte vindt ik het wel lekker als hubs 's avonds een biertje wil, dat ik deze eerst ff in de vriezer gooi dat ie lekker koud is om daar een paar slokjes van te nemen.... :D

12. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    hmm ja of een roseetje.....breezers zijn ook yummie :)

13. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik dacht ook al dat het niet vreselijk veel kwaad kon...maar idd zit ik nu net na mijn ei....ben je toch wat voorzichtiger.
    Maar gister hebben we heerlijk in Haarlem op een terrasje zitten eten, met een paar lekkere koude biertjes!!
    En vanavond gaan we dat hier in onze eigen stad ff doen... :D
    Mijn zoon is op kamp met groep 8, dus wij genieten ook even van de tijd met zijn tweetjes!!
    Maar ik mis hem wel hoor.... ;)

14. elfje

elfje Fanatiek lid

Mar 11, 2006
    1,964
    0
    0
    ik drink nu af en toe een grolsch 2.5 lemon!
    heerlijk fris, niet teveel alcohol en geen grote hoeveelheid! mmmmmm
    liefs elfje

15. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    af en toe een biertje of rood wijntje ( goed voor hart en bloedvaten) lijkt me geen probleem . Het rare is wel dat er al weken voor de evt bevruchting foliumzuur wordt geslikt, maar als het om drank gaat gaan we lekker door toch het streepje er staat op de test. Dan ben je al een - weliswaar kleine- periode zwanger hoor ! Ieder zijn eigen keus, maar ik zou het beperken .
    ik ben ook geen heilig boontje hoor. Heb de eerste drie maanden van de zwangerschap van mijn 1e kindje af een toe een sigaret gerookt. Later heb ik daar altijd spijt van gehad. Godzijdank heeft hij er niets van opgelopen, zelfs niet qua groei. Hij was 52 cm en 4060 gr !!

16. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb zondag toen met voetbal, nog anderhalf glas witte wijn gedronken (ik had zaterdag negatief getest), dinsdag teste ik positief........sindsdien drink ik echt niks meer hoor!!!

Maarre zoals iemand anders ook zei, pas na een week of 6 wordt de placenta gevormd en dan pas wordt de baby via jou gevoed, daarvoor voedt het zich vanuit het dooierzakje. Natuurlijk is het altijd beter het niet te doen maar het leven gaat ook gewoon door hoor en straks kan het lang genoeg niet!!!!

17. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    klopt ook wel een beetje maar foliumzuur wordt geslikt om het risico op een open ruggetje etc te verkleinen, en het af en toe drinken van een biertje - wijntje van een nog niet zwangere doet daar echt geen afbreuk aan....zo kun je wel weer met de hele rataplan beginnen van wat wel en niet goed zou kunnen zijn, en mijn antwoord daarop is dat jezelf ook nog leuk - lekker moet kunnen leven, zeker als je nog niet eens zwanger bent...;)

18. Me2

Me2 VIP lid

May 30, 2006
    6,888
    0
    36
    Mijn woorden Smoekie ;)

19. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    Sorry, maar ik wordt volgens mij verkeerd begrepen. Ik vermeld er juist bij dat ik het geen probleem vindt en het - zover ik weet- zelfs goed is voor hart en bloedvaten (rode wijn). Ik snap best dat je nog "wil feesten" voor de baby er is. Ieders eigen keus, maar even voordat je me "lynched": Ik ben net terug uit Italie en een vriendin ( van een vriendin weliswaar maar dat wordt het zo onoverzichtelijk van) heeft een MK gehad door het feit dat ze (volgens mijn vertaling slecht gegiste) wijn heeft gedronken (volgens de HA). Nu is die kans in nl niet zo groot aangezien men hier de wijn niet zelf in de kelder brouwt, maar ik het heeft me wel wakker geschud. (tevens ben ik het kind van een alcoholiste waardoor drank mijn liefde zowieso niet heeft)
    Het is niet mijn bedoeling anderen voor het hoofd te stoten. Hier geeft iedereen toch aan iedereen advies? het is goed bedoeld, echt waar !!

20. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik snap je hoor meis.... ;) Ieder bekijkt het vanuit zijn of haar eigen situatie en als ik jouw verhaal zo lees kan ik me helemaal voorstellen dat je het even meld!
    No hard feelings hoor... :D

Share This Page