Hoi meiden, Mijn kleine is nu zo'n 7 maanden, en komende week wordt het lekker weer. Ben bang dat ik haar te warm aankleed. Vandaag had ze een korte mouwenrompertje aan, daarover heen een dunne trui met lange mouwen. Eerst had papa haar een joggingbroek aangedaan, maar die heb ik daarna verwisseld voor een legging achtige broek. Tijdje terug toen het ook zo lekker warm was, had ik haar een lange mouwenromper en korte mouwenjurkje aangedaan met een legging eronder. Ze heeft een helmpje, dus mag haar al niet te veel aan doen. Wanneer dragen jullie kindjes korte mouwen en korte mouwenrompertjes, is dat nu al, of pas als het nog warmer is? En wat voor jasjes voor naar buiten, 's ochtends is het nog fris, dus dan doe ik wel een dik vestje aan. Maar 's middags kan een dun vestje toch al, of een zomerjasje? Hoor het graag van jullie! Bedankt!
daniel is wel stukkie ouder maar die had vandaag aan: romper zonder mouw shirt korte mouw spijkerbroekje toen we vanmiddag naar buiten gingen alleen een pet en zn sandaaltjes (met blote voetjes) smiddags met zulk weer of dun vestje/zomerjasje of niks! hangt beetje van de wind af
Hoi, ons zoontje is wel 2 maanden ouder,maar heeft denk ik zo al een maandje een korte mouw romper aan. Vandaag had hij een romper met korte mouw,een spijkerbroekje en een longsleeve en een sweat vest. In de middag werdt de longsleeve een shirt met korte mouwen,en een sweat vest,die kon later uit,het mannetje had het echt warm. Als hij s'morgens naar mijn ouders gaat om 8 uur heeft hij gewoon een dikker jasje aan,wel doe ik een vest in de tas voor als het wat warmer wordt. Een shirt met korte mouw gaat in de middag wel,maar zo rond 16.00 trek ik toch het vestje erover heen. Ik zou gewoon wat uit proberen,en haar nekje in de gaten houden of ze het warm of koud heeft.
Jou kleintje ligt denk nog stil dan hebben ze het sneller koud dan wij of kinderen die al kruipen en/of lopen. Omdat ze die helm al heeft is dat best warm. Zou een korte mouw romper doen. shirtje kort Een legging en eventuweel een vestje hoeft niet dik maar voor het idee, En sokjes. Sokjes omdat ze dus stil ligt krijgen ze toch vaak koude voeten en goed kijken of ze geen rode wangen of zo krijgt dat is ook wel een aanwijzing dat ze het warm hebben of zweet druppeltjes op neus bijvoorbeeld. Ze zeggen baby.s zweten niet nou heb er twee gehad en alle bij zweten ze altijd haha.
Mijn zoontje heeft al een paar dagen een romper lange mouw aan met een t-shirtje en een dun broekje. Zaterdagochtend vertrokken we al vroeg en had hij een dikker vestje aan in de fietskar, `s middags heeft hij geen jasje/vestje aangehad en eind van de dag een dun vestje.
Mijn mannetje is morgen 7 maanden. Vind het ook lastig. Ben snel bang dat ik hem te weinig aan doe. Vandaag, romper lange mouw, t shirt korte mouw en een spijkerbroek. Geen jas toen we vanmiddag naar buiten gingen.
Mijn dochter is 4,5 maanden en had vandaag een romper lange mouw en een jurkje zonder mouwen aan. Ivm veelvuldig luiers verschonen ( ze had flinke uitslag ) had ze kniekousen aan ipv een maillot of legging. Toen we buiten waren had ze een dun vestje aan, maar in de kinderwagenbak was dit al snel te warm. Korte mouwen, dan moet het wel 25 graden zijn denk ik zelf, en dan inderdaad altijd nog een romper + shirtje tenzij het echt richting de 28-30 graden gaat, dan kan je alleen een romper + broek of romper + rok of alleen romper aandoen. Toen mn dochter 2 maanden was zijn we op vakantie geweest naar een land waar het toen 25-28 graden was, toen had ze wel korte mouwen aan, maar ik had altijd een vestje in mn tas voor als het ergens frisser werd.
onze dochter heeft het nogal snel warm heb ik het idee. Onze oudste was een koukleumpje (dat vergelijk merk ik ook héél duidelijk in het zwembad!) Maar de jongste had vandaag een spijkerbroekje aan en een romper zonder mouwen + een shirtje met korte mouwen. Vanaf de middag had ze geen sokjes meer aan en lag ze lekker met blote voetjes, maar anders heeft ze ook héél snel zweetvoetjes. Telkens als ik haar blote voetjes voelde waren ze lekker warm... ze is bijna 6 maanden.
