Slapeloosheid, iemand tips??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Luun, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    De vorige zwangerschap had ik er op het laatst ook veel last van, maar nu begint het al met 8 weken! Ik ben zooo moe en kan toch maar een paar uurtjes slapen per nacht. Dit trek ik niet met drie kleintjes om voor te zorgen, alleen al in de auto stappen met ze vind ik nu eng. Ik ben een wandelend spook op het moment. Heeft iemand een tip voor mij om beter te slapen? Iets wat ik mag nemen tijdens een zwangerschap?? Alvast erg bedankt voor het meedenken!

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb helaas geen tips. had t met mn vorige zwangerschappen ook, maar vanaf een week of 30.
    nu heb ik t vanaf het eerste moment. heel naar! er zit af en toe een goede nacht tussen gelukkig. de hitte werkt op t moment ook niet mee. ik ben alleen maar aan t spoken snachts. weet niet hoe ik moet liggen, rusteloze benen , maagzuur. en gewoon een onrustig gevoel!
    ik ben nu bijna 28 weken dus heb nog zeker 12 wkn te gaan.
    pffffff
    succes!!!!!!!

3. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Bij mij werkt een beker warme melk voor het slapen gaan heel erg goed!

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tijdens m'n eerste zwangerschap heb ik er ook veel last van gehad in het begin. Kon niet in slaap komen, was klaarwakker. En dan uiteindelijk sliep ik maar een paar uurtjes per nacht. Moet zeggen dat ik er nu niet zoveel last van heb tot nu toe, maar zal nog wel komen op het einde.

Ik zou gewoon in bed blijven liggen,e ventueel een boek lezen als dat bij jou helpt om slaperig te worden, of anders de wekkerradio wat zachte muziek laten spelen?

5. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou kunnen kijken of melatonine mag tijdens de zwangerschap. Is een natuurproduct wat niet verslavend werkt.
    Sterkte ermee, niet slapen is erg slecht voor een mens.

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb het nu ook, kan niet in slaap komen en ben rond een uur of 5 al weer wakker. Hoop niet dat dit alle maanden gaat duren. overdag slaap ik wel bij overigens als mijn dochter naar bed gaat.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ tulip: Zie net pas dat je opnieuw zwanger bent! Een hele dikke proficiat!

8. Mimi1984

Mimi1984 Actief lid

7 feb 2012
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Magnesium van carlson schijnt goed te helpen om je te ontspannen.

9. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    een blokje lopen voor het slapen gaan wil soms ook werken. niet te lang en zeker niet hardlopen, gewoon in een rustig tempo.
    of wat lezen/puzzelen voor je je ogen sluit.

10. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Denken aan de vermoeiende tijd die er aan komt moet helpen toch :D
    Nee, grapje hoor meid. Is idd erg vervelend. Is nu mss het weertje niet maar een tas warme melk met honing voor je slapen gaat?

11. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ben dus ook niet de enige!

Bij mijn eerste had ik hier de laatste 2 maanden en na de bevalling veel last van maar ben nu ongeveer 5-6 weken zwanger van mijn 2e en de ellende begint nu ook al! :(

Ga doodmoe naar bed en kan toch niet slapen!!!! :(

12. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik had het tijdens deze zwangerschap in het eerste en nu in het laatste trimester, tussendoor prima geslapen! Er is dus hoop ;)

Wat wel mag zijn van die valdispert tabletjes, gewoon bij Etos of kruidvat te koop. En dan niet die extra sterke, maar de gewone variant. En vitamine B-complex helpt ook bij vermoeidheid, kun je ook gewoon slikken!

En wat bij mij wel hielp is af en toe om 20.00 uur naar bed. Ik kon namelijk wel goed inslapen maar werd dan rond 4 uur wakker en kon dan niet verder slapen. Als je er op tijd in gaat heb je in elk geval al wat uurtjes slaap te pakken!

13. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb het ook gehad in het begin, maar het is al weer een tijdje over (op de warme nachten na). Bij de eerste had ik het alleen op het einde. Maar misschien heb je ook nog een 'goede' periode in het verschiet.

14. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Bedankt voor alle tips meiden! Ik zal alles proberen!

@tulip: gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Deel Deze Pagina