Ik had vandaag mn dochter een romper korte mouw aan, een shirtje met lange mouwen en een dunne broek. In de middag heb ik haar zomerjasje uit gedaan omdat ze rode wangen had en erg warm aanvoelde Ik kijk gewoon naar haar en voel altijd in haar nekje. Maar ik vindt het ook best moeilijk. Ik heb het altijd koud en mn vriend altijd warm. Ik denk dat mn dochtertje het ook vaak snel warm heeft netzoals me vriend.
onze dochter heeft ook een helmpje en ze had vandaag aan romper korte mouw, shirtje lange mouw en een dun broekje.. buiten had ze een vestje erover... vanmiddag lag ze binnen te spelen en ze had het bloedheet, dus sokken uit en shirtje uit..
Thanks meiden! Thuis en als ik bij haar ben, kan ik idd wel een paar keer verkleden. Dat maakt niet zoveel uit. Maar lange mouw romper met korte mouw erover heen, dat is dan toch ongeveer net zo dik/ dun als korte mouw romper met lange mouw erover heen? Heb een paar shirtjes die echt dun t-shirt materiaal zijn, maar wel met lange mouw. En op de creche doen ze erg vaak de deur naar het speelplaatsje op een kier, en dat is dan net naast de boxen waar mijn kleine vaak in ligt, dus durf haar daarheen echt niet met alleen korte mouwen aan te doen. Dus dan kan ik denk ik toch wel daar combi lang/ kort doen? Vestjes aan en uit doen daar, zijn ze niet zo aandachtig in, kreeg dr laatst terug zonder vest, toen papa haar ging ophalen. En ze is best wel rustig, zal niet zo snel gaan huilen/ jengelen van kou of warmte, alleen van de honger haha.
Hier had ze vandaag lange broek, romper zonder mouwen en t-shirt lange mouwen aan. Hier in huis is het maar 18 graden en vandaag nog geregeld bewolkt. Buiten had ze zelfs nog een vestje aan maar ze is ook snotverkouden. Wonen in het noorden en daar is het ook nog wat minder warm. In de zon was het hier wel lekker met korte mouwen maar verder op de fiets had ik gewoon m'n jas aan.
Hier een meisje wat snotverkouden is en zij had vandaag aan: sokjes, legging, t-shirt kort mouwtjes, romper lange mouwen, en naar buiten had ze een zomerjasje aan. In bed ligt ze nu met een romper lange mouw, slaapzak,laken en dekentje tot aan haar beentjes. Pff ik ben benieuwd hoe dat in de zomer gaat worden, het was nu al 21 graden in haar kamertje.
Onzo zoon heeft altijd een rompertje met korte mouwen aan (heb niet eens met lange mouwen). Vandaag een t shirt en een lange broek. Omdat we op de fiets waren wil nog zijn winterjasje aan gedaan.
vandaag hier langemouw romp tshirt korte mouw spijkerbroekje dun trainingsvestje open hier was er overigens wel fris windje! (zuid holland-kust) wanneer er geen wind is en lekekr warm doe ik dat zelfde maar dan zonder vest OF korte mouw romp met lange mouw blouse , wel altijd spijkerbroekje, sokjes schoentjes
Gisteren een dun zomerbroekje met sokjes, schoentjes, romper korte mouwen en longsleeve. Vandaag spijkerbroek, sokken, schoenen, romper korte mouwen en blouse. Ze is snotverkouden met zo nu en dan koorts dus kijk het per keer aan of ik buiten met wandelen een vestje/jasje aan trek.
Met dit mooie weer kleed ik haar lekker zomers hoor! Niet in de zin van een fladderjurkje met luierbroekje, maar wel een romper zonder mouwen en tshirt met korte mouwen+niet te dik broekje. Binnenshuis en in de achtertuin kan dat echt geen kwaad. En als we naar buiten gaan dan doe ik haar losjes in de voetenzak, gaat prima!
voetenzak heb ik al een tijdje weggehaald, hier doe ik een dekentje over dr beentjes heen als het dan warmer wordt, kan ik die tenminste makkelijk weghalen maar wanneer kan zo'n fladderjurk met luierbroekje ongeveer? want die heb ik wel gekocht laatst hihi
Heb haar vandaag een romper zonder mouw, een t-shirt, vestje, spijkerbroekje en sokjes en schoentjes aan gedaan. Op het kdv letten ze bij ons wel altijd goed op of het niet te warm is wat ze aan hebben (of te koud) en kleden kindjes ook echt wel om. Geef dus met dit weer extra dikkere en dunnere kleertjes mee. Thuis kleed ik haar ook wel vaak om nu.